MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 3:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lut 08, 2008 8:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 7:13 pm
Posty: 423
Lokalizacja: Aug
Witam.w wyszukiwarce ciężko coś znaleźć dlatego założyłem temat.Problem wystąpił od kiedy naleciało mi wody pod nogi pasażera z przodu(jakies 2miesiace temu)Od tamtej pory centralny definitywnie nie działa w żadnych drzwiach.

Jednak niedawno nastąpil mały przełom i centralny dał o sobie znac,w czasie jazdy otworzyły sie wszystkie drzwi,nastepnie zamknełem i wiecej już nie działał- taki jednostkowy incydent jakby. Postanowiłem wziac sie za to,jaka tu może byc przyczyna i gdzie tego szkukac panowie?

_________________
- w201 2.5 D 1991 r.
- w201 2.0 D 1992 r.
- ex w124 300 D 1985 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 08, 2008 9:18 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Jeżeli to po wodzie to raczej sprawa jakiegoś zwarcia. Szkoda, że nie zadziałałeś od razu - ja bym poszukał wtedy skrzynki sterowniczej, otworzył ją i porządnie osuszył, a tak to nawet ścieżki mogły się popalić.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 08, 2008 9:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 7:13 pm
Posty: 423
Lokalizacja: Aug
chodzi o tę czarną skrzynkę pod dywanami pasażera z przodu a dokładniej pod wytłoczką? Otworzyłem ją i tyllko tyle co szmatką zebrałem wodę,dodam ,że prawy fotel pasażera ma teraz problem z grzaniem,po tej wodzie,ale to chyba nie ma nic do centralnego...

_________________
- w201 2.5 D 1991 r.
- w201 2.0 D 1992 r.
- ex w124 300 D 1985 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 08, 2008 9:42 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Nie wiem czy to ta skrzynka, bo w różnych modelach i rocznikach była różnie montowana, ale jak byłą pod napięciem i ją zalało to raczej nic z niej nie będzie. Chociaż widziałem telefon osobisty który wyciągnięto z kibelka (ale bardzo szybko [zlosnik] ) i po szybkim rozebraniu na części tj. bateria, obudowa itp. wytarciu i wysuszeniu kilkugodzinnym na grzejniku działał dalej. Kluczem jest tutaj jak najszybsze wyłączenie zasilania.
Grzanie fotela po zalaniu? Zależy gdzie się dostała woda.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 08, 2008 10:29 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Ja jednak znalazłęm (ale gdzieś indziej...)

> heheh staneła i tyle nie ruszy

To wcale nie znaczy, że jest zdu...psuta. Proponuję: Wtyczka płaska to zasilanie. Na przewodzie czerwonym (z paskiem) jest "+" i on lubi wysiąść. Podłącz kontrolkę na oba przewody płaskiej wtyczki, kontrolkę trzeba obserwować w momencie uruchamiania centralu. Jak przygaśnie to znaczy że zasilanie do d... Można również podpiąć na czerwony z paskiem na płaskiej wtyczce "+" bezpośrednio z akumulatora. Jeżeli będzie dobrze działać, to znaczy, że zasilanie jest do d.... Sprawdź czy pod prawym tylnym progiem jest korek do podstawienia podnośnika warsztatowego. Jeżeli go nie ma. to przez otwór może się lać woda i powodować korozję przewodów znajdujących się w korytku pod nogami pasażera z tyłu (prawa strona) Jest tam zawinięte izolacją miejsce, w którym lutowane są przewody zasilające pompkę i styczniki w drzwiach.
Najprawdopodobniej tam jest "zielono"

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 14, 2008 10:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 7:13 pm
Posty: 423
Lokalizacja: Aug
dodam że jak przekrecam kluczyk w drzwiach kierowcy to rygielki w pozostałych drzwiach lekko sie podnoszą,ale nie na tyle by je otworzyc,moze przeciek powietrza na przewodzie?Jesli tak to które miejsca sprawdzić?

_________________
- w201 2.5 D 1991 r.
- w201 2.0 D 1992 r.
- ex w124 300 D 1985 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 14, 2008 10:34 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Ja niestety nie wiem, czy to lekkie unoszenie się rygielków jest spowodowane pracą pompki, która prawie umarła - czy może pompka nie pracuje, a rygielki unoszą sie jedynie wskutek działania kluczyka na membranę siłownika co powoduje niewielkie sprężenie powietrza w instalacji.
Chyba należysz do tych, którzy przez dwadzieścia postów drążą tamat teoretycznie, byle tylko nie złapać za śrubokręt i coś zrobić.

Może byś na przykład napisał, czy w tym momencie rusza pompka centralnego zamka?

Oj! Na razie to wcale nie ułatwiasz...

P.S.: Które miejsca sprawdzić napisałem powyżej.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 15, 2008 2:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 7:13 pm
Posty: 423
Lokalizacja: Aug
Gerri pisze:
Chyba należysz do tych, którzy przez dwadzieścia postów drążą tamat teoretycznie, byle tylko nie złapać za śrubokręt i coś zrobić.



masz racje [zlosnik] .Ale jutro spróbuje to naprawić ;)masz plusika





Dziś dobrałem sie do pompki,było tam mokro :cry: Nie słychać aby pracowała,scieżki były już zielonkawe,psiknąłem wszedzie gdzie sie dało wd-40 i nic...chyba sie nie naprawi to już.Jak dmuchnęłem w ten żółty przewód co wchodzi do pompki to otworzył się bagażnik i wlew paliwa,drzwi niestety nie...

_________________
- w201 2.5 D 1991 r.
- w201 2.0 D 1992 r.
- ex w124 300 D 1985 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 15, 2008 2:48 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Masz za słaby dmuch żeby ruszyć resztę instalacji [zlosnik] gdzieś na forum dałem opis gdzie są poszczególne łączenia tych rureczek: w bagażniku za wlewem, pod dywanikiem pasażera z przodu (prawe drzwi) i pod dywanikiem kierowcy (lewe drzwi)- sprawdź tam na początek jeżeli chodzi o ciśnienie a potem już w drzwiach niestety trzeba grzebać bezpośrednio przy podłączeniu.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 15, 2008 8:32 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Grzesiek87 pisze:
Nie słychać aby pracowała,scieżki były już zielonkawe...


Jeżeli nie sprawdzisz dochodzącego do niej napięcia (najlepiej kontrolką z żarówką - cyfrowy multimetr Cię ocygani) - to nie będziesz wiedział co jest winne.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 15, 2008 8:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 7:13 pm
Posty: 423
Lokalizacja: Aug
Dzieki za podpowiedzi,posprawdzam.

_________________
- w201 2.5 D 1991 r.
- w201 2.0 D 1992 r.
- ex w124 300 D 1985 r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl