MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 12:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 9:15 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
No i byłem u mechanika. Ustawiona wcześniej temp 49,9 została przestawiona na 25 C. Poprawił mi też mapy wtrysku LPG - zobaczę jak będzie (oczywiście poinformuję).

Szumek pisze:
Skoro LPG jest takie super, to czemu jeszcze nie spotkałem auta, które miałoby identyczne/lepsze osiągi pracując na LPG?


Odpowiedź jest jedna - za mało szukałeś. Tak się składa że na gazie jesteś w stanie uzyskać większą moc i wyższe osiągi niż na benzynie. Cena za km będzie wyższa niż na standardowych ustawieniach (niższa niż na PB) ale jednak się da :)

Energy Gaz Polska ściga się takimi autkami i odnosi sukcesy.

Szumek pisze:
Może ktoś mi to wyjaśni, chętnie się czegoś nowego dowiem. :)


To zależy od tego czy chcesz się dowiedzieć czy nie ...

Standardowa instalacja IV gen zamontowana w Octavii 1,6 powoduje spadek mocy o 4%. Nic nie stoi na przeszkodzie aby ustawić ją tak, iż dostaniesz 4% więcej.

Diesel to inna bajka.

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Ostatnio zmieniony pt kwie 04, 2008 9:17 am przez WojtekW, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 9:16 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Gdyby tak zaprojektować silnik specjalnie do LPG, czyli zwiększyć stopień sprężania (czego się nie robi bo nie proacował by poprawnie na naszej marnej NoPB). Zamontować wtrysk gazu w fazie ciekłej to silnik pewnie dysponował by większą mocą niż o analogicznej pojemności na benzynie. Ale nie jestem teoretykiem więc trzeba by to dokładnie potwierdzić.
Spadek mocy to jak już wcześniej wspomniano kwestia dławienia dolotu mikserem oraz zmniejszenie objętości powietrza w mieszance - w nowoczesnych ukłdach z wtryskiem już nieznaczna.
Wszelakie inne wady to tylko kwestia niepoprawnego zainstalowania - za uboga mieszanka w pewnych warunkach pracy.
Złą laurkę LPG wystawiają partackie instalacje i narzekania ich właścicieli nie na zakłady montujące tylko na paliwo - zabobon.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 3:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Od siebie mogę dodać że LPG ma mniejszą kalorycznośc niż benzyna ,ale nadrabia to wyższą liczbą oktanową (brak spalania stukowego) . Przełaczanie Pb/LPG w zasadzie przy temp. rzędu +10'C może się odbywać po 2-3 minutach pracy.

Większość przyczyn strzałów to papudrocko zamontowana i wyregulowana instalacja oraz zła jakość LPG na stacjach. Fakty też są takie iż auta zasilane LPG są najczystsze jeśli chodzi o spaliny.

Ja nie lubię LPG ale w zasadzie nie mam wyboru , bo albo nie mam LPG i wtedy chucham dmucham na auto i nim nie jeżdżę ($) , albo tankuje LPG i śmigam rozkoszując się komfortem ,nie zaciskająć zębów podczas stania w korku i obserwowania wskaźnika z Pb.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 5:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
i masz gizmo racje!!!!!!!
a tak poza tym to ja też jeżdże taxi :)
a co ty masz za silnik w tym swoim???? 2,3 16V??? wiem że były takie perełki ale raczej nie standardowo...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 5:41 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
No to pierwsze wrażania pozytywne. Autko przełączyło się o wiele szybciej na zimnym silniku, po jakichś 500-600 m. Nie szarpie, dziwnie się nie zachowuje.

Jak dla mnie ok.

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 7:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 27, 2007 6:35 pm
Posty: 133
Lokalizacja: Toruń
No to i ja troche pomądruję. :lol:

Główną wadą LPG jest to,że jest podawany do cylindra w stanie gazowym.
Benzyna jest dostarczana w stanie płynnym i aby wyparować pobiera sporo ciepła obniżając m.in. temperaturę tłoka. Jeszcze lepszy pod tym względem jest metanol, i właśnie z tego powodu jest on stosowany w mocno wysilonych silnikach.

Wszystkie zalety LPG, to na dziś niestety tylko cena...

_________________
W 124 E 200 DIESEL


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 7:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wapniaczek nie zapominaj o wtrysku płynnego LPG :-)
On nie odbiera ciepła nic a nic :]
Oczywiście, że jedyną zaletą jest cena... To nawet widać po tym, że olej na LPG pozostaje do wymiany tak samo czysty jak po wlaniu...

Aby nie pozostać zaślepionym piewcą LPG powiem, że zamierzam zdemontować instalachę z mojego 190E 2.6 - bo LPG nie nadaje się do KE... Myślę też, może o konstrukcji sterownika Megasquirt i przerobieniu na wtrysk LPG - wtedy bym go zostawił.
Teraz będę w końcu eksperymentował z komepnasacją parownika aby przywrócić oryginalny kształt dolotu - zmieniony przez partaczy gazowników i w moim MB.
Tutaj zrobię sobie prywatę:
Może ma ktoś do sprzedania ssawkę powietrz wraz z rurą łączącą z filtrem do 190E 2.6


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 10:27 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
A BLOS nie załatwiłby sprawy ?

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 05, 2008 6:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
Chuck Norris pisze:
i masz gizmo racje!!!!!!!
a tak poza tym to ja też jeżdże taxi :)
a co ty masz za silnik w tym swoim???? 2,3 16V??? wiem że były takie perełki ale raczej nie standardowo...


Niestandardowo :)
Wczesniej był 2.2, ale niestety dokonał żywota w rękach poprzedniego wlasciciela, przyjaciela mojego, na wlasne jego zyczenie, no i wpadl na pomysl zeby 2.3 sobie z okulara włozyc, i tak zostalo :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 05, 2008 6:32 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
z okulara powiadasz?
i jak się sprawuje???? <br>Dodano po 2 minutach.:<br> aha wojtek W!!!
Blos to lek na ke-jeta ale w znikomym stopniu...
a poza tym kto to będzie regulował????
jak coś teakiego zestawisz to życzępowodzenia w regulacji a gaz tego niestety potrzebuje dość często...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 05, 2008 9:48 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ano też uważam, że blos nie eliminuje podstawowej możliwej wady LPG w KE (o ile nie jest to wtrysk) czyli strzałów. A z blosem bywa, że pojemność dolotu napełnionego gazem jest większa - wtedy kłopoty są więsze. A strzały z blosem bywają...
Albo wtrysk albo nic ... Może Megasquirt...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 4:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
Poki co bardzo dobrze, zrobil w czworeczce juz 50k km, na cewkach i kompie z 2.2, i błędów na razie nie łapie :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl