MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 12:06 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 07, 2008 5:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 07, 2008 5:11 pm
Posty: 52
Witam

Krótka piłka.
Zakupiliśmy wczoraj pięknego białego Mercedesa W201 (190) w benzynie, 1.8 + gaz.

Wszystko pięknie, może mam wiecej pytan ale nurtuje mnie kwestia automata.

Na sport auto ma taki zapas mocy że jestem zachwycony:)
Na economic z kolei sie toczy (przyspieszenie zerowe) nie ejst najgorzej, ale czasami potrzeba szybko ruszyc ze skrzyżowania, albo np skręcam na osiedle i od razu ostro pod góre, a auto sie toczy i nie chce sie pod nią zebrać.

Słyszałęm że trzeba umieć operować gazem. moze mi to ktoś przybliżyć?

podobno trzeba wcisnąc gaz w podłoge zeby byla gwałtowna reakcja nawet w trybie economic? Wciskam i wydaje mi sie ze nic :) albo nie wciskam do konca... moze to kwestia tego pedału autobusowego z podłogi :) nie przyzwyczajony jestem.

Za pomoc wynagrode Was fotkami auta :)

Prosze o pomoc bo teraz gdy tylko potrzebuje mocy bo mi jej brakuje to od razu przelaczam na sport (wolno w czasie jazdy, prawda?)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 5:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
po pierwsze nie sport tylko standart. pod pedalem jest Kick-Down..taki guzik ktory po wisnieciu pedału gazu na maxa redukuje bieg..

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 5:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zieew, że też Ci się nie chce poszukać.
Nie Sport tylko Standard czyli normalny
I E to Ekonomiczny - więc jedzie taka aby było ekonomicznie, a że mocy ma jednak nie za wiele jak na ASB to masz takie a nie inne efekty :-).
Można się bawić w regulację linki ASB ale to niech chwilę poczeka, pojeździj nim najpierw.
A owsze, biegi zmienia się gazem - jak chesz aby wcześniej zmienił bieg to lekko gaz popuszczasz i potem znów wciskasz. Jak wciśniesz do końca to masz kock-down, czyli skrzynka zrzuca na najniższy możliwy bieg i piłuje aż do czerwonego pola na wszystkich pozostałych.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 7:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 07, 2008 5:11 pm
Posty: 52
Dzięki za odpowiedzi. Mam dwie pozycje "economic" i "sport" i jestem niemal pewny, że tak jest, ale dzisiaj sprawdze.


to jest mercedes, na którym z boku znajduje sie plakietka "special edition" moze dlatego jest inaczej ze skrzynią?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 8:42 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
SE :)?? hmm a to ciekawe. daj foty i VIN . mo moze to jest takie SE jak moj jst AMG ;) (czyli moze poprostu cos dodane ;) )

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 9:07 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Oby to nie było: specjal ediszyn nalepken z supermarketen "szport"
No bo mieli byśmy Sport i Ekonomiczny a normalny gdzie? - dwa razy do tyłu i 3 w przód oraz 7 razy w bok? [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 2:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 07, 2008 5:11 pm
Posty: 52
Tak jak mówie za chwile ide do auta to Wam porobie fotki.

Nie wiem faktycznie dziwne, ale opisy przełącznika nie sugerują że było cos majstrowane, są dwie pozycje opisane tak jak mówie, chyba że środkowa to normalna? ale to niemożliwe. poczekajcie na foty ;-)

tak czy inaczej różnica miedzy tymi pozycjami jest kolosalna. na sporcie auto rusza w miare łagodnie z jedynki, a jak załapie dwójke to idzie jak rakieta z niesamowitym wyciem silnika (mrrr :) ) do bardzo wysokiej prędkosci, a potem dopiero daje 3.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 3:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
czekam na fotki ;) .. przed chwilą odladałem 126ki na allegro i tez coniektorzy pisali o "sport"

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 4:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 07, 2008 5:11 pm
Posty: 52
Zdjęcia pod adresem:

http://www.voila.pl/211/4pkzz/

Jet widoczne przełączenie w tryb sport i economic :)

Fotki sa jakie sa, sorki, robilem je teraz pod blokiem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 4:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Według opinii wielu znawców jest to STANDART I ECONOMIC chociaż mnie też bardziej kojarzy się tak jak Tobie
Mercedes190E pisze:
Jest widoczne przełączenie w tryb sport i economic :)

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 10:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 07, 2008 5:11 pm
Posty: 52
No dzięki wielkie, w sumie to nadinterpretacja z mojej strony tego S ;-)

Słuchajcie jeszcze jedno pytanie, ten mercedes jest w gazie.

LPG to temat dobrze mi znany z cinquecenta z gazem, ale to był gaźnik wiec ciutke inaczej. (najpierw zdjąc ssanie, potem z benzyny przelaczyc na położenie neutralne, poczekac az sie wypali benzyna, auto przerwie i dopiero zalaczyc gaz...

Tutaj rzekomo jest identyczna instalacja (pneumatyczna??)
Tez jest taki przełącznik tylko w sumie nie do końca rozumiem tą instalacje.

Ona jest niby 100% manualna, ale nie do konca..

Mianowicie w tym położeniu skrajnym w prawo auto teoretycznie jest na gazie. Ale przy zapalaniu i tak nie świeci sie kontrolka gazu, ona sie zaświeca dopiero jak rusze i silnik przekroczy jakies tam obroty.


Czyli co instalacja sama sie wszystkim zajmuje? to co jak wieczorem odstawiam auto na parking strzezony to mam nie przelaczac na benzyne zeby rano nie bylo problemu?

Ja juz sam nie wiem, nie czaje tej instalacji, wydaje mi sie to ze to wcale nie jest instalacja analogiczna do tej gaźnikowej jaką mialem w cieniasie.


edit: tak w ogole to auto trzeba długo kręcić zawsze wiec moze jednak cos jest nie tak chyba z tym gazem. poza tym falują obroty na wolnych i tak chyba pojade do gazownika:)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl