MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 3:08 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr paź 03, 2007 9:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 11:47 am
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
Witam.
Mam problem, już opisywany ze skrzynią biegów, ale teraz jestem bogatszy o informacje z serwisów. Stąd nowe pytanie i nowy post. Okazuje się że problem może leżeć po stronie sterownika skrzyni biegów, daje za duże ciśnienie i gasi silnik. Zatem pytam, gdzie on jest, jak można go zdiagnozować, usprawnić i skąd bierze dane, tak co by można było wszystko zbadać.
Dzięki i pzdr

_________________
V8 380SE do pieszczenia
1.9 TDI Fabia do pracy


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 03, 2007 9:38 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
126 nie miało elektronicznych skrzyń biegów - w związku z czym nie ma również sterownika.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 04, 2007 8:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 11:47 am
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
No proszę, widzisz Gerri, takie info sprzedał mi polecany i kompetenty człowiek z serwisu MB (nie ASO) wypowiedział się odnośnie mojego przypadku. Sterownik reguluję ciśnieniami skrzyni i jakoś to się ma do pracy silnika na wolnych obrotach. Cytuję "Ciśnienie zamiast z silnika do skrzyni idzie ze skrzyni do silnika i go dławi, jak dodajesz gazu, wtedy kierunek ciśnień jest prawidłowy i skrzynia działa"
Wczoraj troche pojeździłem i muszę przyznać, że na spokojnie, wrzucam D, odczekuję ~sekundy i kiedy obroty zaczynają spadać dodaję gazu. Można całkiem kulturalnie i powoli jechać. Tyle że jak zacznę hamować, to silnik w końcu zgaśnie...

_________________
V8 380SE do pieszczenia

1.9 TDI Fabia do pracy


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 04, 2007 9:12 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
To znaczy ja jako elektryk myślałem o typowym sterowniku elektronicznym, - i takiego nie ma.
Oczywiście skrzynia musi być jakoś sterowana - są do tego wykorzystane ciśnienia panujące w skrzyni oraz oraz linka świadcząca o ustawieniu pedału gazu.
Ten "gerajt" jest przykręcony do skrzyni od dołu i widoczny po zdjęciu filtra.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 04, 2007 8:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 20, 2005 12:06 am
Posty: 123
Lokalizacja: POZNAŃ
Gerri ma racje w tych ,skrzyniach brak sterownika, sterowanie jest za pomocą podciśnienia i linki,lub ciegna od gazu, a kabelki dochodzęce do skrzyni są odpowiedzialne za, włączanie światła wstecznego i nieodpaleniu na biegu

_________________
300TDT 4MATIC
Mercedes Poznań Club


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 2:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 11:47 am
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
To może ten "gerajt" ma jakąś regulację. "Trochę" męcząca jest taka jazda!! A jakaż szkodliwa dla autka!!

_________________
V8 380SE do pieszczenia

1.9 TDI Fabia do pracy


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl