MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 4:02 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: gulgocze mi...
Post: wt paź 16, 2007 9:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
... moje 300 TE. Wymienilem nagrzewnice (bo byla nieszczelna), napelnilem uklad plynem, odpowietrzylem sruba na obudowie termostatu a nagrzewnica nadal gulgocze w takt pracy zaworow regulacyjnych. Jak sie to cholerstwo odpowietrza?! Sama nagrzewnica nie ma zadnego odpowietrznika - wiem, bo mialem ja w rece.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 17, 2007 10:15 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
A może zaworki elektryczne padły?? Może nie otwierają??

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 17, 2007 4:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
kielbik pisze:
Jak sie to cholerstwo odpowietrza

zamknij jedną i przegazuj ażpoczujesz ciepłe powietrze, następnie operację powtórz z drugą i po problemie [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 17, 2007 9:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Wojtyla pisze:
zamknij jedną i przegazuj ażpoczujesz ciepłe powietrze
Co mam zamknac?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 17, 2007 9:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
no że najpierw zamykasz jedną strone np lewa (min temperatury) - prawa na max , odkręcasz korek na zbiorniczku, wkręcasz na obroty silnik, potem dopiero otwierasz drugą strone.
Ustawienie min do kliknięcia, i max do kliknięcia na pokrętłach od temperatury

ja tak zrozumiałem ten opis ;)
ale poczekajmy, będzie wiadomo "co poeta miał na myśli" [oczko]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 18, 2007 8:14 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Marcin S pisze:
ja tak zrozumiałem ten opis

tak tylko bez odkręcania korka zbiornika wyrównawczego [zlosnik] , chodzi o to by pompa przepchnęła poduszkę powietrzną z nagrzewnic [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 18, 2007 7:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
sprobuje, ale obawiam sie, ze to na nic bo, z powodu swirowania klimy*, zrobilem kilkaset kilometrow przy obu zaworach otwarych na max i predkosci obrotowej ponad 5000 obr/min. Korek zbiornika wyrownawczego byl oczywiscie w tym czasie zamkniety :)

* srednio po ok. 20 minutach pracy silnika (czasami po 5 a czasami po 40, w kazdym razie nigdy nie dluzej niz godzina) nagle wlacza sie na max ogrzewanie (obie strony) i wylacza sie klima (kontrolka przy wlaczniku cyrkulacji zaczyna migac a pozostale przelaczniki przestaja reagowac). Po wylaczeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 19, 2007 12:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
Powinieneś zrobić tak jak koledzy piszą, czyli odpowietrzać stronami - jeden zawór otwarty drugi zamknięty i na odwrót. Ogrzewanie "idzie" rurkami o dość mały przekroju i jak będziesz otwierał stronami to relatywnie przepływ w danej rurce będzie większy niż gdy otworzone są oba zawory jednocześnie. Powinno to zwiększyć szanse odpowietrzenia.

* a takie objawy, tylko bez świrowania klimy miałem w W124, powodem był uszkodzony "panel nawiewu", wymieniłem i jest elegancko, u mnie ogrzewania szło na max gdy otwierałem szyberdach i chyba ten czujnik temp. co jest w podsufitce głupiał czy jak? W każdym razie teraz czy szyberek zamknięty czy otwarty jest wzorowo.

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 19, 2007 1:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
kielbik pisze:
a nagrzewnica nadal gulgocze w takt pracy zaworow regulacyjnych

tak troche z innej beczki:
sprawa tyczy sie co prawda hondy ale tam tez mi bulgotalo a spowodowane bylo to peknieta glowica - plyn chlodniczy przedostawal sie do oleju :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 19, 2007 6:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Wojtyla pisze:
tak tylko bez odkręcania korka zbiornika wyrównawczego [zlosnik] , chodzi o to by pompa przepchnęła poduszkę powietrzną z nagrzewnic [zlosnik]
pozdro


a gdzie to powietrze ma uciec? pierwsze słysze żeby odpowietrzać przy zakręconym korku zbiorniczka wyrównawczego


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 22, 2007 8:50 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Marcin S pisze:
a gdzie to powietrze ma uciec? pierwsze słysze żeby odpowietrzać przy zakręconym korku zbiorniczka wyrównawczego

skoro zmienia się objętość płynu podczas nagrzewania/chłodzenia to musi się coś z nim dziać? [zlosnik] jest przecież zawór w korku, a właściwi dwa 1- nadciśnieniowy, 2- podciśnieniowy
Zawór nadciśnieniowy ma za zadanie utrzymywać nadciśnienie pow. 1 bara by temperatura wrzenia wody/płynu poszła na ponad 100 st.C, dlatego na korkach jest 120, 140 st. C a wentylator nie pracuje na "sztywno" z motorem tylko przez sprzęgło/elektromagnes ;)
ale owszem mogę się mylić [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 23, 2007 5:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Czyli nei odpowietrzać, tylko normalnie jeżdzić ;) - a odpowietrzy się samo [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 23, 2007 7:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Tez zrozumialem, ze musialoby sie odpowietrzyc podczas jazdy, co nie jest mozliwe bo pompa wody jest tylko pompa cyrkulacyjna - nie jest w stanie podniesc cisnienia na tyle zeby wypchnac te poduszke powietrzna (musialaby dawac wiecej niz cisnienie poduszki powietrznej w najwyzszym punkcie ukladu (czyli w zbiorniku wyrownawczym) - co znowu nie mialoby sensu bo otwieralby sie bez przerwy zawor nadcisnieniowy w korku i w efekcie wypierany bylby ciagle plyn. Podczas jazdy "samo sie" na bank nie odpowietrzy. Sprobuje odpowietrzyc kazda ze stron osobno przy otwartym korku.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 23, 2007 9:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
lub popuść opaski na elektrozaworze przy akumulatorze, masz najwyższy dostępny punkt bezpośrednio połączony z nagrzewnicą, lub względnie jeden wąż wspólny przy ścianie grodziowej.

Jak niemożesz sobiw z tym dac rady, to może wężem z wodą pod ciśnieniem (z kranu) podepnij się pod wąż zasilania w wode nagrzewnice, poprostu przelej przez nią wode (powrót odłącz od powrotu do silnika)- i przemyjesz ją całą w środku, a dodatkowo duży przepływ wody powinien wypchnąć wode. Spróbowac można - jaki da efekt przy odpowietrzaniu nie wiem, ale pomaga przy zamulonych nagrzewnicach.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 23, 2007 10:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Poprobuje, chociaz elektrozawory sa troche nizej niz najwyzszy punkt nagrzewnicy. Sama nagrzewnica jest nowa (fabrycznie nowa) - nie udalo mi sie jej odpowietrzyc po wymianie ale stara zachowywala sie identycznie. Zaczynam myslec, ze zawory sa uszkodzone i powoduja to chlupotanie. To przeciez niemozliwe zey z odpowietrzeniem nagrzewnicy byly takie ceregiele. A do tego jeszcze to swirowanie klimy...

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl