MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 12:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 09, 2008 10:27 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
problem tyczy mojego E250D 20V
problem jest tylko po odpaleniu czyt zimny silnik po nocy np.
odpala na dotyk ale jak patrzę ma obroty to ma ich poniżej 500 przez co tak jakby przebierał i telepocze... dodam lekko gazu to jakby troche lępiej... jak złapie min temp juz jest wszytsko ok....
czego szukac?
jest tam jakiś regulator wolnych obrotów?
a może pompa wtryskowa???

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
Post: śr kwie 09, 2008 2:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 03, 2008 8:05 pm
Posty: 76
Lokalizacja: o. Gliwic
jest tam jakiś regulator wolnych obrotów?

Witam!!
w moim VW jest regulator wolnych obrotów na pompie wtryskowej taka śróbka napinająca ciegno z linki z gazu. Poszukaj gdzie wchodzi linka i tam pewnie będzie ta regulacja.

pozdro

_________________
Mercedes 190 2.0 D 1987r. 200kkm+330kkm olej 5W40 [url=http://img259.imageshack.us/my.php?image=89250484ym9.jpg]MB 190[/url]
MB 100 2.4D 1989r. 243 668km olej 15W40
[url=http://img386.imageshack.us/my.php?image=22qt2.jpg]MB 100[/url]
MB180C 1.8 Gaz 1994r. 176 000km


Na górę
Post: śr kwie 09, 2008 2:39 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Po zapaleniu silnik chodzi na 5 cylinrow, czy ktorys wypada? Sprawdz podgrzewacze. Ew. regulacja obrotow zalezy od pompy, jest albo podcisnieniem, albo elektryczna.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 09, 2008 6:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
jakie podgrzewacze???? gdzie tego szukać???? diesla mam od niedawna i raczej nie bardzo wiem czego szukać...
a zapłon jakby wypada na 1 czy 2 gary... ale tylko przez powidzmy kilka kilkanaście sekund dopóki jakby ciśnienia nie złapał bądź temperatury...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 09, 2008 7:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Moim zdaniem to normalny objaw :) Może poprostu przytrzymaj go delikatnie na gazie przez 10-20 sekund. Co by sie nie męczył.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 09, 2008 7:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Nie jest bynajmniej objaw normalny. Ma zapalić i równo pracować. Koledze chodziło zapewne o świece żarowe. Być może któraś jest przepalona dlatego tak na zimnym pracuje. Musisz sprawdzić świece czy grzeją. Kiedy zapala i kiedy gaśnie Ci żółta kontrolka od grzania świec?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 09, 2008 9:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
kontrola to gasnie jakby była ustawiona do świec krótkogrzejnych czekam jeszcze 5-10 sekund i odpalam... normalnie miodzio... pali na dotyk... ale te obroty na wolnych na zimnym... normalnie porazka... <500 obr/min
parę sekund lekko gazu jest ok... ale gdyby nie było gazu by sie dławił i przebieral na wolnych że porazka... co to może być???? pompa siada???? może wtryski leją? bo ze swiece nie grzeją jakos nie chc mi sie wierzyc... dodam gazu to chodzą wszytskie gary oddam gazu na zimnym przebiera... tak kilka sekund dodawania wolnych obrotów i jest juz wszytsko ok...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 09, 2008 10:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Jeśli sądzisz, że świece żarowe i ich sterownik jest OK to zobacz czy za akumulatorem masz czarną puszkę z napisem ARA lub ELR. Jeśli jest to na nagrzanym silniku wyciągnij ją z gniazda. Odpal i zobacz czy masz objaw jak na zimnym silniku. Sprawdź też czy nie masz rozłączonej wtyczki z tyłu na pompie paliwa.
Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 09, 2008 10:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 09, 2006 11:50 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Warszawa
A może srebrny przekaźnik ??

_________________
BogdanK pozdrawia
w210 300 td 98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 09, 2008 11:58 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
mam ten sam objaw
i wiem ze to swieca lub nawet 2 mimo ze kontrolka pokazuje ze jest wszystko ok.

jak spalila mi sie jedna to wymienilem (jedna nie wszystkie) przez 2 dni bylo super palil rano bez dlawienia sie az nagle trach znow to samo - wiem ze to na pewno swiece bo nie wymienia sie jednej a wszystkie (i bylo o tym na forum ale chcialem byc madrzejszy :oops: )

w moim przypadku jestem pewien na zyljard procent ze to swiece

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 10, 2008 1:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
sprawdze i jesli masz racje dam punkcik ;)

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 10, 2008 2:54 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
blackmilk pisze:
nie wymienia sie jednej a wszystkie


To nie są świece zapłonowe i nie ma potrzeby wymiany wszystkich jednocześnie. Jeżeli przykładowo świece są od nowości, to jest duże prawdopodobieństwo, że skoro spaliła się jedna, to w krótkim czasie może spalić się następna - gdyż są z jednej partii produkcyjnej i mają zbliżone parametry. Wątpię, żeby mieć taką pewność w aucie kilkunastoletnim.
Tak więc nie widzę sensu w dokładaniu sobie roboty i kosztów.
Na Twoim miejscu (jeżeli faktycznie uległa spaleniu następna świeca) raczej bym sprawdził prawidłowość działania przekaźnika - może to on jest powodem przepalania.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 10, 2008 3:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
E250D ma na 100% elektryczny uklad podwyzszania obrotow bigu jalowego. Uklad bierze info z czujnika kola zamachowego, styku na pompie wtryskowej, czujnika temperatury i w zaleznosci od zmiany tych parametrow steruje silownikiem na pompie.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 10, 2008 4:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 15, 2005 3:12 pm
Posty: 118
Numer GG: 457649
Lokalizacja: zabrze
Sprawdź czy paliwo nie schodzi. W tym układzie są takie śmieszne wężyki z oringami, które lubią puszczać troszkę powietrza. Miałem podobny objaw. Nie bawiłem się w wymiane oringów tylko wymieniłem wszystkie wężyki. [oczko]

_________________
W 124 E300TD
http://www.motohybrid.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 10, 2008 4:42 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Chuck Norris pisze:
jakie podgrzewacze???? gdzie tego szukać???? ...


Podgrzewacze to swiece zarowe i z Twojego opisu wlasnie padla Ci 1 lub 2, dlatego po zapaleniu nie chodzi Ci na wszystkie gary.

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl