MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 5:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lut 20, 2008 7:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Sprawdzałem ten srebrny, a który jest od pompy paliwa?

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 20, 2008 7:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
mati124 coupe pisze:
Sprawdzałem ten srebrny,

No toś poszalał chłopie.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 20, 2008 7:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Cholera, ja nie elektryk :-?
A który powinienem sprawdzać?

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 20, 2008 7:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Nie martw się, ja też dałem Ci info dla innego auta, tzn. popatrzyłem na podpis o pomyślałem o M103. Przy M104 jest już inny przekaźnik/sterownik. To ten czarny, całkiem po lewej (z napisem MAS). Ale jego nie sprawdzisz a taki sposób, jak przekaźnik pompy paliwa... Coś poszukam.

Już widzę. Procedura sprawdzania tego sterownika MAS jest pojechana po bandzie. Nawet nie wiem jak to opisywać, bo trzeba różne rzeczy rozłączać...

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Ostatnio zmieniony śr lut 20, 2008 8:16 pm przez Mor, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 20, 2008 8:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
TReneR pisze:
Sprawdz przekaznik pompy


mati124 coupe pisze:
To ten srebrny mały przekaznik koło akumulatora?


TReneR pisze:
Nie - czarny obok aku - ma napisana liczbe cylindrow i obroty na obudowie


mati124 coupe pisze:
Sprawdzałem ten srebrny, a który jest od pompy paliwa?


[zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 20, 2008 8:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Czyli co da rade coś samemu pogrzebać przy tym przekazniku?

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 21, 2008 8:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Test sterownika MAS pod pompę paliwa:
Nie da się tak prosto jak w przekaźniku starszym zmostkować wtyków dla sprawdzenia zasilania pomp. Można zmostkować złącze 1 i 2 w stopce sterownika MAS (po jego wyjęciu) aby zainicjować pracę pomp. Dobrze to zrobić amperomierzem, bo pobór prądu nie powinien przekroczyć 10A (powinien być 6-10A). Trzeba włączyć zapłon na czas testu. Mostek wg. WIS należy rozłączyć przed upływem 40 sekund. Jeśli się nie uda włączyć pomp to jednak pewnie coś na wiązce do samej pompy jest nie bardzo.

Testowanie sterownika mas pod względem sterowania pompami paliwa wygląda następująco:

Na rysunku widać stopkę sterownika MAS z opisem złączy. Na nich trzeba przeprowadzić odpowidni test. W złączu 4 jest masa.

Ten test robisz w samym gnieździe sterownika, więc najpierw go wyjmujesz.
1) Sprawdzenie zasilania dla pomp paliwa: test złączy 4 i 21. Po włączeniu zapłonu powinno tu być napięcie. Jeśli jest, wiadomo, że do sterownika prąd dla pomp paliwa dochodzi. Nie ma go dalej... Sprawdź złącze X.36 - paatrz rysunek

Pozostałe 2 testy robi się z założonym sterownikiem MAS.
2) Sprawdzenie prądu wzbudzenia dla pomp paliwa: do tej części trzeba zdjąć lewą wtyczkę (duża okrągła 8 pin, lewa patrząc na moduł) modułu zapłonowego. Sprawdzamy prąd między złączem 4 i 2, ale kręcąc rozrusznikiem. Powinien być pow. 10V. Jeśli nie ma, sprawdzić pkt. następny. Jeśli w następnym jest ok, to znaczy że sam sterownik nie halo...
3) Sprawdzenie sygnału rozruchu silnika dla sterownika MAS: wtyczka zdjęta z modułu jak w pkt. 2. Sprawdzamy złącze 4 i 12. Napięcie powyżej 10V. Jeśli nie ma, sprawdzić wtyczkę X26 - patrz rysunek.

A tak w ogóle to może najpierw wyjmij schowek i zerknij na złącze X36 (zobacz dokadnie gdzie jest na rysunku). Po kablu dojdziesz całej wiązki od pompy paliwa. Może być na niej założony jakiś przekaźnik od alarmu, który wyłączyłeś.
Udanej walki.

Obrazek
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Ostatnio zmieniony czw lut 21, 2008 6:45 pm przez Mor, łącznie zmieniany 6 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 21, 2008 9:29 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
mati124 coupe pisze:
Czyli co da rade coś samemu pogrzebać przy tym przekazniku?


Oczywiscie - pierwsze co, to rozbierz i przelutuj koncowki przekazniczkow.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 21, 2008 6:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
No teraz to już troche połapałem, jak będe miał czas to jutro zabiore się do sprawdzania, zerkne też na te złącze pod schowkiem, bo i tak mam go wymontowany.
Dzięki ~Mor za szczegółowe wyjaśnienie co i jak.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 22, 2008 6:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Dziś nie miałem za wiele czasu by pogrzebac przy aucie, ale znalazłem pod schowkiem złącze X36, i gdy podałem na nie prąd, to pompy zaczeły pracować, a więc wiązka raczej jest cała i drożna, rozumiem że teraz powinienem sprawdzić ten przekaznik MAS, tak jak mi radziłeś.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 22, 2008 9:01 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lut 22, 2008 6:15 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Gorzów wlkp
TReneR pisze:
Tak dla pewnosci - sprawdzasz w podstawce srebrnego czy czarnego przekaznika (bo nz zdjeciu widac rozebrany srebrny)


spróbuj tego jeśli chcesz mi pomogło...., styłu za akumulatorem masz przekażnik z napisem ASD wyjmij go na minute i potem wsadz spowrotem skasuje zapamiętane błędy i bedzie oki mi pomogło ale to jeśli chodzi o kontrolke ASD może sprubuj to samo zrobić z komputerem i innymi przekażnikami - powodzenia i daj znac czy pomogło

_________________
Mer to tylko 300D :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 06, 2008 9:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
No nareszcie rebus rozwiązany, a zawiniła wiązka od instalacji gazowej, przy złączu X36, do którego doprowadził mnie kolega ''Mor'', było rozcięcie przewodów do którego szedł przewód odcinający pompe paliwa w czasie jazdy na gazie, wiązka była tak sparciała i poowijana amatorsko izolacją, że nie było na niej przejscia tzn. nawet przy przełączeniu na benzyne obwód się nie zamykał.
Miałem już szukać elektryka, ale coś mnie wzieło aby jeszcze raz sprawdzić wszystkie punkty opisane przez Mora, i natrafiłem na fuche gazowników.
Wielkie dzięki za wszelkie rady.
I przede wszystkim zasłużony punkcik dla towarzysz Mora, za wielką pomoc.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 11:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Hm, tak sobie czytam posty o problemach elektryki w MB i dochodzę do wniosku, że MB to solidne auto. Duża część usterek powstaje właśnie dzięki takim partyzantkom: a to alarm, a to immobilajzer, instalacja gazowa, podłączenie radia czy inne kombinacje z elektryką.
Oczywiście te układy są bardzo przydatne, tyle że trzeba je umieć założyć.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl