Test sterownika MAS pod pompę paliwa:
Nie da się tak prosto jak w przekaźniku starszym zmostkować wtyków dla sprawdzenia zasilania pomp. Można zmostkować złącze 1 i 2 w stopce sterownika MAS (po jego wyjęciu) aby zainicjować pracę pomp. Dobrze to zrobić amperomierzem, bo pobór prądu nie powinien przekroczyć 10A (powinien być 6-10A). Trzeba włączyć zapłon na czas testu. Mostek wg. WIS należy rozłączyć przed upływem 40 sekund. Jeśli się nie uda włączyć pomp to jednak pewnie coś na wiązce do samej pompy jest nie bardzo.
Testowanie sterownika mas pod względem sterowania pompami paliwa wygląda następująco:
Na rysunku widać stopkę sterownika MAS z opisem złączy. Na nich trzeba przeprowadzić odpowidni test. W złączu 4 jest masa.
Ten test robisz w samym gnieździe sterownika, więc najpierw go wyjmujesz.
1) Sprawdzenie zasilania dla pomp paliwa: test złączy 4 i 21. Po włączeniu zapłonu powinno tu być napięcie. Jeśli jest, wiadomo, że do sterownika prąd dla pomp paliwa dochodzi. Nie ma go dalej... Sprawdź złącze X.36 - paatrz rysunek
Pozostałe 2 testy robi się z założonym sterownikiem MAS.
2) Sprawdzenie prądu wzbudzenia dla pomp paliwa: do tej części trzeba zdjąć lewą wtyczkę (duża okrągła 8 pin, lewa patrząc na moduł) modułu zapłonowego. Sprawdzamy prąd między złączem 4 i 2, ale kręcąc rozrusznikiem. Powinien być pow. 10V. Jeśli nie ma, sprawdzić pkt. następny. Jeśli w następnym jest ok, to znaczy że sam sterownik nie halo...
3) Sprawdzenie sygnału rozruchu silnika dla sterownika MAS: wtyczka zdjęta z modułu jak w pkt. 2. Sprawdzamy złącze 4 i 12. Napięcie powyżej 10V. Jeśli nie ma, sprawdzić wtyczkę X26 - patrz rysunek.
A tak w ogóle to może najpierw wyjmij schowek i zerknij na złącze X36 (zobacz dokadnie gdzie jest na rysunku). Po kablu dojdziesz całej wiązki od pompy paliwa. Może być na niej założony jakiś przekaźnik od alarmu, który wyłączyłeś.
Udanej walki.
