MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 12:12 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt sty 11, 2008 2:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
TReneR pisze:
Ale ciagnie cieple powietrze z komory silnika (szczegolnie na postoju), no i dziura, jakos razi ;-)
Ano nie zupełnie. Główny strumień powietrza zgodnie z zasadami dynamiki wybiera mniejszy opór i leci prawidłowo sprzed chłodnicy. Bokiem z powodu oporów jest mały "cug". Jeden z moich kolegów dorobił klapkę z gumy na tą dziurę. Odchyla się przy nadmiarze ciśnienia. Też działa ale według mnie komplikuje układ mechanicznie i estetycznie. Możesz pójść tym tropem. Z kolei przy nagłym hamowaniu kiedy zapotrzebowanie na powietrze gwałtownie spada cały nadmiar ciśnienia wychodzi tą dziurą pokonując jej opór a klapę zostawia w spokoju i równowadze. TO działa! A dziura z boku czarna na czarnym jest słabo widoczna. :) Możesz ją wyciąć od spodu jednak zakłócenia przepływu powietrza są większe. Widzę że też jesteś "esteta"... [zlosnik]
TReneR pisze:
ps. jakiej srednicy klapy uzywasz
Klapy?? masz na myśli cały antywybuch? Kupiłem o średnicy idealnie zgodnej ze średnicą kolektora pod urządzeniem wtryskowym. Wystarczył kawałeczek gumowej rury o dobranej średnicy i 2 opaski które praktycznie są jedna obok drugiej
TReneR pisze:
mysle wlasnie nad zalozeniem, bo pomysl niezly i prosty w realizacji (nie tak jak w przypadku "gwizkow" na kolektorze)
Cieszę się że doceniłeś "pomysła". Witaj w "Klubie". [cool]

P.S. Jak będziesz wycinał dziurę najpierw zrób sporo mniejszą i wypróbuj doświadczalnie a potem ewentualnie powiększaj. Moja mogłaby być mniejsza. To pozostałość po eksperymentach. 8)

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 11, 2008 4:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Dziury nie bede wycinal - nie mam problemu z nadmiarem czy niedomiarem powietrza. Jako, ze kupilem auto juz bez fabrycznego lapacz powietrza, dolaczylem rure ktora czerpie powietrze znad oslony dolnej silnika.
Wkurza mnie natomiast zakladanie rurki pod wtryskiem, zdazylo mi sie raz (zaciela sie linka gazu i strzelil) i wiecej nie chce.
Piszac klapa - chodzilo mi o antywybuch oczywiscie. Nie mam teraz dostepu do auta, a chcialem sie rozgladnac na sieci za odpowiednia srednica - stad to pytanie. Moze ktos moze zmierzyc srednice wlotu przepustnicy (zewnetrzna oczywiscie)?

ps. na postoju jednak ta dziura zasysa cieple powietrze znad silnika - po ruszeniu dostaje zimne z rury [cool]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl