MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 3:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lut 07, 2008 8:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
WItam!
Czy ktoś może mi podać opis (najchętniej ze zdjęciami), krok po kroku dotyczący wymiany pompy wody w mercedesie 124 2,5 diesel bez turbiny, rok 90.
Z góry dziękuję!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 8:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
może jakość nie jest super, ale da się przeczytać :lol:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 8:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
Ok dzieki!
a to sprzęgło magnetyczne/wiskotyczne łatwo się odkręca? i od czego zacząć?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 9:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
nie wymieniałem nigdy pompy, ale zacząłbym od zdjęcia paska

później zablokować śmigło aby odkręcić śrubę 3 z rys 2.69

lub odkręcić pompę z wiatrakiem od korpusu silnika i śmigło demontować "na stole" lecz jeśli jest visco to powinno ono chyba być przechowywane w pozycji pionowej (było na forum - szukaj)

cóż ... maska do góry i organo-leptycznie obadać :lol:

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 08, 2008 9:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
Co sądzicie o tej pompie wody:

http://moto.allegro.pl/item305450386_po ... _w210.html

dobra firma czy warto kupić czy nie..????


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 09, 2008 5:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 09, 2008 4:53 am
Posty: 66
Lokalizacja: Brodnica Dolna
Witaj tak będzie pasowała ale trzeba dokonać parę modyfikacji żeby pasowała bo to jest zamiennik ale źle doprawiony:] u mnie wyglądało tak że o 2mm trzeba było skrócić śruby mocujące pompę bo stara pampa ma dłuższy tunel do śrub mocujących ale ja miałem tak w benzynie to nie jestem zbytnio pewny ale dopasuj i trzeba będzie zaślepić jeden otwór pewnie.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 16, 2008 7:32 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lut 15, 2007 8:54 pm
Posty: 23
Lokalizacja: zielona góra
witam
ja robiłem to tak:
1)najpierw odkręciłem śmigło(żeby je wyjąć musiałem odczepić plastikową osłonę przy chłodnicy)
2) pasek
3)wisco odkręciłem jeszcze gdy pompa była na na silniku
4)zdjąłem pompę (imbusy 5mm)
Ważne jest aby ochronić chłodnice jakimś kartonem, może sie nie przyda, ale bardzo łatwo uszkodzić chłodnice gdy sie cos omsknie przy odkręcaniu, lub przy wyjmowaniu śmigła. Na śrubie nr 3 jest specjalna podkładka zabezpieczająca-ważne aby o niej nie zapomnieć przy montażu-ja zapomniałem, śmigło sie poluzowało i tłukło o alternator przy dodawaniu gazu:) dobrze ze nie uszkodziło nowej chłodnicy:) Pompę kupiłem firmy SKF-wszystko pasowało jak należy. Od mechanika słyszałem pozytywne opinie o Rouville tez ponoć sa b.dobre

pozdrawiam

_________________
W124 250D turbo '94 automat
W123 200D '79 automat-ex
Junak M10


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl