MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 9:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lut 08, 2008 10:16 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr lut 06, 2008 8:27 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Radomsko
witam
kiedyś zakupiłem silnik 3,8l , v8 z myślą o zamontowaniu go w samochodzie terenowym właśnie nadszedł czas zamotania go do samochodu i mam pytanie: jakie pompy paliwa szły do tych silników? jedna czy dwie?
nie mam całego zespołu pompowego (tj. pompy,filtra,kondensatora ciśnienia itp.)chce kupić cały taki zespół tylko jaki z jedna pompa czy dwoma? może ktos ma i chce sie pozbyć?
silnik mam 116 963.
acha i jeszcze gdzie się znajdują numery silnika?

mam tez skrzynkę biegów automatyczna od 126 pod silnik V8 ale nie wiem od jakiej pojemności..czy są różnice pomiędzy skrzyniami od silników 3,8 4,2 5,0 itd.? jak sprawdzić jaką mam skrzynie od jakiego modelu? czy skrzynia ma jakieś numery identyfikacyjne? gdzie się znajdują?
jaki olej lać do skrzyni? ile go wchodzi? ile do konwertera? czy po wymianie coś sie odpowietrza? wlewa sie otworem bagnetu? wybaczcie ale pierwszy raz mam doczynienia z automatyczna skrzynia...
a i jeszcze do czego jest linka w pancerzu z prawej strony skrzyni?,z tyłu jest jakiś elektrozawor jaka jest jego rola?dalej z tyłu czujnik prędkości to wiem,dalej z lewej jest jakiś czujnik i wychodzą z niego 4 przewody to jest
czujnik wstecznego? luzu? oraz dalej mam z lewej malą jakby membranę podciśnieniową(podobną jak przy aparacie zapłonowym) co to? do czego?
z góry dziękuję


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 08, 2008 7:53 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 20, 2007 12:26 am
Posty: 40
Ja mam 5.0 a jezdze na skrzyni 4.2.
- A 4.2 to silnik m116 tak jak 3.8, wiec wnioskuje ze te skrzynie pasuja do wszystkich modeli V8.
- Numery sa na obudowie, dosc widoczne nie pamietam w ktorym miejscu, ale chyba na boku.
- Olej nazywa sie DXII.
- Wchodzi go ok 6 litrow i nic nie odpowietrzasz po wymianie, wlewasz otworem do bagnetu. Nie Przelej!
- Ta linka to jest kickdown, im bardziej bedzie naciagnieta tym szybciej bedziesz mial kickdowna pod pedalem, ja tym wyregulowałem przy jakich obrotach ma mi przełączać biegi.
Te czujniki to nie zabardzo pamietam co jest co.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 08, 2008 8:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
kruk pisze:
gdzie się znajdują numery silnika?


Podchodzisz do auta od strony kierowcy i dajesz głębokiego nura pod maskę. Nimer jest na łączeniu silnika ze skrzynią na samym tyle, w okolicach czujnika położenia wału.Widać z góry, tak mniej więcej za lewą głowicą.
PRZEMEK1234 pisze:
Olej nazywa sie DXII.

dokładniej Dextron II
kruk pisze:
dalej mam z lewej malą jakby membranę podciśnieniową(podobną jak przy aparacie zapłonowym) co to? do czego?

Pewnie chodzi Ci o modulator, on spłycając wpływa na "twradość" zmiany biegów.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 11, 2008 5:01 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr lut 06, 2008 8:27 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Radomsko
to czyli zlewam stary olej wymieniam filtr ,wlewam 6 litrow przez bagnet i jest ok? a w konwerterze wymienia sie olej? ile go wchodzi? jak kupowalem skrzynie to gośc mi powiedzial ze wylal olej z konwertera...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 12, 2008 11:39 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Olej w skrzyni i konwertrze to ten sam olej (znaczy sie naczynia polaczone), jednak przy wymianie oleju w skrzyni nie da sie zlac oleju z konwertera. W mercedesach projektanci jednak pomysleli i wbudowali korek spustowy w konwerterze - warto z niego skozystac i zlac olej. Zalewa sie przez bagnet a olej oczywiscie plynie tez do konwertera.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 12, 2008 12:44 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr lut 06, 2008 8:27 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Radomsko
ja mam pusty konwerter poprzedni właściciel zlał z niego olej..
oraz ze skrzyni wiec mam puste prawie puste bo zawsze coś tam zostanie i w dodatku nie wiem jaki olej był...
ile wchodzi oleju do konwertera? a ile do skrzyni? (skrzynia 6 litrów?)
skrzynie mam wyjętą..


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 12, 2008 12:49 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Skrzynia to jedno z konwerterem - 6l jak ktos napisal wczesniej.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl