MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 1:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 14, 2007 1:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
Witam
Od jakiegoś czasu przestał mi działać wtryskiwacz rozruchowy , objawia się to tym że zimny silnik ma duże trudności z odpaleniem ( ok 10-15 sekund kręcenie rozrusznikiem , zależy jaka jest temperatura na zewnątrz) . Silnik ciepły, lub nawet lekko nagrzany zapala prawidłowo, na dotyk. Odkręciłem obudowę filtra, zdjąłem wtyczkę 2 pinową z wtryskiwacza , podłączyłem do niej żarówkę , poczekałem aż silnik całkowicie ostygnie...kręcę i nic...nie ma napięcia, żarówka się nie zapala ani na ułamek sekundy. Sam wtryskiwacz jest dobry ponieważ gdy przykładam do niego 12 V pstyka , a po przyłożeniu 12 V na 1-3 sekundy i zakręceniu rozrusznikiem zimny silnik zapala bez problemu.

Poczytałem forum , najczęściej piszecie że przyczyną jest spalony bezpiecznik w srebrnym przekaźniku za akumulatorem, otóż wyjąłem go , bezpiecznik jest OK, rozebrałem przekaźnik , poprawiłem delikatnie luty ( choć na oko i pod lupą nie zauważyłem nigdzie zimnych lutów) jednak nic to nie pomogło...

Jedyne rozwiązanie jakie mi "narazie" przychodzi do głowy to poprowadzenie do wtryskiwacza osobnych kabelków , wyprowadzenie ich przez otwory za licznikiem do wnętrza samochodu, podłączenie ich do wtyczki zapalniczki i podawaniu ręcznie na chwilę 12 V przed zapalaniem zimnego silnika jednak oczywiście jest to sposób partyzancki który jedynie wyeliminowałby niepotrzene długie kręcenie zimnym silnikiem. Uważam jednak że w MB powinno wszystko działać jak należy więc proszę o pomoc...co w następnej kolejności sprawdzić...
Przychodzi mi jedna rzecz do głowy jednak narazie nie będę pisał, być może ktoś też wpadnie na taki pomysł wtedy będę bardziej przekonany że ten pomysł to właściwe dlasze postepowanie...

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat
<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..
Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 14, 2007 1:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Moze taki schemat będzie Ci pomocny
Obrazek
widac na nim, ze wtryskiwacz (05) uruchamia przekaźnik pompy paliwa,
może on jest uszkodzony?
Dodatkowo za uruchomienie wtryskiwacza odpowiada czujnik temp silnika - element 06.
Niestety nie mam w tej chwili danych aby go sprawdzić miernikiem.

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 14, 2007 2:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Były dwa rodzaje sterowania wtryskiwaczem rozruchowym:
- sterowanie wyłącznikiem termiczno czasowym (podobno steruje wtryskiwaczem poniżej 5 stopni celsjusza w dół)
- sterowanie modułem przekaźnika pompy paliwa
Podejrzewam, że kolega ma to drugie. Trzeba by sprawdzic ten przekaźnik pompy paliwa.
Mam gdzieś jakieś schematy, jak będzie potrzeba to mogę poszukać, zeskanować i zamiescic na forum.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 14, 2007 2:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
kit pisze:
Mam gdzieś jakieś schematy, jak będzie potrzeba to mogę poszukać, zeskanować i zamiescic na forum.


Pewnie, będą mile widziane... i może w czymś pomogą... <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
Jurand pisze:
Moze taki schemat będzie Ci pomocny
Obrazek
widac na nim, ze wtryskiwacz (05) uruchamia przekaźnik pompy paliwa,
może on jest uszkodzony?
Dodatkowo za uruchomienie wtryskiwacza odpowiada czujnik temp silnika - element 06.
Niestety nie mam w tej chwili danych aby go sprawdzić miernikiem.

Pozdr


Schemat jest super, skąd go masz, z jakiej książki? Jakbyś mógł jeszcze podac co oznaczają poszczególne cyferki ( nazwy wszystkich części ) byłoby super...
Pozdro

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat

<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..

Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 14, 2007 3:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
dr_FranekStein. pisze:
z jakiej książki

Drukowałem z jakiegoś programu u znajomego.

Tak z pamięci
01 - sterownik ;)
02 - czujnik opóźnienia
03 - pompa paliwa
04 - przekaźnik pompy paliwa
05 - wtryskiwacz rozruchowy
06 - czujnik temperatury silnika ( sa dwa rodzaje dwupinowy i czteropinowy )
07 - gniazdo serwisowe
08 - cewka zapłonowa
09 - potencjometr klapy spiętrzającej
10 - elektrohydrauliczny regulator ciśnienia
11 - przekaźnik antyprzepięciowy
12 - nastawnik wolnych obrotów
13 - sonda lambda
14 - chyba nastawnik oktanowy
15 - czujnik położenia przepustnicy
16 - czujnik temperatury powietrza zasysanego
17/18 - moduł zapłonowy
19 - czujnik położenia wału dla układu zapłonowego

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 14, 2007 4:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Wersja z wyłącznikiem term-czasowym (tylko w M102.961):
wyłącznik:
Obrazek
schemat:
Obrazek
Co do sterowania przekaźnikiem pompy to znalazłem takie coś:
Obrazek
i to:
Obrazek

Jak widać różne były wersje, sygnał temperatury był brany bezpośrednio z czujnika lub też ze sterownika KE.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
Post: pn paź 15, 2007 7:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 17, 2007 2:25 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Bielsko-Biała
dr_FranekStein. pisze:
Witam
Od jakiegoś czasu przestał mi działać wtryskiwacz rozruchowy , objawia się to tym że zimny silnik ma duże trudności z odpaleniem ( ok 10-15 sekund kręcenie rozrusznikiem ...


Witam,
A może to nie wtryskiwacz rozruchowy - on działa poniżej 5 stopni, to jeszcze nie miał za wielu okazji żeby zadziałać. Ja bym jeszcze sprawdził zawór dodatkowego powietrza - może nie reaguje? Efekt jego działania w "trybie awaryjnym" byłby podobny - na zimnym trudności z odpaleniem, na ciepłym wszystko ok.


Na górę
Post: wt paź 16, 2007 8:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
Tomasz_SB pisze:
dr_FranekStein. pisze:
Witam
Od jakiegoś czasu przestał mi działać wtryskiwacz rozruchowy , objawia się to tym że zimny silnik ma duże trudności z odpaleniem ( ok 10-15 sekund kręcenie rozrusznikiem ...


Witam,
A może to nie wtryskiwacz rozruchowy - on działa poniżej 5 stopni, to jeszcze nie miał za wielu okazji żeby zadziałać. Ja bym jeszcze sprawdził zawór dodatkowego powietrza - może nie reaguje? Efekt jego działania w "trybie awaryjnym" byłby podobny - na zimnym trudności z odpaleniem, na ciepłym wszystko ok.


A gdzie go szukać? Jak wygląda? I jak go sprawdzić?

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat

<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..

Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 17, 2007 9:06 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Obok rozdzielacza wtrysku. O tym urzadzeniu jest polowa postow na tym forum, wystarczy przeczytac 10 ostatnich watkow a napewno trafisz.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 17, 2007 9:27 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
może nie ma co tak daleko szukać. U mnie kiedyś było zwarcie pomiędzy celami w akumlatorze. Wszystko było niby ok ale nie działał tylko wtryskiwacz rozruchowy.

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl