MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 1:03 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lip 28, 2007 9:12 am 
Offline
nowy

Rejestracja: sob lip 28, 2007 9:03 am
Posty: 2
Witam
Chetnie uslysze kazdą porade,pomysl na kolektor ssący do W210 (silnik2,2CDI 2000r).Rozklekotane przepustnice w kolektorze to podobno dosc czesta przypadlosc...Czy jest jakis patent na regenaracje lub jakis warsztat ktory to naprawia ???Z przerzeniem dowiedziałem sie ze nowa częsc kosztuje 1500 PLN!!! :evil:
Bardzo prosze o pomoc


Ostatnio zmieniony sob lip 28, 2007 4:17 pm przez ozzi, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 28, 2007 2:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
W210 to dosc szerokie pojecie. jakiego silnika ma dotyczyc problem?

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 28, 2007 4:50 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
Przepustnice się rozwalają ponieważ w kolektorze zbiera się oleista maź (winowajca) , która to z kolei je blokuje (podczas otwierania siłownik je po prostu urywa - zazwyczaj tylko zaczepy). Można je niby wywalić, ale ... Nie po to mercedes je montował aby Polak je usuwał. Po ich usunięciu silnik jest niby bardziej żwawy, spala więcej ON, i nie kopci. Jednym słowem miodzio :-? :-? Ja preferuje zdjęcie kolektora, wyczyszczenie, uruchomienie przepustnic i złożenie wszystkiego tak jak być powinno. Cało operacja trwa kilka godzin, należy się zaopatrzyć w klucze "gwiazdki" , trochę cierpliwości. A później się delektować pachnącymi spalinkami ;) ;)

Ja cały kompletny kolektor kiedyś kupiłem za 299 (z przesyłką) na allegro. tylko trzeba szukać.

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 29, 2007 3:29 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:50 pm
Posty: 174
Ale oczywiscie mowa o CDi ?? czy w zwyklych tez tak jest ??

_________________
E220 TAXI

W210 1996r 2.2D


Na górę
Post: śr sie 01, 2007 1:07 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 15, 2007 7:14 pm
Posty: 140
Lokalizacja: Gdańsk
ozzi pisze:
Witam
Rozklekotane przepustnice w kolektorze to podobno dosc czesta przypadlosc...

Rzeczywiście, też słyszałem taką opinię.
ozzi pisze:
Czy jest jakis patent na regenaracje lub jakis warsztat ktory to naprawia ???

Oczywiście. Zajmuje to kilka godzin (wymiana). Podobno daje się czasem oczyścić.
ozzi pisze:
Z przerzeniem dowiedziałem sie ze nowa częsc kosztuje 1500 PLN!!! :evil:

Z wymianą zapłaciłem 1700 PLN.

_________________
W 210 E 200 CDI '00 - budyniowe marzenie.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 10:43 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 am
Posty: 14
ZGi pisze:
Ale oczywiscie mowa o CDi ?? czy w zwyklych tez tak jest ??


no własnie czy w nie CDI np. 290 , 300 trubo lub wolnossącej jest tak samo ? ,

na marginesie nikt tych kolektorów nie czyści ? , w oplach to jest standard ( wynika to z naszego urodziwej jakości ropy ) tylko tam trzeba trochę się upaprać i kupić nową uszczelkę pod kolektor )

_________________
Opel Vectra 2.0 DTH


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 10:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
Mam kolektor od 124 gdzie też było owe EGR, poszedłem do piwnicy sprawdzić jak to wygląda i muszę stwierdzić, że był on lekko okopcony jedynie, nalot. Natomiast w CDI osad ten może mieć nawet miejscami ok 1cm tego syfu. U nas syf ten się zbiera nadmiernie, ponieważ w układzie dolotowym jest olej - prawdopodobnie turbina się poci. Dlatego te spaliny sie tak łatwo osadzają.

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 24, 2007 11:23 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 03, 2007 1:54 pm
Posty: 59
Witam
Wiem,ze temat juz dosc stary,ale nie chcę zakładac nowego.
Czy jest mozliwosc wyczyscic samemu kolektor ssacy nie mając w tym temacie wiekszego doświadczenia?
Auto to w210 220 CDI. 1998r
Jeżeli nie sprawi to problemu i znajdzie ktos chwilkę, to prosze o opisanie krok po kroku jak sie do tego zabrac , zeby nic nie spieprzyć i nie urwac.
I czy po wyciągnięciu i wsadzeniu kolektora z powrotem na swoje miejsce komputer nie złapie błedów?
Z góry dziekuje bardzo za pomoc.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 4:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 03, 2007 1:54 pm
Posty: 59
master
Pisałes w poprzednich postach, ze wymieniales (czysciles) kolektor sam.
Możesz podac jakis know how jak to zrobic?
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 6:15 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
krok po kroku nie opisze bo nie pamiętam.
Po pierwsze trzeba sie zaopatrzyć w dobre klucze - tam wszędzie są gwiazdki (czyli zwykła śruba z powycinanymi rowkami). Generalnie trzeba wszystko zdjąć co widoczne nad kolektorem, filtr paliwa, grzałka do niego, termostat (czyli trochę wody tyrzeba puścić) , zawór od egr (czy tam erg) blaszaną rurą , która idzie do takiego czegoś co wychodzi z bloku i otacza cały kolektor. I teraz aby tego czegoś nie wykręcać z bloku to trzeba się nagimnastykować , aby kolektor po odkręceniu i wykręceniu wszystkiego co by przeszkadzało mógł swobodnie wyjść. aha - trzeba chyba jeszcze przewody paliwowe te z listwy wyklręcić (ale nie jestem pewny czy to konieczne) - ja wykręcałem.
Trzeba jeszcze odłączyć rozrusznik, i kilka innych przewodów, które przechodzą przez kolektor. U dołu kolektora jest elektryczny silniczek, który porusza przepustnicami - też trzeba go sprytnie odłączyć. Nie wiem czy coś jeszcze przeoczyłem, ale jak już będzie gotowy do wyjęcia to najlepiej go wysunąć trochę do przodu i pod skosem szarpać się z nim aby nam bez szkód wyszedł.

Jako, że czyszczenie nie jest łatwe (brak dostępu) to ja zawoziłem kolektor na myjkę - tam czymś go spryskali - strasznie żrące - z czernego zrobił się biały :)
Składamy w odwrotnej kolejności - jak po odpaleniu silnik będzie wariował to nie ma co się tym przejmować :) - możliwe że będzie się z wydechu wydobywał biały dym - nawet przez kilka godzin.

PS a tak swoją droga to odkąd tankuje tylko na jednej stacji ( jakis tam Vpower) to już tego problemu nie ma - od zimy nie był czyszczony i na razie nie ma potrzeby. Wcześniej to co 2 miesiące trzeba było.....

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 10, 2007 1:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 03, 2007 1:54 pm
Posty: 59
master
Wielkie dzieki za pomoc.Z wydechu juz tak cholernie smierdzi,ze ciezko wytrzymac.Poza tym zrobil sie z lekka mułowaty.
Po opisie wynika ze czeka nas troche roboty ;)
Dzieki raz jeszcze za wyczerpujacego posta [zlosnikz]
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 10, 2007 2:48 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
smród z wydechu :o :o :o :o u mnie wręcz pachniało przed i po czyszczeniu. Coś mi się wydaję, że katalizator masz ten tego , nie sprawny (albo zdechły szczur w tłumiku)

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 10:03 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 03, 2007 1:54 pm
Posty: 59
Katalizator jest ... ale pusty [zlosnikz]
Ktos go we Francji wypierniczył zanim go sprowadziłem do tego pięknego kraju... [zlosnik]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl