MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 2:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 10:54 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
holyfido pisze:
Od kiedy poziom oleju ASB mierzy sie w trybie D? Tylko P i N
Faktycznie, sprawdzilem i poprawilem
holyfido pisze:
Nie mam teraz czasu szukac, ale w literaturze do W123 (takiej zoltej z ministerstwa lacznosci czy jakos tak) wyraznie jest napisane, ze poziom mierzy sie i na zimnym i na cieplym. I sa tam wskazania chyba dla zimnego oleju ile mm ponizej wskazania max powinien znajdowac sie poziom oleju.
Ja jednak troche czasu znalazlem, w mojej literaturze (Werkstatt-Handbuch, Wartung, Einstellung und Montage, Band I, taka w niebieskim segregatorze, z biala gwazda w prawym gornym rogu, wydana w Stuttgart Untertürkheiem) stoi jak byk, ze silnik ma osiagnac temperature robocza, ok. 80°C, co jest rownoznaczne z taka sama temperatura plynu ATF bo jego temperatura jest regulowana/stabilizowana za posrednictwem wymiennika ciepla w chlodnicy.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 11:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
W Jeepie na miarce mialem z jednej strony poziom dla cieplej skrzynii, z drugiej strony dla zimnej skrzynii. Taka prosta sprawa a bardzo ulatwia pomiar ;-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 11:15 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Niektore auta tak maja, to samo z miarkami w zbiorniczkach plynu wspomagania. Ale w Mercedesie plyn mierzy sie tylko przy rozgrzanym plynie.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 4:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
aegm pisze:
a dlaczego zly?! mi wymienili na jakis taki wlasnie zolty shell dexron chyba sie nazywa...

no to wiemy już, że Shell ma jednak żółty ATF :)

escort923 pisze:
Przypomniało mi się coś! Kiedyś przy wymianie oleju w ASB gość, który mi go wymieniał stwierdził, że żółty kolor oleju spowodowany jest tym, iż początkowo rubinowy kolor ulega przemianie w żółty pod wpływem rozgrzania i zużycia... Coś chyba bujał...



dokladnie to samo mi dzisiaj mechanik powiedzial.

Dla mnie to bujdy jakieś chyba...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 4:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 13, 2005 11:07 pm
Posty: 59
Lokalizacja: Wawa
Poziom oleju powinien być mierzony na rozgrzanym silniku/skrzyni i pozycji P.
Można przed pomiarem zrobić ruch z P na R, N, D i 3 lub 2 itp, ale pomiar musi byc na P.

Mam w tez takie autko jak Pontiac TransSport 3.8 z makabryczna skrzynia 4TH60 i tam faktycznie na bagnecie jest stan oleju zimnego , a na odwrocie ciepłego:) Ale to produkt dla amerykanskich geniuszy.
Faktycznie poziom oleju mierzymy na rozgrzanym silniku.

W zależności od typu i marki oleju do ASB - może on być w kolorze od żółto-bursztynowego po ciemno czerowony. I faktycznie kiedy zaczyna pracować powoli zmiena sie na ciemniejszy, a pod koniec każdy olej bedzie juz czarno-czerwony:)

Zreszta wiedza przecietnych mechaników o ASB jest niczym nie zmącona :)))
Spotkałem geniusza, który proponował mi zeby właściwie używać skrzyni w następujący sposób: "..Ruszasz Pan z 2, potem szybko na 3 i na D!.."
(dodam, że nie miał na mysli żadnych specjalnych technik zwiazanych z górska jazda, ciagnieciem przyczepy ani niczym takim) <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Dodam, ze pracować - czyli sporo jeżdzić. Olej nie zmieni barwy w 30 minut:)

_________________
ex:
'84 W123 240D
'88 W124 230 TE

A teraz inne...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl