Ja zalewam Mobil ATF 220. Dobry olej, sprawdź datę produkcji jak będziesz kupował - bo bywa, że czasem jakieś stare upłynniają.
Ja popieram wymiany olejów na jak najlepszej jakości

.
Do swojej skrzynki zaleję syntetyk ale jak będą ją kiedyś (mam nadzieje nigdy) remontował.
Zmierzona temperatura dyfra przy mocnym pałowaniu/ bardzo szybkiej jeździe w lato - obudowa ok 110 st. C.
W oleju gromadzą się opiłki w skrzynce także niemagnetyczne z synchronizatorów pogarszając własności smarne. Z racji tak pogorszonych włąsności bywa, że skrzynka przed wymianą nie zgrzyta a po wymianie zaczyna bo się pierścienie synchro. zaczynają ślizgać - i wini sie zmianę oleju. A to zwykłe zużycie. W moście gromadzi się pył z trybów i też nie poprawia własności oleju. Szczególnie, że niektóre mosty nie mają nawet magnesiku przy korku. O degradacji parametrów w czasie świadczy okres trwałości oleju podawany przez producenta.