MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 4:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lut 14, 2007 11:56 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
Witam

W zwiazku z tym, ze przy mrozach ciezko mi chodzi skrzynia biegow postanowilem wymienic jej olej.
I tu moje pytanie - ile wchodzi oleju i jaki polecacie.
W201 190E 1988 sierpien , skrzynia IV biegi manualna silnik 2,0 l M102 (E20)

Pozdrawiam

Worek

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 12:52 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Wg. "MB 190" wyd. WKŁ do skrzyni wchodzi 1.3 litra. To samo podaje "W201" wyd. Auto. Zalecany jest ATF.
Pozdrawiam, Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 2:33 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
[quote="leopold"]Wg. "MB 190" wyd. WKŁ do skrzyni wchodzi 1.3 litra. To samo podaje "W201" wyd. Auto. Zalecany jest ATF.


A nie jest czasem tak, ze ATF jest stosowany do automatycznych skrzyn biegow?

Pozdrawiam

Worek

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 2:41 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Jak najbardziej, ATF to po prostu dobry olej przekładniowy, jest stosowany w automatach, ale nadaje się w pełni i jest zalecany także do skrzyń sterowanych ręcznie.
Pozdraiwa, Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 2:57 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
Dzieki za pomoc.

Pozdrawiam

Worek

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 24, 2008 6:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Cześć
Niucham po forum i conieco wywąchałem ale chciał bym sie upewnić... zarazem nie zakłądajac nowego tematu.
Ile oleju wejdzie do manualnej V w moim 300CE 24V ?? Czy ELF autocośtam (oczywiście ATF dex. III ) będzie "w sam raz??"
czy wypadało by od razu wymienić olej w moście?? (jeśli tak to ile i jaki radzicie?? ) Jakie uszczelki (itp) będą potrzebne?? (zarówno przy skrzyni i moście?) W manualu niema żadnego filtra ?? ;)
Przepraszam że zadaje głupie pytania ale musze szybko w jeden dzień wymienić sprzęgło, filtry oleje itp .. dlatego chcę być przygotowany żeby nie było zonka ;)
dzięki

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Ostatnio zmieniony wt mar 25, 2008 1:33 pm przez BrunoGiamatti, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 24, 2008 9:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Do manualnej Castrol TQ jest OK. Wchodzi 0.7l, nie ma filtrów.
Wypadało by wymienić w moście - jak nie masz ASD wlej dobry synetyk. Jak masz kup olej w ASO.
Jak Ci nie cieknie z mostu to nie ruszaj uszczelniaczy, jak nie bardzo cieknie to też nie ruszaj bo popsujesz.
Kup magnesiki neodymowe na Wolumenie po 2zł szt. o średnicy 5mm i przylep do korka w moście (smarując go uprzednio klejem - np distalem) o ile go tam nie będzie. Po sklejeniu trzeba poczekać aby nie odskoczył i nie przykleił się do obudowy. Najlepiej wcześniej w korku wywiercić zagłębienie na magnesik. Piszę to bo nie wszystki moesty mają korki z magnesikami.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 24, 2008 11:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 20, 2005 12:06 am
Posty: 123
Lokalizacja: POZNAŃ
leopold pisze:
Jak najbardziej, ATF to po prostu dobry olej przekładniowy, jest stosowany w automatach, ale nadaje się w pełni i jest zalecany także do skrzyń sterowanych ręcznie.

no to chyba że w ostateczności, gdydż olej do ASB jest bardziej hydrauliczny niż przekładniowy, a jest to bardzo duża różnica

_________________
300TDT 4MATIC
Mercedes Poznań Club


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 25, 2008 12:22 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Skrzynki manualne Mb pracują właśnie na oleju z ASB Norma MB 236.2 . Zalanie jakim kolwiek innym przekładniowym powoduje szybkie zniszczenie skrzynki. Kłopoty zaczynają się zimą - biegi przestają wchodzić, albo latem bo zaczyna zgrzytać - synchronizatory wyzionęły ducha.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 25, 2008 7:45 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Czyli mówisz, ze jak niema nic o tej normie wspomniane na oleju, to sie ni cholery nie nadaje?? ....

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 25, 2008 9:35 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Pomyliło mi się w ilości (0.7 do mostu z małą główką - standard), do skrzynki wchodzi 1,5l.
Co do normy, to owszem powinno się lać olej ją spełniający. Nie bez powodu MB taką stosuje.
Głównie jednak chodzi by pod żadnym pozorem nie lać zwykłych olejów przekładniowych!
Oleje Dexron II, III bez wspomnianej aprobaty MB, skrzynce manualnej nie zaszkodzą - jednak nadal obowiązuje to co napisałem wyżej.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 25, 2008 12:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
ojj zaryzykuje :) kupiłem Elf autocośtam z Dexron III .. niema na niROL TQ to niewiele sie roznil .. tlyko ma nieco niższą temperature zapłonu.. myśle że da rade ;)
aha .. czyli do mostu starczy jedna buteleczka?? ok dziekuje bardzo

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 25, 2008 12:34 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Do mostu 0.7 starczy albo i nie ;-)
Mnie zawsze starczało, aż kupiłem to W201 i po wlaniu 1l nadal był sucho. Weszło ponad 1,5l - dobrze, że ze wcześniejszych wymian zostało mi oleju i udało się go napełnić bo wymieniałem w sobotę wieczorem przed dłuższą trasą.
Okazało się, że to jest most z tzw. dużą gruszką. Czyli wzmocniony?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 25, 2008 2:50 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Cytuj:
Okazało się, że to jest most z tzw. dużą gruszką

jak zwykle wzbudziłeś moją ciekawość :P .. hehe to ciekawe co ja tam mam :P <br>Dodano po 3 minutach.:<br> hehe a w pierwszym poście w tym temacie się walnąłem i napisałem manualnej IV a mam V :P <br>Dodano po 1 godzinach. 18 minutach.:<br> hmm na tym oleju jest że spełnia normę MB 236.5 i 236.9 ... a nie jak Ukaniu powiedział 236.2 .... robi to różnice ?? [zlosnik]

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl