MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 5:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lut 22, 2008 8:01 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lut 22, 2008 6:15 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Gorzów wlkp
dziwna rzecz się dzieje bo tak gdy jest zimny silnik odpalam włącza sie ssanie i zaczyna się .... wajcha przy pompie paliwa z napisem STOP unosi się i opada i tak samo chodzi silnik obroty raz wyżej raz niżej niczym praca betoniarki na budowie jest to wahanie obrotów na ssaniu od 800-700obr\min do 1000-1100obr\min potem ustaje wszystko i chodzi jak trzeba gdy tylko obr spadają do 700. Co to jest?? przypuszczam że membrana albo regulacja pompy jakiś czujnik bo mówią mi że to silniczek krokowy ale skąd on sie by wziął w 300D JAK TAK TO GDZIE ON. Dodam że dźwignie STOP podwiesiłem na delikatnej sprężynce i letko ustały wariować obroty silnika na ssaniu lecz nie tak ma to chodzić wiec pomóżcie proszę jak możecie
pozdrawiam!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 24, 2008 9:05 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lut 22, 2008 6:15 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Gorzów wlkp
czyzu69 pisze:
dziwna rzecz się dzieje bo tak gdy jest zimny silnik odpalam włącza sie ssanie i zaczyna się .... wajcha przy pompie paliwa z napisem STOP unosi się i opada i tak samo chodzi silnik obroty raz wyżej raz niżej niczym praca betoniarki na budowie jest to wahanie obrotów na ssaniu od 800-700obr\min do 1000-1100obr\min potem ustaje wszystko i chodzi jak trzeba gdy tylko obr spadają do 700. Co to jest?? przypuszczam że membrana albo regulacja pompy jakiś czujnik bo mówią mi że to silniczek krokowy ale skąd on sie by wziął w 300D JAK TAK TO GDZIE ON. Dodam że dźwignie STOP podwiesiłem na delikatnej sprężynce i letko ustały wariować obroty silnika na ssaniu lecz nie tak ma to chodzić wiec pomóżcie proszę jak możecie
pozdrawiam!!


tzn ze nikt takich objawów niemiał i niewie co to jest :( noo ładnie trudno moze sam dojde do czegos logicznego

_________________
Mer to tylko 300D :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 24, 2008 10:08 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Mialem u siebie takie objawy wahania obrotow jak silnik byl zimny to pierwsze dwie trzy minuty obroty falowaly od 500 do 1500, potem wszystko sie normowalo i pracowalo pieknie - nie mam pojecia czy ma to jakis zwiazek ale u mnie objawy calkowicie ustaly po wymianie regulatora napiecia i lozysk w alternatorze - zapewne w ON jest to inaczej rozwiazane ale moze naprowadzi Cie na jakis trop...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 24, 2008 10:41 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Nie napisałeś, jaki masz rodzaj ssania: podciśnieniowy czy elektroniczny?
(chociaż podejrzewam, że elektroniczny)
Od tego zależy dalsza diagnoza.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 24, 2008 11:25 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lut 22, 2008 6:15 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Gorzów wlkp
no raczej podciśnieniowy wsumie w 300D chyba tylko takie są a tak na marginesie to jak to zdiagnozować???

_________________
Mer to tylko 300D :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 24, 2008 11:42 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Na końcu pompy wtryskowej jest taka puszka w kształcie talerza.
Albo jest do niej podłączony dwużyłowy kabel elektryczny albo rurka z podciśnieniem.
Masz obrotomierz?

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 24, 2008 11:57 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lut 22, 2008 6:15 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Gorzów wlkp
mam obrotomierz i jest tam chyba kabel 2 żyłowy taki z wtyczką

_________________
Mer to tylko 300D :-)


Na górę
Post: ndz lut 24, 2008 1:33 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
No to zdejm tą wtyczkę i zobacz, czy obroty się ustalą. Nie będą wtedy regulowane, ale powinny być stabilne.

czyzu69 pisze:
wajcha przy pompie paliwa z napisem STOP unosi się i opada i tak samo chodzi silnik obroty raz wyżej raz niżej


To już świadczy, że coś próbuje tą wajhę opuścić i stąd wahania obrotów (chwilowe próby zdławienia motoru) Zdejm przewód podciśnieniowy prowadzący do zdychawki. Dowiemy się wtedy, czy nacisk pochodzi od membrany siłownika gaszenia, czy z wnętrza pompy. Najlepiej by było podłączyć do ściągniętego przewodu wakuometr, żeby sprawdzić podciśnienie. W czasie pracy silnika na tym przewodzie (fabrycznie jest to brązowy z niebieskim paskiem) NIE POWINNO BYĆ ŻADNEGO PODCIŚNIENIA

cdn.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 24, 2008 2:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lut 22, 2008 6:15 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Gorzów wlkp
a wiec po sciągnieciu przewodu (wtyczki) obrotomierz przestaje pracować a obroty minimalnie spadają ale nadal pracuje nierówno sprawdze jeszcze ten przewód z podciśnieniem moze faktycznie membrana czy coś tam i dam znać bo o tej membranie juz słyszałem ze to może być ona ale po za tym nic mądrego sprawdze i dam znać a jakieś moze INNE POMYSłY
COś SPRAWDZIć zdjąc założyć??

_________________
Mer to tylko 300D :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 24, 2008 3:18 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
czyzu69 pisze:
a wiec po sciągnieciu przewodu (wtyczki) obrotomierz przestaje pracować a obroty minimalnie spadają


To chyba nie tą wtyczkę ściągasz. Na końcu pompy jest siłownik wykonawczy przesuwający listwę, i nie ma on nic wspólnego z pracą obrotomierza.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 25, 2008 6:37 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lut 22, 2008 6:15 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Gorzów wlkp
no sciągałem taką wtyczke tak jak mówiłeś i obrotomierz przestał działac tą pierwszą od strony kierowcy przy pompietaką z 2 bolcami innej niemam tam to jest 87 rok i jest tylko 1 od 88 były tam 2 , a przewód z podciśnieniem niebardzo mam jak sprawdzić czy jest tam jakieś podciśnienie ale dam znać jak coś wymyśle
pozdrawiam

_________________
Mer to tylko 300D :-)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl