TReneR pisze:
Ale ciagnie cieple powietrze z komory silnika (szczegolnie na postoju), no i dziura, jakos razi

Ano nie zupełnie. Główny strumień powietrza zgodnie z zasadami dynamiki wybiera mniejszy opór i leci prawidłowo sprzed chłodnicy. Bokiem z powodu oporów jest mały "cug". Jeden z moich kolegów dorobił klapkę z gumy na tą dziurę. Odchyla się przy nadmiarze ciśnienia. Też działa ale według mnie komplikuje układ mechanicznie i estetycznie. Możesz pójść tym tropem. Z kolei przy nagłym hamowaniu kiedy zapotrzebowanie na powietrze gwałtownie spada cały nadmiar ciśnienia wychodzi tą dziurą pokonując jej opór a klapę zostawia w spokoju i równowadze. TO działa! A dziura z boku czarna na czarnym jest słabo widoczna.

Możesz ją wyciąć od spodu jednak zakłócenia przepływu powietrza są większe. Widzę że też jesteś "esteta"...
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
TReneR pisze:
ps. jakiej srednicy klapy uzywasz
Klapy?? masz na myśli cały antywybuch? Kupiłem o średnicy idealnie zgodnej ze średnicą kolektora pod urządzeniem wtryskowym. Wystarczył kawałeczek gumowej rury o dobranej średnicy i 2 opaski które praktycznie są jedna obok drugiej
TReneR pisze:
mysle wlasnie nad zalozeniem, bo pomysl niezly i prosty w realizacji (nie tak jak w przypadku "gwizkow" na kolektorze)
Cieszę się że doceniłeś "pomysła". Witaj w "Klubie".
P.S. Jak będziesz wycinał dziurę najpierw zrób sporo mniejszą i wypróbuj doświadczalnie a potem ewentualnie powiększaj. Moja mogłaby być mniejsza. To pozostałość po eksperymentach.
