MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 2:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt paź 30, 2007 8:26 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Wit pisze:
może do przepływu prądu a przynajmniej do dawania sygnału o ładowaniu wystarczy tylko jedna szczotka zamykająca obwód?


Nie wystarczy: wirnik jest odizolowany - jedną szczotką prąd wchodzi, drugą wychodzi. Niesprawność którejkolwiek z nich przerywa obwód.

Wit pisze:
Druga musiała i tak jakoś stykać ale niewiele to dawało jeśeli akumulator padał po jednym dniu. Jak napisałem jedna szczotka praktycznie nie była zużyta porównując do nowej miała jakieś milimetr mniej a druga była starta prawie równo z obudową czyli różnica jakieś 1 cm lub więcej.


Jeżeli szczotka jest jeszcze dobra, to jej powierzchnia ślizgająca śie po bieżni pierścienia ślizgowego (nie KOMUTATORA - komutator jest w prądnicy prądu stałego!) jest błyszcząca. Szczotka zużyta, która przestaje kontaktować zaczyna iskrzyć, i jej powierzchnia jest matowa.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 31, 2007 10:04 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Faktycznie, zwracam honor - komutator sklada sie z osobnych plytek kontaktowych i jest stosowany w silnikach DC, niektorych typach AC i pradnicach, a w alternatorach stosowane sa pierscienie o powierzchni ciaglej. [zlosnikz]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Ostatnio zmieniony czw lis 01, 2007 9:08 am przez TReneR, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 8:45 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Witam,
człowiek się uczy przez całe życie i głupi umiera :lol: ale fakt jest faktem, że wymiana bieżni i szczotkotrzymacza załatwiła sprawę.
Pozdrawiam.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 9:09 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Albo jak to mowil dziadek Jacek "Czlowiek uczy sie cale zycie na tych samych bledach"

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 10:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
A ile prawidłowo powninen wynosić prąd płynący przez akumulator na postoju? Dzisiaj rano znowu rozrusznik nie zakrecilł, jak naładuje akumulator to wezme miernik i sprawdze ale nie wiem jakich wartości mam sie spodziewać.

_________________
W126 300D '76-ex.
W124 300D '89-ex.
W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 1:04 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Jeżeli jest alarm, to prąd nie powinien przekraczać ok. 50mA
Bez alarmu to może być ok. 10mA
10mA (MILIAMPER) to 0,01 A (jedna setna ampera)
Poczekaj z odczytaniem pomiaru do czasu, aż zgaśnie lampka przy lusterku.
Pozwoliłem sobie na szczegółowy opis, bo wiem, że nawet ci co mają na forum dużo do powiedzenia w sprawach elektryki mają duże problemy z rozróżnieniem jednostek przy pomiarach elektrycznych. [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 5:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Rybaczenkow pisze:
...dodam jeszcze że akumulator jaki posiadam jest żelowy....

Też miałem w MB akumulator żelowy. Niestety przy poprawnym ładowaniu i zdjęciu klemy na noc rozrusznik rano nie chciał kręcić. Podarowałem go znajomemu, który mieszka nad jeziorem i teraz ten aku służy mu za kotwicę do łódki. Jeśli jeszcze masz ten problem to podjedź do elektryka na pomiar akumulatora.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 9:53 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt lis 09, 2007 5:39 pm
Posty: 1
Witam Forumowiczów . Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć na temat aku. żelowego,chodzi mi o to jakie parametry powinien mieć ów aku, aby odpowiadał parametrom aku,konwencjonalnego wymaganego dla E-210; 220 CDI rok 2000.(12v;100Ah;760A;) Dotychczas spotkałem się ,że przy żelowych podają przeważnie wartość w Ah.Mój problem wynika z tego,że stoję przed zadaniem zakupu nowego aku, i nie wiem w którą stronę.Dotychczasowy jest od poczadku i daje już znać o sobie.Za wszystkie dobre i mądre podpowiedzi z góry Wielkie Dzięki.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl