MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 4:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz wrz 16, 2007 9:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Bardzo fajny wątek! Jak jeszcze jeździłem 190tka w automacie (2.3 ;) ) to nie korzystałem z rad żadnego forum (nie miałem stałego dostępu do netu) ... sam wszystko poznawałem. także potwierdzam jako kolejna osoba, że machanie z D na 3 i 2 w czasie jazdy niczym nie szkodzi. Miałem taki automat jak w W124 (4 biegi i ten suwak ECONOMY/STANDARD). Raz mi się zdarzyło podczas "gonienia się" z BMW E36 (325) wyrzucić na N podczas jazdy, ale po zapięciu D nic się nie stało i uciekałem dalej. W sumie to dopiero po chwili zdałem sobie sprawę z tego co zrobiłem. Bo zrobiłem to całkowicie automatycznie. Najlepsze jest to, co już też tu było powiedziane. Takie E36 na pewno było z manualem i co? Gość nie mógł nic poradzić na moje 2.3 ... a pod maską miał około 40KM więcej i co chyba ważniejsze też cylindrów miał o 50% więcej... Nie powiem, miałem 190tkę opanowaną do perfekcji i nie jednego wpędzałem w kompleksy [zlosnik] [zlosnik]

Jak ja tęsknię do mojego 201 :cry:

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 3:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Wątek bardzo ciekawy, ale nie znalazłem nigdzie odpowiedzi, czy przy redukcji z D->2 nalezy zdjąć nogę z gazu czy nie koniecznie?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 3:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 17, 2006 6:56 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Oleśnica
Ja tak robiłem juz (tzn taka redukcje) ale wczesniej wyhamowałem auto do predkości bezpiecznej tzn takiej ,która mnie zabezpieczał przed zablokowaniem kół .Dziś rano zrobiłem taki manewr z koniecznośc-bardzo oblodzona droga na wiadukcie i bez tego cięzko byłoby mi bezpiecznie zjechac-podczas jazdy (wolnej) przełaczyłem sobie z D na 2 ( wczesniej na momencik na 3) .Moim zdaniem podczas jazdy mozna "wachlować " dowolnie ( oczywiście nie na R i P -jesli się da ) oczywiscie zachowując bezpieczne wartosci prędkości obrotowej silnika.Janfocus jesli jedziesz powoli ( tj wiedząc ze na 2 obroty nie wskocza Ci na graniczne pole obrotomierza ) to nie musisz zdejmowac nogi z gazu bo tylko skrócisz program zmainy biegów do dwójki i tyle .Pozdrawiam !


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 4:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 10, 2008 7:42 pm
Posty: 173
majac scoorpio 2.0 automat odpallismy je na zaciag:) przy minimum 60 km/h jest to podobno mozliwe

_________________
Wiedza o MB nie mała i ciągle poszerzana... z miłości do 126.
Mercedes Vito 2,3D (80KM)
IVECO 5912 2,8 TDI
RENAULT Master 2,5 DCI
RENAULT Megane 1,6 16V + gaz ( kur... nie do zdarcia ;) )
Opel Astra 1,7 D(rezynka) ;];]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 9:07 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Skrzynki 722 można odpalać na zaciąg jak mają - drugą pompę (secondary pump). Przykręcona jest ona z boku po prawej stronie skrzynki. Ta pompa tłoczy olej napędzana wałem - co pozwala uruchomić odpowiednie hamulce i zapiąć bieg. Dwa powoduje mniej stresów przy holowaniu - smaruje skrzynkę.
Co do przełączania na 2 i 3 to jeśli wskazówka prędkościomierza jest poniżej 2 czy 3 kropek to odpowiedno bez stresu bez puszczania gazu można przestawić gałkę.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 7:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
przeczytałem cały wątek i jestem pod wrażeniem...
jedna sprawa mnie zaciekawiła:
otóż któryś z kolegów napisał że wrzuca bieg z P na D bez hamulca wciśniętego...i to chyba w 124 :o
nie wiem jak to robi ale u mnie się tak nie da... parę razy sam sie zdziwiłem... tak samo nie da sie np ruszyć skrzyni z P na inny bieg nie przekręcając stacyjki... jakaś blokada następuje i jeśli nie wcisnę hamulca to nie ruszę "wajchy od skrzyni... tzn w poziomie sie lekko przesunie ale w dół na biegi ani mm :)cały czas jest na P i to samo z jeśli jest wyjęty kluczyk ze stacyjki...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 8:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Chuck Norris pisze:
jedna sprawa mnie zaciekawiła:
otóż któryś z kolegów napisał że wrzuca bieg z P na D bez hamulca wciśniętego...i to chyba w 124 :o
nie wiem jak to robi ale u mnie się tak nie da...


Dopiero od II serii była blokada.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 28, 2008 3:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
przynajmniej wiem że nikt nie świrował z tą skrzynią ale jednak bym dał ją do przejrzenia w dobre ręcę bo lekko szarpię głownie jak sie odpuści od razu gaz to potrai zdrowo rąbnąć aż czuć stuknięcie na wale...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 28, 2008 4:29 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
cos wam powiem - automat na pewno jest idioto odporny - to co wyczynia moj ojciec ktory jezdzil ponad 20lat wajha nie da sie opisac

lacznie na przelaczaniu na wcisnietym gazie
z d na r jak sie jeszcze nie zatrzyma
az czasami zal mnie sciska jak znow porzycza samochod bo juz wiem
ze bedzie wajhowal na pierwszym lepszym skrzyzowaniu

nawet zdazylo mu sie zostawic samochod na chodzie z wcisnietym R
mozliwe ze bylo pod gorke bo twierdzil ze samochod stal w miejscu (a on poszedl do sklepu)

moze sie kiedys nauczy (mam nadzieje ze nie potym jak bedzie musial wywalic kase z kieszeni na naprawe lub nowa skrzynie) :)

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 29, 2008 11:29 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
i najgorsze jest to że mu nie przetłumaczysz!!!
on jest przecież starszy i wie lepiej!!!

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 29, 2008 11:50 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
W-126- 84rok nie da sie przełączyć z D na R jest zabezpieczenie, ale same biegi z P na D czy R można włączać bez stacyjki i bez hamulca tu nie ma blokady.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 29, 2008 5:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
ma ktos namiary na "dobre ręce" od ASB w poznaniu???

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl