MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 12:14 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sty 15, 2008 1:29 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Witam

szanowni koledzy. Od kiedy przyszła zima moje autko trapi dziwny problem. Jak rozgrzeję silnik i włączę ogrzewanie wszystko jest ok. Zgaszę auto - odpalę silnik, włączam ogrzewanie i ... czuć swąd (tak kiedyś śmierdziało z suszarki do włosów). Po przewentylowaniu (wiatrak na max, wyłączenie ogrzewania) i włączeniu grzania jest ok.

Byłem już u mechanika - podejrzenie: wentylator na wykończeniu. Okazało się że wentylator jest ok, w aucie zostały wymienione filtry kabinowe. Dolegliwość pozostała - podejrzewam jakąś grzałkę przy nagrzewnicy/samą nagrzewnicę.

I teraz: jak się dobrać do tego ustrojstwa ? potrzebny kanał/ew podnośnik - czy można od środka.

Autko W124 E220 '95, automat, klima

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 15, 2008 2:56 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Wyjecie nagrzewnicy to całkiem poważna operacja.
Trzeba wyjąc calą deskę rozdzielczą i środkowy tunel.Dodatkowo od strony komory silnika trzeba równiez sie pogimnastykować i wyjąc pare śrubek.
Życzę powodzenia bo sie przyda;)

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 15, 2008 4:53 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Ok - a zakładając, że nagrzewnica jest sprawna (działa, płynu nie ubywa) i nie chcę jej demontować, tylko sprawdzić czy gdzieś coś tam nie wlazło w jej okolice ? Słyszałem, że gdzieś w jej pobliżu jest jakaś grzałka - chciałbym sprawdzić czy coś tam nie wpadło, a teraz się nie fajczy - też nie chciałbym demontować całego elementu - a jedynie sprawdzić czy wszystko jest OKi

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 15, 2008 9:02 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Nagrzewnica sama w sobie jest grzałką: nic tam więcej nie grzeje (poza ewentualnie palącym się silnikiem)
Jeżeli myślisz o opornikach sterujących dmuchawą, to w W124 są poza rurami grzewczymi (są na podszybiu, na dzwonie kolumny kierownicy, od strony komory silnika)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 15, 2008 9:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Nagrzewnica sama w sobie jest grzałką

Która nie osiąga większych temperatur niż płyn chłodniczy a więc ok. 90C, to trochę mało, żeby coś się przypalało/ przypiekało i było źródłem nieprzyjemnego zapachu. W W123 w obudowie nagrzewnicy mam grzałkę elektryczną powietrza, w Audi też jest, zatem w W124 pewnie też jest. Pewnie to Ci smali ;)

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 16, 2008 12:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Tak jak napisał wcześniej Gerri W124 nie ma oryginalnie dodatkowych grzałek elektrycznych w nagrzewnicy. Ten zapach, o którym piszesz prawdopodobnie pochodzi z zewnątrz np. z komory silnika lub podszybia i jest tylko tłoczony do wnętrza kanałami nagrzewnicy. Czy silnik dmuchawy przypadkiem nie miał przypalonych uzwojeń i czy wirnik obraca się bez oporów? Pytam, bo napisałeś, że byłeś u mechanika a od silników elektrycznych są elektrycy [zlosnikz]. Znajomy miał podobny problem w W126 z klimą, którym rzadko jeździł. Okazało się, że był nieświadomym hodowcą pieczarek w nagrzewnicy.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 16, 2008 12:41 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Mechanik wyciągał silniczek i oddał go elektrykowi - sprawdzali oboje - nic tam się nie zapieka/przypieka, łożyska są w b.dobrym stanie, szczotki i wszystko inne też. Powiedział jedynie, że może coś z komory silnika się przedostawać - bo mam urwany mały kawałek gąbki montowanej na masce (na styku z uszczelką, która oddziela gródź silnika). Jakaś mysz wygryzła gąbkę :| - mam uzupełnić ubytek i obserwować. faktycznie 90C to za mało na przypalanie się czegokolwiek.

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 16, 2008 12:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Moze rezystor dmuchawy - popularnie zwany jezem sie konczy wysmarzajac?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 16, 2008 8:11 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
holyfido pisze:
W W123 w obudowie nagrzewnicy mam grzałkę elektryczną powietrza, w Audi też jest, zatem w W124 pewnie też jest.


To nie jest żadna "elektryczna grzałka powietrza" tylko właśnie oporniki za pomocą których reguluje się obroty dmuchawy.
I napisałem powyżej, że w W124 są POZA rurami powietrza.


Ostatnio zmieniony czw sty 17, 2008 8:43 am przez Gerri, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 16, 2008 10:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
no to w takim razie w czym szukac przyczyn smrodu w środku samochodu?
zaczynac od razu od czyszczenia klimy i wymiany uszczelnien komory silnika i nawiewów czy od razu szukac dobrego fachowca co zdejmie deske i zobaczy co tak naprawde drzemie przy tej nagrzewnicy? bo z tego co widze nie jest prosta rzecza wymontowanie tego wszystkiego samemu w nieogrzewanym garażu:)
pozdrawiam

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl