MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 10:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lut 12, 2008 5:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Przepiszę co MB zaleca...

Adjustement od tapered roller bearing for drive pinion by measuring friction torque when rotating drive pinion with friction torque wrench
-New roller bearings 120-140N*cm
- Used 50-100N*cm
(For corrected adjustment of tapered roller bearings tighten double hex (twelve point) collar nut on flexible coupling in such a manner that the specified friction torque when rotating drive pinion is attained. To check friction torque while rotating drive pinion, make sure that the differential with ring gear is not installed)

Czyli ten moment jest faktycznie momentem samego wałka i podczas wymiany simeringu trzeba by sprawdzić jeszcze bez ściśniętych łożysk jakie tarcie będzie z łożyskowania koła talerzowego.

W tekście jest jeszcze jedna dość ważna uwaga
NEVER reduce the friction torque by loosening the double hex collar nut.
Czyli, że jak już przesadzimy ze skręcaniem wałka ataku i chodzi za ciężko to nie wolno popuszczać a trzeba wymienić an nową tulejkę rozprężną.

Narzędzie do pomiaru siły hamującej nr 001 589 49 21 00

Taj jak wyżej napisano robił mosty mój znajomy i nigdy nie miał na nie reklamacji. Dwa moim zdaniem jest to jedyny sensowny sposób ustalenia naciągu tej nakrętki. Jeśli się zrobi to inaczej albo będzie luz na wąłku i porobią się na zębach falbanki albo spalą się łożyska.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2008 8:15 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 16, 2006 2:08 pm
Posty: 20
Lokalizacja: chełm
no i wymieniłem simering w tylnym moscie :(

po pierwsze klucz nasadowy długi dwunasto katny rozmiar 27 mm a nie jak koledzy mówili 30mm

po drugie nie dałem sam rady ściągnąć flanszy bałem sie ze ja połamie ( proszę o sugestię jak to zrobić domowym sposobem ze ściągaczem) - wiec oddałem samochód do mechanika, mechanik nie wymienił tuleji tylko sam simering

po trzecie po przekroczeni 100km/h z tyłu samochodu wydobywa sie hałas a samochód nie chce pojechać więcej jak 100km/h, byłem u mechanika i sie z nim kłóciłem ze spier.... mi most on twierdzi ze zrobił to bobrze i mówi ze nie trzeba wymieniać tej tulej, wziął samochód na bieżnie i stwierdził ze hałas powstaje z wału ze jest źle wyważony, przed wymiana tuleji oczywiście wszystko było w porządku z wałem
moje pytanie czy mechanik spierd.... mi most a teraz wciska mi kit ze to wał czy to może być prawda ze wał jest teraz źle wyważony

_________________
To jest moje odkrycie


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl