MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 11:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 05, 2007 10:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 10:20 pm
Posty: 201
Numer GG: 1111353
Lokalizacja: SK
Witam ponownie.

Model: W124 300D Automat 1991 r.

Podczas dłuższego postoju w deszczu, a następnie po ruszeniu i przejechaniu kilkudziesięciu metrów nadal w deszczu zapaliły się praktycznie wszystkie kontrolki deski (rezerwa, ABS, olej, ładowanie itd. <<pr>>). Po dodaniu gazu kontrolki przygasały; zdażyło się, ze tylko się żarzyły. Wcześniej, przed całą sytuacją, 3-krotnie zapaliła się kontrolka (o ile się nie mylę) oleju, pomarańczowa, druga na lewo od cyfrowego wskaźnika temperatury na dole deski. Po ok. 15min jazdy wszystko wróciło do normy.
Moje pytanie - czy model ten posiada jakąś bolączkę w postaci zawilgacania się kabli bądź jest jakaś wiązka najbardziej na to narażona, czy przyczyna raczej nie jest tak oczywista i bardziej związana z eksploatacją samochodu w taki lub inny sposób przez poprzednich właścicieli?

Kolejne pytanie: czy w/w kontrolka oleju (grafika z dozownikiem oleju, pod nim grafika fali) jest kontrolką oleju silnika? Jeżeli tak, czy informuje ona o poziomie na bagnecie, ciśnieniu w silniku czy ciśnieniu na pompie?

Trzecie pytanie: Znalazłem (!) w samochodzie system centralnego zamka, pod kanapą znajduję sie całe sterowanie i odbiegające od niego zółte kable - niestety - zamek nie działa i nie wiem jaka może być tego przyczyna. Wnioskuję, że prawdopodobnie drzwi kierowcy, które sterują zamkiem, nie dostają prądu lub wadliwa może być pompa centralnego? Może znacie sposób jak można ją zdiagnozować w warunkach bardziej domowych, niż warsztatowych?

Prosiłbym jeszcze o polecenie dobrego serwisu MB w okolicach Katowic, do wymiany mam również na pewno 1 świecę (raczej lepiej wymienić komplet, niz 1 sztukę?).

Z góry dzięki za odpowiedzi, wyrozumiałość i cierpliwość dla nowicjusza w dziedzinie ;)

Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 05, 2007 11:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
a pasek piszczał ci po tym deszczu ?? ja miewam tak czasami jak zamoknie pod machą wszystko i pasek kiepsko napędza alternator (bo poprostu sie slizga) i wtedy nie tylko kontrolka ladowania sie zaswieca ale również te okoliczne.
świece to już komplet .. jak robić to robić

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 05, 2007 11:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 10:20 pm
Posty: 201
Numer GG: 1111353
Lokalizacja: SK
"niestety" pod maską cisza

_________________
W202 C200 744/001A 02.95
Ex - W208 CLK 200 Kompressor 744/244A 10.97
Ex - S124 E200T 481/001 08.93
Ex - S124 200TE 068/568 12.91
Ex - W124 300D '91


Na górę
Post: śr wrz 05, 2007 11:50 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Arch pisze:
Model: W124 300D Automat 1991 r.

Podczas dłuższego postoju w deszczu, a następnie po ruszeniu i przejechaniu kilkudziesięciu metrów nadal w deszczu zapaliły się praktycznie wszystkie kontrolki deski (rezerwa, ABS, olej, ładowanie itd. <<pr>>). Po dodaniu gazu kontrolki przygasały; zdażyło się, ze tylko się żarzyły.

Mógł sie posliznąć pasek - jednak to trwa krótko, i pisk jest słyszalny.

Arch pisze:
Wcześniej, przed całą sytuacją, 3-krotnie zapaliła się kontrolka (o ile się nie mylę) oleju, pomarańczowa, druga na lewo od cyfrowego wskaźnika temperatury na dole deski. Po ok. 15min jazdy wszystko wróciło do normy.


Nie widzę związku z kontrolką ładowania


Arch pisze:
Moje pytanie - czy model ten posiada jakąś bolączkę w postaci zawilgacania się kabli bądź jest jakaś wiązka najbardziej na to narażona, czy przyczyna raczej nie jest tak oczywista i bardziej związana z eksploatacją samochodu w taki lub inny sposób przez poprzednich właścicieli?


Nie posiada. Zacznij od sprawdzenia długości szczotek w regulatorze napięcia.


Arch pisze:
Kolejne pytanie: czy w/w kontrolka oleju (grafika z dozownikiem oleju, pod nim grafika fali) jest kontrolką oleju silnika? Jeżeli tak, czy informuje ona o poziomie na bagnecie, ciśnieniu w silniku czy ciśnieniu na pompie?


Informuje (jak jest sprawna) o poziomie oleju w misce olejowej (czyli innymi słowy - na bagnecie)

Arch pisze:
Trzecie pytanie: Znalazłem (!) w samochodzie system centralnego zamka, pod kanapą znajduję sie całe sterowanie i odbiegające od niego zółte kable - niestety - zamek nie działa i nie wiem jaka może być tego przyczyna. Wnioskuję, że prawdopodobnie drzwi kierowcy, które sterują zamkiem, nie dostają prądu lub wadliwa może być pompa centralnego? Może znacie sposób jak można ją zdiagnozować w warunkach bardziej domowych, niż warsztatowych?


Zamek wysterowywany jest nie tylko z drzwi kierowcy, ale również przednich drzwi pasażera oraz zamka klapy bagażnika (oczywiście mówimy o zamku oryginalnym). Jeżeli potrafisz, to na początek sprawdź, czy do pompki dochodzi zasilanie (płaska wtyczka, kable czerwony z białym paskiem i brązowy) Najlepiej zrób to zwykłą kontrolką, bo woltomierz cyfrowy w tym przypadku może nieźle ocyganić.

Arch pisze:
do wymiany mam również na pewno 1 świecę (raczej lepiej wymienić komplet, niz 1 sztukę?).


Lepiej kup jedną porządną, niż komplet badziewia. Nie ma podstaw aby w aucie o większym przebiegu wymieniać komplet. To nie są świece zapłonowe.


Arch pisze:
Z góry dzięki za odpowiedzi, wyrozumiałość i cierpliwość dla nowicjusza w dziedzinie ;)


Wyrozumiałość nie jest konieczna: podszedłeś bardzo rzetelnie do opisania swoich samochodowych problemów :P


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 06, 2007 1:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 10:20 pm
Posty: 201
Numer GG: 1111353
Lokalizacja: SK
dzieki za podpowiedzi, w pn postaram sie zawiesc samochow na warsztat w celu ogledzin podejrzanych ;)

pozdrawiam

_________________
W202 C200 744/001A 02.95
Ex - W208 CLK 200 Kompressor 744/244A 10.97
Ex - S124 E200T 481/001 08.93
Ex - S124 200TE 068/568 12.91
Ex - W124 300D '91


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 13, 2007 9:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 10:20 pm
Posty: 201
Numer GG: 1111353
Lokalizacja: SK
witam ponownie

okazalo sie, ze procz swiecy niedomaga przekaznik swiec zarowych. czy ktos z was orientuje sie gdzie, w jakims stanie i z jakim nr seryjnym przekaznik kupic dla mojego modelu auta? dzieki i pozdrawiam.

_________________
W202 C200 744/001A 02.95
Ex - W208 CLK 200 Kompressor 744/244A 10.97
Ex - S124 E200T 481/001 08.93
Ex - S124 200TE 068/568 12.91
Ex - W124 300D '91


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 13, 2007 9:19 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Dlaczego niedomaga? (jakie objawy?)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 14, 2007 8:26 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 10:20 pm
Posty: 201
Numer GG: 1111353
Lokalizacja: SK
szczerze powiedziawszy wstawilem auto do serwisu Bosch i takiej informacji udzielil mi mechanik. patrzac po cenach tej czesci sam nie wiem, czy mnie nie robi w...

_________________
W202 C200 744/001A 02.95
Ex - W208 CLK 200 Kompressor 744/244A 10.97
Ex - S124 E200T 481/001 08.93
Ex - S124 200TE 068/568 12.91
Ex - W124 300D '91


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 14, 2007 2:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
przekaźnik Helli (4RV 008 188-071) kosztuje w inter carsie 380zł. A w serwisie ile krzycza za bosha?? moze spróbuj wykombinować, pożyczyc jakis i wstawić .. zobaczysz wtedy czy chcą cie naciagnąć ... czy faktycznie do wymiany :)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 14, 2007 5:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 10:20 pm
Posty: 201
Numer GG: 1111353
Lokalizacja: SK
mowili kolo 200-300zł za uzywke, na ktora nie daja gwarancji...
dzwonilem do Opola do sklepu z czesciami do MB (ul. Oleska, bodajze Auto Tim), tam chcieli niecale 600zł za nowke :roll:

dzieki za rady, postaram sie poszukac czegos na allegro albo skontaktowac sie jednym znawca tematu z Katowic, Jozef Schoen, moze ktos slyszal, cos o nim wie? ;)

Pozdrawiam

_________________
W202 C200 744/001A 02.95
Ex - W208 CLK 200 Kompressor 744/244A 10.97
Ex - S124 E200T 481/001 08.93
Ex - S124 200TE 068/568 12.91
Ex - W124 300D '91


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 14, 2007 7:51 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Arch pisze:
Jozef Schoen, moze ktos slyszal, cos o nim wie? ;)

Z mechaniki to może i dobry, ale elektryka dobrego to tam raczej nigdy nie mieli...
A używkę kupisz za 150 zł.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 01, 2008 5:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 10:20 pm
Posty: 201
Numer GG: 1111353
Lokalizacja: SK
Suma sumarum przekaznik okazal sie dobry, powodem problemow byl brak styku, jak to sie dowiedzialem u porzadnego elektryka, koszt naprawy - 50zl. ;)

Jozef Schoen faktycznie elektryki nie robi, pytalem osobiscie, wiec nawet jezeli mieli kiepskiego elektryka, to juz go nie maja ;)

_________________
W202 C200 744/001A 02.95
Ex - W208 CLK 200 Kompressor 744/244A 10.97
Ex - S124 E200T 481/001 08.93
Ex - S124 200TE 068/568 12.91
Ex - W124 300D '91


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 03, 2008 3:18 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 03, 2007 6:48 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Polkowice
swiece zarowe wymienia sie tylko i wylacznie w komplecie, nigdy 1 albo 2, bo beda sie palic dalej!!! A co do zapalajacych sie kontrolek to sprawdz sobie przewod masowy

_________________
MB115-300D-1976
MB123-300D-1981
MB124-200D-1986
MB124-300D-1987
MB124-300TD4Matic-1992


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 03, 2008 3:26 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 08, 2007 2:28 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Międzylesie
Wg mnie:
1. Sprawdz podłączenie akumulatora.
2. Sprawdz połączenie przewodu masowego karoseria-silnik
3. Jak nie pomoże to wymień regulator napięcia 25-50 zł
4. Co do wymiany świec w komplecie to nie do konca się zgadzam ,że trzeba wymieniać cały komplet. w 2002 roku w 190D wymieniłem tylko jedną uszkodzoną,zrobiłem ponad 200kkm,pół roku temu sprzedałem i gość dalej śmiga i wiecej się nie spaliły ale może miałem szczęście.
Pozdrawiam

_________________
W115200D'75
W201190D2.5AUTOMAT,KLIMA'88
W140400SEL'92
S210E320CDI'00


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl