MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 4:03 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: W124 ---> W210
Post: pn mar 12, 2007 2:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 29, 2006 3:10 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Warszawa
No cóż. Wspominałem już kiedyś, że moja hEhE-klasa jeździ jako taksówka. Jako, że to benzyna w gazie... wiadomo. Przygód co nie miara. No i mam powoli tego dosyć. Coraz bardziej chodzi mi po głowie żeby kopnąć się do reichu i poszukać budyniowego okulara. No i tu jak zwykle seria pytań. Czy E200 a może E250... a może silniki z serii CDI i tak dalej...
Ważne jest jak zwykle wszystko. Realne spalania, awaryjność, koszty części etc.
Oczywiscie zdaję sobie sprawę, że to będzie się psuć. Rzecz w tym jak często i ile mnie to wyniesie. Po za tym przerażają mnie te przebiegi od 300k w górę. Z drugiej strony jakoś od lat pomykają takie taxi/okulary po mieście więc chyba można sie zastanowić nad kupnem.
Czytam archiwa i wielu ciekawych rzeczy się dowiaduję. Jak narazie wnioskuję, że najlepiej było by zainwestować w 2,9 TD... Tyle, że nie było ich w budyniu a co za tym idzie nie mają tak niskich cen co jest niestety baaaardzo istotne w tym wypadku 8)
Proszę o rady i z góry dziękuję.

_________________
W124 E 200, 94' M111 [LPG], golas manual - niestety sprzedany
W210 E 220 CDI, 00', Elegance, automat. 430 tys. km i szybko rośnie
W124 250TD, 92', maunal - istne cudo! 380 tys.
Autor powyższego postu najczęściej plecie bzdury...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 12, 2007 5:45 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
dołóż parę tysięcy i kup okulara z końca II serii czyli rocznik 2000\01
10 letniego budynia nie znajdzie się z przebiegiem mniejszym niż 500k
Awaryjność: [szalone] hmmm - tak szczerze mówiąc to przy 124 więcej było roboty - poza zawieszeniem to praktycznie nic nie robiłem od czasu kiedy go mam, czyli prawie 2 lata.
Zalety CDI: potrafią mało spalić , nie wyje tylko pogwizduje w porównaniu z 290, ładnie pachnie itp.
Wady: potrafi zostawić za sobą przeogromną smugę czarnego dymu - nie wytłumaczalne zjawisko wg. serwisantów MB

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 21, 2007 12:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 6:21 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Chełm, [LC]
Ile takie 2,9td potrafi spalić? :roll: 10? Mniej?
Na giełdzie zauważyłem, że taniej wyszarpię ładnego okulara z 2,9TD, niż a6 z 2,5tdi, łee nawet z 1,9tdi...

_________________
dżyrman endżyniring in da haus? [zlosnik]
Polowanie na w124, w126 diesel trwa :D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 21, 2007 3:24 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
2,5 TDI V6 sprzed 2001 roku to padaka. Tego silnika się nie naprawia - jego się wymienia ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 21, 2007 6:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 6:21 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Chełm, [LC]
WojtekW pisze:
2,5 TDI V6 sprzed 2001 roku to padaka. Tego silnika się nie naprawia - jego się wymienia ;)


Ja wiem tylko, że a6 w regionie lubelskim jest droższe od okulara, ale co lepsiejsze to nie wiem ;)

_________________
dżyrman endżyniring in da haus? [zlosnik]

Polowanie na w124, w126 diesel trwa :D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 22, 2007 9:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
co do A6 po 98 roku to się zgadzam że 2.5 tdi pali 13 w mieście i ukręają się wałki roz. , a 1.9 TDI ledwo jedzie miałem to wiem..., poza tym przednie alu wachacze kosztuja majątek i lecą co 30tyś, a latając po mieście nawet szybciej, więc weź kup mietka 2.5D albo 300TD i CDI omijaj z daleka, kolega ma 220CDI "majonezowy metalik" i wtryski już raz wymieniał (są bardzo drogie) pali mu po mieście 9L jezdzi na taryfie w poznaniu

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 24, 2007 11:12 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Wujek dobra rada radzi (zapewne przy ogolnym poklasku forumowiczow [zlosnikz] ) W123 300D... ;p
Zarty zartami oczywiscie.. Znajomy kamieniarz kupil sobie 2 lata temu (prawie 3) W210 200CDI... Na poczatku skroili go za naprawe wiazki el. haka ale generalnie do dzisiaj nie ma z nim wiekszych problemow... Autko malo pali i osiagi ma calkiem przyzwoite..

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 20, 2007 1:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 07, 2007 9:51 pm
Posty: 107
Witam. Mam kilka DB między innymi E 220 CDI z 2000 r. Generalnie auto jeździ bardzo przyzwoicie. Nie pali zbyt wiele- średnia z 1500 km po mieście to 8,2 litra. Największa jednak porażką jest blacharka. Ponadto słyszałem że na taksówkach są problemy z CDI bo nie lubią być stale odpalane i gaszone. Po przejechanych 20 tys. nie mam problemów. Bardzo dobry jest motor 300 D 24V mam taki w 124 E klasse ale na taksówkę to trochę zbyt duże zużycie paliwa. Znajmomy jest natomiast bardzo zadowolony z 2,9 turbo diesel. Ja powoli staje sie przeciwnikiem marki DB ze względu na to, że nie cynkują nadwozia. Najlepsze byłoby dla mnie A6 2,0 TDI. Myślę także nad BMW 525 D ze 163 KM dieslem. Jeżeli taraz kupie DB to pod warunkiem, że będzie cynkowane. A i jeszcze jedno. Odnoszę wrażenie, że silniki CDI nie lubią wyższych obrotów. dla mnie dobre do limuzyn jeżdżących dostojnie.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 20, 2007 1:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 06, 2007 3:18 pm
Posty: 162
najlepiej kup sobie 124 przerobionego na w211,bedziesz miał dw w jednym!!!
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 645603.jpg

_________________
MERCEDES W210 290TD 98rok
MERCEDES W123 240D 81/83rok
MERCEDES W123 240D 81rok(dawca na cześci)
VOLKSWAGEN PASSAT B3 1.9TD 93 rok
http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=20165
http://marcin-liput.fotosik.pl/albumy/255649.html


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 20, 2007 2:33 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
diablo107Podkarpacie pisze:
najlepiej kup sobie 124 przerobionego na w211,bedziesz miał dw w jednym!!!
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 645603.jpg

Ktos przerabial chyba seryjnie, bo w Gryfinie, gdzie mieszkam, jezdzi identyczny w kolorze 199.
Co do zakupu auta mlodszego niz 10 lat to ciezko wybrac. Ostatnio mialem ten sam problem. Okulary odpadly w przedbiegu, bo I seria droga w czesciach blacharskich i koroduje w zastraszajacym tempie. Druga natomiast to CDI, co moze owocowac sporymi kosztami, jesli zle trafisz. A6 natomiast- ceny zaporowe, bo 30 tys albo wiecej za 98 to przesada. Znajomy pracujacy w Bosch Diesel odradza poza tym zewzgledu na notorycznie padajacy sterownik pompy wtryskowej- ok. 3500zl przywrocenie auta do zycia, co niestety moze sie za kilka miesiecy potorzyc nawet z nowa czescia (znany mi przypadek). Padajace walki rozrzadu to tez standard i jesli trafisz auto z ruchu miejskiego albo od "dziadka" to spodziewaj sie roboty przy egr albo "sporadische fehler" na kompie. Jeden przypadek A6 '98 TDI znam tylko, ze nic sie nie dzieje mimo 340 tys. km- wlasciceil zaczyna jednak myslec o sprzedazy :-?
Tak sie nasluchawszy o niemieckiej produkcji, bo do innej jakos nie jestem przekonany, postanowilem wybrac BMW E39 525tds 143KM. Kolega z Boscha powiedzial na co zwrocic uwage przy zakupie , no i jest.
Auto w miare tanie jak na 10 lat, ponad przecietnie wyposazone i z niezlym kopem. Po usunieciu mankamentow wynikajacych z normalnego zuzycia auto jezdzi bezstresowo. Czytajac jednak forum BMW na temat tds zaczynam sie zastanawiac, czy nie sprzedac poki tak jezdzi.
Podsumowujac powiem tak: jesli ktos nie ma cisnienia na rocznik auta i nie ma nic przeciwko modelowi W124, to jest to najlepsze rozwiazanie kupic auto z konca produkcji, z prywatnej reki i dobrze wypasionego diesla. Przezyje wszystkie nawet 10 lat mlodsze od niego"wytwory ksiegowego". Prosty przyklad na forum- zakup Barego.W moim gospodarstwie domowym niestety nie ma aprobaty dla tego modelu, o T juz nie wspominajac :cry:


Ostatnio zmieniony sob paź 20, 2007 4:54 pm przez Stomek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 20, 2007 4:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
ja miałem już chwilę słabości i prawie bym się zdecydował na okulara... całe szczęście trafił się W124 w E klasie ;) Polecam silnik 300 Turbo, ale ja się takiego naszukałem, aż trafiłem na drugim końcu Niemiec.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 20, 2007 4:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
czy to nowe autko ma jeździć też jako taxi?

jeśli tak to się zastanów czy jak zakupisz takie autko (okulara) to będziesz miał więcej klientów?

jeśli nie, to skłaniałbym się ku
Stomek pisze:
modelowi W124


tanie, wygodne, masa tanich części, budynie/banany .... cała masa

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 20, 2007 4:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
gekonos pisze:
Stomek pisze:
modelowi W124


tanie, wygodne, masa tanich części, budynie/banany .... cała masa

Budyniowe 124 ostatnie roczniki bez ale za 1500EUR kupisz. Zastanawiam sie nad takim autem zastepczym do warsztatu.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 21, 2007 3:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 15, 2007 7:14 pm
Posty: 140
Lokalizacja: Gdańsk
[zlosnik] grzechch grzebał w archiwum...[zlosnik]

A Gabriel już dawno pomyka okularem w CDI :lol: .

_________________
W 210 E 200 CDI '00 - budyniowe marzenie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl