MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 5:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lut 23, 2008 6:12 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
Użyłem szukajki, ale niestety nic konkretnego nie znalazlem.

Otoz jak w temacie, wytopilo sie gniazdo, tymczasowo zaradzilem problemowi podkladajac "cos tam" i robiac dystans eliminujacy te przerwe, ale jak rozwiazac problem na stałe?

Jak ewentualnie przerzucic obwód w miejsce "puste" w skrzynce, albo jak wyprowadzic bezpiecznik poza skrzynke i zalozyc gniazdo na plytkowy?

Ktoś to przerabiał? Jakies pomysły?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 8:14 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Czasami jest wolne miejsce bezpośrednio obok (chyba "11")
Jest to w zasadzie jedyne miejsce, które się do tego nadaje (mówię o skrzynce głównej - nie o dołożonej listwie), gdyż nie jest połączone wewnętrznymi zworami z innymi gniazdami.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 9:06 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lut 22, 2008 6:15 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Gorzów wlkp
Gerri pisze:
Czasami jest wolne miejsce bezpośrednio obok (chyba "11")
Jest to w zasadzie jedyne miejsce, które się do tego nadaje (mówię o skrzynce głównej - nie o dołożonej listwie), gdyż nie jest połączone wewnętrznymi zworami z innymi gniazdami.


kolega gerri ma racje przełuż to obok w nieużywane gniazdo o ile oczywiście znalazłeś juz przyczyne wytopienia tego gniazda bo kumplowi wyjarało pół bezpieczników zanim doszedł do tego ze ma poprzepalane kable pod konsolą a przyczyną tego był za dużo amperowy aku

_________________
Mer to tylko 300D :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 10:27 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
czyzu69 pisze:
o ile oczywiście znalazłeś juz przyczyne wytopienia tego gniazda



Przyczyną wytopienia tego gniazda jest zużycie łożysk (czy tam tulelejek) wiatraka.
Wiatrak dostaje większy opór, a tym samym potrzebuje więcej A do pracy i albo pali się bezpiecznik, albo wytapia się gniazdo.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 10:38 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
MMM pisze:
Przyczyną wytopienia tego gniazda jest zużycie łożysk (czy tam tulelejek) wiatraka.
Wiatrak dostaje większy opór, a tym samym potrzebuje więcej A do pracy i albo pali się bezpiecznik, albo wytapia się gniazdo.


Nie do końca prawda. Jeżeli w miejsce bezpiecznika wsadzisz porządny gwóźdź - to gniazdo powinno przenieść nawet kilkadziesiąt amper bez szkody.
Tutaj główną przyczyną (oprócz wysokiego prądu) jest zły styk końcówek bezpiecznika z gniazdem. Po prostu te końcówki z czasem śniedzieją, jakość styku się pogarsza - a jak wiadomo wiąże się to z wydzielaniem znacznej temperatury która jest bezpośrednią przyczyną wytapiania.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 24, 2008 5:33 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
Dobrze, przenioslem bezpiecznik w czysciutkie gniazdo nr 11.
Poki co wszystko jest w jak najlepszym porzadku.
Tylko teraz pytania dwa.
Jesli sie wytopi to czy zalozenie bezpiecznika plytkowego z gniazdem i na odpowiednim przewodzie rozwiaze sprawe?
Czy w obwodzie bezpiecznik dmuchawa regulator jest jakis przekaznik?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 24, 2008 10:46 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Pilnuj żeby bezpiecznik nie był zaśniedziały i żeby górny styk dobrze sprężynował. Z uwagi na duży prąd dobre przewodnictwo tego styku jest konieczne.

Nie, przekaźnika nie ma. Jest po drodze tylko regulator - przy ogrzewaniu i klimie ręcznej jest to opornica, przy klimie automatycznej regulator półprzewodnikowy.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl