MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 1:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw maja 15, 2008 12:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:41 pm
Posty: 97
Lokalizacja: Lubelskie - Biała Podlaska
Stała się rzecz niesłychana [zlosnikz] Po otwarciu klapy, tak mniej więcej do połowy lampki w bagażniku świecą tak jak powinny. Kiedy klapa osiąga poziom wyższy, światło gaśnie. Czy może to mieć związek z czujnikiem zamknięcia owej klapy? Jeśli tak to gdzie on się znajduje? Koledzy pomóżcie :) Pozdrawiam!

_________________
79' W123 240D
86' W124 200D
97' E38 728i


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 15, 2008 2:20 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Rozumiem, że lampka znajduje się w klapie. A zatem przewód musi iść od klapy - ruchoma część na zawiasach - do reszty nadwozia - części (w tym układzie odniesienia) nieruchomej. A zatem warto jest bardzo dokładnie obejrzeć (poruszać, ponaciągać, pozginać) przewód od samej lampki w klapie dokąd się da. Pancerzyk tego przewodu wygląda na solidny, ale po "paru" latach może się przetrzeć. U mnie tak było. Przeciąłem go w trefnym miejscu i związałem (z odpowiednią dozą izolacji). Zadbaj o to. Nie chcesz chyba, żeby autko Ci się zjarało, a jest to możliwe, bo przy tego typu usterkach łatwo o zwarcie, a "skromne" parametry żaróweczki w bagażniku sprawiają, że bezpiecznik nie zawsze Cię uratuje. Jeśli chodzi o czujnik otwarcia klapy, to on chyba zamontowany jest "na dole" - przy nieruchomej części. Jak otwierasz klapę, to czujnik łapie w pewnym momencie (ok. 2cm podniesienia klapy) i od tego momentu jego położenie się nie zmienia, a więc to, czy otworzysz klapę do końca, czy tylko do połowy, nie ma nic wspólnego z czujnikiem jej otwarcia.

Najpierw sprawdź dokładnie przewód. Pozdrawiam.

P.S. Nie wiem jak wyglądają takie czujniki w zależności od roczników i gdzie są. U mnie jest to zwykły bolec dociskany przez klapę bagażnika do nadwozia przy zamknięciu.

P.S.2 Napisałem, że u siebie związałem tylko te kabelki - oczywiście promuję metody bardziej profesjonalne - lutownica i odpowiednia izolacja.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 15, 2008 8:42 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Na 100% złamany kabel przy zawiasie (w miejscu gdzie się przełamuje przy zamykaniu klapy)
ZŁAMANY JEST (najprawdopodobniej) WIĘCEJ NIŻ JEDEN KABEL - dlatego proponuję nie ociągać się z interwencją!

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 15, 2008 10:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
kolega Prezeslaw dobrze wszystko opisal ale mam wrazenie, ze Jacor69 ma kombii i tam sytuacja wyglada troche innaczej. Swiatlo powinno sie zapalac zaraz po otwarciu klapy i gasnac po jej zamknieciu, a porzyczyna gasniecia swiatla w polowie otwarcia to tak jak napisal Gerri najprawdopodobniej zlamany kabel kolo zawiasow.

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 15, 2008 7:58 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
No tak - stary dylemat.
"T" U MERCEDESA TO KOMBI!!
Czyli dalej nic nie wiemy.
Nie zmienia to faktu, że usterka pojawia się w obu wersjach nadwoziowych i ma tą samą przyczynę.
Tylko w kombiku jest DUUUUŻO trudniejsza do naprawy... [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 15, 2008 10:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:41 pm
Posty: 97
Lokalizacja: Lubelskie - Biała Podlaska
Oczywiście jest to 3 litrowy diesel w wersji T czyli kombi [zlosnikz]
No to widzę że naprawdę jest problem bo dostać się do kabli w kombi to nie lada sztuka... Pozdrawiam!

_________________
79' W123 240D
86' W124 200D
97' E38 728i


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 15, 2008 11:44 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Nad tylnym, bocznym oknem, po zdjęciu plastikowej osłony ukaże się listwa zaciskowa łącząca kabelki klapy z nadwoziem. Jest tam mozliwość pociągnąć sobie za każdy jeden kablek i stwierdzić który jest urwany.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl