MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 1:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lip 16, 2007 8:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
Witam wszystkich!
Mam problem-zapytanie: Jaki powinien być wygląd oleju w Nivo w MERCEDESIE 124 kombi 250 diesel (przy sprawdzaniu na miarce w zbiorniczku) i ewentualnie jak trzeba go wymienić aby czegoś nie zepsuć..!!!
Pytam się ponieważ niedawno zakupiłem takowego merca 124 kombi 250 i wygląd tego oleju na miarce w zbiorniczku jest ciemny, taki jakby czarnawy... a porównywalem z mercem sąsiada też kombi 124 250 diesel i on ma jasny kolor, bardziej bezbarwny..
Czy ja mam w swoim mercu już wymienić ten olej..? Jeśli tak to jak mam to zrobić i ile litrów tego oleju wchodzi..?
Proszę o doradę i poradę! Z góry bardzo dziękuję..
Pozdrowionka w te upały..!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 16, 2007 11:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Olej ze sklepu jest przezroczysty jak woda.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 16, 2007 11:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 14, 2006 9:00 pm
Posty: 120
Lokalizacja: Kansas / Boat City
Z-HM jest przeźroczysty, może ma delikatnie słomkowy odcień. Jeśli masz ciemny olej w zbiorniku płynu NIVO sprawdź, czy przypadkiem nie przepuszcza Ci simmering na pompie. U mnie tak było i po wymianie simmeringu (koszt części ok. 50 zł) i płynu rzecz jasna ;) Z-HM ma kolor właściwy.

Co do wymiany to chyba już wszystko było na forum. Ale dla przypomnienia:
1. wkładasz rurkę na odpowietrznik, który znajduje się na regulatorze przy tylnym prawym wahaczu
2. luzujesz odpowietrznik i płyn powolutku powinien zacząć spływać
3. ja u siebie "przepchałem" płyn z układu za pomoca sprężonego powietrza, które podłączyłem do przewodu, który wychodzi z pompy (ten gumowy, ze śrubą z otworem w środku na płyn)
4. głowna ilość płynu znajdująca się w zbiorniku powinna zostać usunięta np. strzykawką
5. niektórzy zalecają aby na chwilę odpalić silnik, ale ja nie ryzykowałem ze względu na fakt, że pompa nie powinna pracować na sucho bez płynu. Trochę starego płynu zostanie w siłownikach i gruszkach- trudno. Po prostu kilka razy trzeba zabujać tyłem, żeby to co możliwe spłynęło. Resztka starego płynu niestety zostanie.
6. zdjąć rurkę z odpowietrznika, zakręcić odpowietrznik
7. zalewasz świeży płyn do układu- najpierw wejdzie Ci ok. 1L, odpalasz silnik i dolewasz drugi litr (sprawdź zresztą na bagnecie- u mnie do 2,3 E weszło równiutko 2 litry do optymalnego poziomu- nie wiem jak w dieslu, chociaż układ chyba ten sam)

Koszt 1 l. Z-HM firmy Febi to ok. 23 zł. W ASO chcą za ten olej ponad 50 zł.

To wszystko. Nie wiem jak z wymianą filtra w zbiorniku- ja swój wymyłem benzyną i włożyłem ponownie. Układ działa, płyn nieznacznie zrobił sie żółtawy ze względu na pozostałość resztek starego płynu w układzie. Na wiosnę wymienię go jeszcze raz i wtedy już powinien być czysty.


pozdrawiam


powodzenia

_________________
S124 2,3 TE + LPG '86 - Misia
W201 2,0 E '86 - Biały
Toyota Yaris 1,0 E '09 - Skośnooka kosiarka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 10, 2007 10:56 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Troche mnie zastanawia odpowietrzanie... na regulatorze OK, zgadza się, ale dlaczego nie ma odpowietrznika na samym siłowniku?

Skąd takie pytanie:
Przeciez powietrze które jest w układzie po spuszeniu oleju, otwarciu go np: wymiana tzw gruszek, jest w układzie. Zakładamy to co mamy wymieniać, skręcamy, zalewamy olej, odpalamy... no i w zasadzie to powietrze zbierze się na górze, a najwyższym punktem jest siłownik, regulator jest na samym dole... więc dlaczego tam jest odpowietrznik). Olej wpłynie pod ciśnieniem, wyprze powietrze, ale nie w strone regulatora, tylko w góre. W zasadzie to należały by poluzować mocowanie przewodu od gruszek do siłownika, i tam odpowietrzyć.


To samo co układ hamulcowy... tylko tam odpowietrzniki są na końcach, a nie w środku (np przy korektorze hamowania).

Tak mnie to zaczeło zastanawiać, nigdy się na tym nie zastanawiałem, poprostu odpowietrza się tam gdzie jest odpowietrznik - w końcu MB nad tym myślało ( a może ktoś być po imprezie i dał tam odpowietrznik, gdzie było wygodnie [zlosnik] )... jednak troche mnei to intryguje, dlaczego odpowietrza się w najniższym punkcie ukłau ;) ( teoretycznie powinno w najwyższym, lub końcowym).


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl