MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 11:56 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lut 29, 2008 5:47 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 04, 2008 2:41 pm
Posty: 18
witam serdecznie.szukalem na forum ale nie moge znalezc odp na moje usterki. troche czasu temu nabylem 126 z 89 po przeszczepie diesla w miejsce benzyny. tylko silnik ulegl zmianie a skrzynia zostala seryjna wraz z dyfrem od 2.8 benzyny. samochodzik swietnie sie sprawowal ale koniec dobrego szybko nastal. mam kilka problemow prosze o fachowe i proste porady albowiem to moj pierwszy mb.

1.ostatnio stojac na swiatlach silnik nagle dostal nierownych obrotow,gdy ruszyl wszystko bylo ok az sie znow zatrzymalem,szybko zajechalem pod dom i gdy tylko ustal zaczelo rzucac calym silnikiem szedl rechot a z rury kleby niebieskawego dymu. zgasilem go a teraz nie moge odpalic,kreci ale nie lapie.

2.przed awaria silnika zaczely sie problemy z automatem. wszystkie tryby pracy dzialaja poprawnie oprocz D oraz przy kazdej zmianie nastepuje mocne szarpniecie. gdy lewar jest na D dziala tylko jedynka gdy przesune lewarek troche powyzej D jest jedynka pozniej mocno szarpnie przelozy na dwojke i dalej nic. poprzedni wlasciciel zaniedbal olej byl ciemnoszary i gesty wymienilem go na czerwony ale zero poprawy.

3.cos jest nie tak z zaplonem,raz pali normalnie z kluczyka a raz niechce chodz na krotko kreci za kazdym razem gdy niechce z kluczyka.

4. nivo przewaznie dziala poprawnie ale czasami niechce sie podniesc tyl i caly czas swieci czerwona kontrolka od zawieszenia, czaami na krotka chwile gasnie. zauwazylem ze gdy tyl siedzi i probuje go podniesc cieknie troche olej pomoedzy tylnymi kolami ale gdy juz uniesie dupe nic nie leci.

prosze pomoc mi kto ile moze bede bardzo wdzieczny. niemam juz sily do tego auta. najlepiej jak wytlumaczycie mi wszystko lopatologicznie jak dla chlopa bo nie mialem stycznosci z mb i moge niekapowac niektorych rzeczy. z gory dzieki. aha silnik ktory zostal zamontowany to 2.9TDintercooler.


Na górę
 Tytuł: objawy
Post: sob mar 01, 2008 1:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 571
Lokalizacja: Warlubie
kurde nie znam tego silnika ale w beczkach i im podobnych 2 pierwsze objawy mogłby wystepowac wskutek pekniecia membrany w pompie vacu tej przy silniku dajacej podcisnieniena servo. Peka membrana zaczyna ciagnac olej stad dym i lewe powietrze stad wariowanie obrotow, dodatkowo nie wytwarza wystarczajacego podcisnienia stad sterowanie krzynia głupieje. Jeszcze raz mowie nie wiem jak jest u Ciebie nie znam motoru. Warto to sprawdzic

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 01, 2008 2:10 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 04, 2008 2:41 pm
Posty: 18
no wlasnie tylko ze przed awaria silnika wymienialem pompe na nowke pierburga razem z zebatka napedzajaca. wiec chyba trzeba ta mozliwosc wykluczyc.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 12:27 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 04, 2008 2:41 pm
Posty: 18
no panowie nikt nie moze mi pomoc??!! napewno ktos ma jakies pomysly lub wiedze na temat tych usterek. nawet lekkie wskazowki i nie do konca prawdziwe beda dla mnie ogromna pomoca


Na górę
Post: ndz mar 02, 2008 1:00 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Czarek(niebieska strzala) pisze:
126 z 89 po przeszczepie diesla w miejsce benzyny. tylko silnik ulegl zmianie a skrzynia zostala seryjna wraz z dyfrem od 2.8 benzyny.


To raczej nie jest możliwe, gdyż 2,8 był ostatni w 85 roku i zastąpił go 2.6.


http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ht=dypl%2A

Jednak kupiłeś to auto?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 10:29 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 04, 2008 2:41 pm
Posty: 18
sory za pomylke 2.6 zgadza sie ale to najmniej istotne. nie wlasnie znalazlem inny okaz z takim motorem ale w gorszym stanie od tego z linku i duzo tanszy a wtdey mialem male klopoty finansowe i wzielem tanszego. moj blad moglem wziasc tego niebieskiego ale trudno trzeba dzialac cos z tym teraz. THC mozesz mi pomoc albo ktos innny??


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 06, 2008 10:43 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 04, 2008 2:41 pm
Posty: 18
ech dobra podziekowal wszystkim. widze ze nikt nie posiada wiedzy w zakresie moich problemow i nie moze mi pomoc


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 12:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Czarek(niebieska strzala) pisze:
cos jest nie tak z zaplonem,raz pali normalnie z kluczyka a raz niechce chodz na krotko kreci za kazdym razem gdy niechce z kluczyka.

Jeśli zwierasz na krótko styki wysokoprądowe, to może być padnięty włącznik elektromagnetyczny i/lub styki stacyjki, jeśli spięcie na krótko (...)to przewód do włącznika elektromagnetycznego, to znaczy że poszły syki stacyjki. I wszystko to zapewne jest prawda z jednym zastrzeżeniem -zobacz czy w układzie elektrycznym między stacyjką a włącznikiem elektromagnetycznym nie masz gdzieś przekaźnika (np jakaś pozostałość po alarmie) -taki przekaźnik z reguły szybciej pada od stacyjki...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl