MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 1:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob maja 10, 2008 10:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 24, 2007 11:42 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
Witam serdecznie

mam silnik M103 i ma on za niskie obroty (w pozycji D automata tak ok 500 obr/min)

pytanie 1:

gdzie się reguluje wolne obroty? jako śrubokręt tam wchodzi?
ostatnio jak zdjąłem filterek powietrza to chciałem coś pomieszać w dziurce E, ale nic tam nie widziałem więc zaniechałem.

http://w114-115.org.pl/forum/img01/1210 ... wtrysk.jpg

pytanie 2

jaki epowinny być wolne obroty w tym silniku w pozycji P a jakie w D?

dziękuję za odpowiedzi.

Daniel Z.

[/img]

_________________
SL z M103 lub M119 na razie wymarzona
w124 300 CE nareszcie moja
ex w201 2.0D ideał
ex w123 2.0D żółty
ex w124 2.0D poskładana z czego się tylko da
ex w124 2.0D skradziona na części :(


Ostatnio zmieniony sob maja 10, 2008 10:43 pm przez zabawa01, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 10, 2008 10:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
W M103 nie reguluje sie obrotów, robi to elektronika.
W KE nie kręci się śrubami z powodu widzimisię bo można sobie zrobić kuku.
E - to regulacja składu mieszanki. Poszukaj było wiele wątków na ten temat szkoda strzępić klawiatury.

Masz jakieś kłopoty z powodu obrotów jałowych? 500 (zmierzone) to nie jest dużo ale jeśli są stabilne to nie ma co walczyć. Przypuszczam, że faktycznie obroty są prawidłowe a wskaźnik oszukuje.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 10, 2008 10:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 24, 2007 11:42 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
W M103 nie reguluje sie obrotów, robi to elektronika.
W KE nie kręci się śrubami z powodu widzimisię bo można sobie zrobić kuku.

DLATEGO WOLĘ NAJPIERW ZAPYTAĆ TYCH CO SIE ZNAJĄ

E - to regulacja składu mieszanki. Poszukaj było wiele wątków na ten temat szkoda strzępić klawiatury.

SIEDZĘ TUTAJ CODZIENNIE I PRZEGLĄDAM, ALE NIC NIE MOGĘ ZNALEŹĆ


Masz jakieś kłopoty z powodu obrotów jałowych? 500 (zmierzone) to nie jest dużo ale jeśli są stabilne to nie ma co walczyć. Przypuszczam, że faktycznie obroty są prawidłowe a wskaźnik oszukuje.

SĄ 500 I SĄ ZA MAŁE I MUSZĘ MIEĆ WIĘKSZE


MAM 2 KONKRETNE PYTANIA
A ZAMIAST 2 KONKRETNYCH ODPOWIEDZI DOSTAJĘ CAŁY WYKŁAD NIE NA TEMAT.
NIE OBRAŹ SIĘ KOLEGO.
POZDRAWIAM

_________________
SL z M103 lub M119 na razie wymarzona

w124 300 CE nareszcie moja

ex w201 2.0D ideał

ex w123 2.0D żółty

ex w124 2.0D poskładana z czego się tylko da

ex w124 2.0D skradziona na części :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 10, 2008 11:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Hehe, leń
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=30236&postdays=0&postorder=asc&&start=15
Ja się nie obrażam, tylko nie krzycz...
A co do obrotów to już odpowiedzialem.


Ostatnio zmieniony sob maja 10, 2008 11:36 pm przez ukaniu, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 10, 2008 11:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 24, 2007 11:42 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
dziękuję bardzo, naprawde szukałem

czytam chyba wszysko na forum - taki maniak ze mnie (pewnie jak większość z nas)

_________________
SL z M103 lub M119 na razie wymarzona

w124 300 CE nareszcie moja

ex w201 2.0D ideał

ex w123 2.0D żółty

ex w124 2.0D poskładana z czego się tylko da

ex w124 2.0D skradziona na części :(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 11, 2008 12:23 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
ukaniu pisze:
W KE nie kręci się śrubami z powodu widzimisię bo można sobie zrobić kuku.


Po raz kolejny pozostaje mi tylko potwierdzić wypowiedź kolegi ukaniu

Są pewne sposoby, żeby obroty zwiekszyć - ale do tego trzeba mieć naprawdę DUUUŻE doswiadczenie. Można więcej spieprzyc niz poprawić, a jak źle którąś śrubką pokręcisz - to powrót do stanu fabrycznego może się okazać dla amatora niemożliwy...

Podstawa: sprawny układ radzi sobie z obrotami prawidłowo. Jeżeli sobie nie radzi - to znaczy, że któryś z elementów układu działa nieprawidłowo i trzeba go po prostu znaleźć i uszkodzenie naprawić. Podnoszenie obrotów w tym momencie to jest (jak to powiedział któryś z naszych światłych polityków) "maskowanie gówna dezodorantem" (czy jakoś tak to było) [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 11, 2008 12:29 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
zabawa01 pisze:
SIEDZĘ TUTAJ CODZIENNIE I PRZEGLĄDAM, ALE NIC NIE MOGĘ ZNALEŹĆ


zabawa01 pisze:
dziękuję bardzo, naprawde szukałem
czytam chyba wszysko na forum - taki maniak ze mnie (pewnie jak większość z nas)


Ale czytasz wszystko jak leci, czy korzystasz z wyszukiwarki?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 11, 2008 1:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 24, 2007 11:42 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
ha ha :) wszystko


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl