zydeek pisze:
jakie są objawy uszkodzonego termostatu oprócz zaniżonej temperatury na wskaźniku??
O ile sie orientuje uszkodzony termostat w pozycji "stale otwarty" powoduje, ze ciecz chlodzaca od razu po uruchomieniu silnika idzie na chlodnice, a nie jak przy prawidlowo dzialajacym termostacie-dopiero po osiagnieciu pewnej wysokiej T (nie wiem ile, ale pewnie cos kolo 90-100 St. C)
W praktyce wyglada to tak (przy zepsutym termostacie w poz. j.w.), ze wraz z nagrzewaniem sie zimnego silnika termostat puszcza ciecz na chlodnice. Czyli jesli przewod doprowadzajacy ciecz z silnika do chlodnicy nagrzewa sie wraz z silnikiem to masz walniety termostat. Jesli jednak silnik sie nagrzewa a przewod od cieczy chlodzacej silnik-chlodnica nadal zimny to termostat jest OK, a na pewno nie zepsuty w pozycji "stale otwarty"
Poprawcie mnie jesli sie myle
P.S. I tak to lepsze niz walniety termostat w poz "stale zamkniety"
wtedy gotuje Ci sie ciecz bo nie puszcza na chlodnice