MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 2:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr cze 04, 2008 5:02 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Witam.
Wraz z nastaniem cieplejszej pory roku wystąpił u mnie problem z przegrzewaniem się silnika...
Kilka tygodni temu zauważyłem po nocy wyciek płynu chłodniczego, kapało na dole z rurki przed kołem od strony pasażera (choć raczej nie w tym miejscu była nieszczelność), uzupełniłem płyn ale na niewiele to się zdało. Płyn wycieka (albo częściowo odparowuje) w ilości do kilku litrów tygodniowo (połowa km trasa a połowa po mieście), temperatura po pół godz jazdy w korkach dochodzi do 120 stopni i muszę odkręcać na max ogrzewanie żeby spadło do 90 stopni. Przy okazji skrzynia zaczyna się dziwnie zachowywać bo przełącza biegi dopiero przy 4500 obrotów nawet gdy się delikatnie przyspiesza.
Do pewnego momentu myślałem ze po prostu jest wyciek bo dostawałem komunikat o zbyt niskim poziomie płynu ale ostatnio zagotowuje się nawet gdy stan płynu jest ok z tym że przy tej temperaturze płyn wycieka/odparowuje przez korek wlewu co jest zrozumiałe bo takie jest jego zadanie.
Obstawiam że problem jest z termostatem i nie otwiera obiegu, nie wiem też kiedy powinny pracować dwa przednie wentylatory bo nie zauważyłem żeby kiedykolwiek się kręciły, niezależnie czy klima jest włączona czy nie i jaka jest temp. silnika. Kręci się tylko wentylator między silnikiem a tymi dwoma z przodu.
Umówiłem się wstępnie na diagnostykę w serwisie ale już przez tel. mi powiedzieli że za diagnozę wezmą około 200 zł.
Przyznam że jeśli to termostat to wolę go kupić i na własną rękę wymienić co wyjdzie z pewnością taniej.

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 04, 2008 5:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A wystarczy reka sprawdzic waz chlodnicy czy jest goracy - ja Ci to za 100zl zrobie :-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 04, 2008 5:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
ertee pisze:
za diagnozę wezmą około 200 zł


podjedź w piątek wieczorem do Oleśnicy, tam będzie nas cała masa, diagnozę zrobimy za darmo.
Nie wiem jak jest w S210, ale mogło się sprzęgło wiscozowe zepsuć, lub coś co załącza wiatrak chłodzący chłodnicę.
Ubytki mogą być spowodowane gotowaniem się płynu, czyli część ucieka przez zawór bezpieczeństwa, część wyparowuje.
Sprawdź czy ta rurka, z której cieknie to nie jest przelew ze zbiorniczka wyrównawczego, jak tak to dobrze, że cieknie, jakby się zagotowało i nie ciekło to coś by pękło.

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 04, 2008 6:07 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
te wiatraki zalaczaja sie juz przy 80' jak jest wlaczona klima
i nie koniecznie musza chodzic na max obrotach dodatkowo wspomagaja ten duzy wiatrak jak silnik ma wyzsza temperature - bynajmniej u mnie tak jest... w sumie bylem zdziwiony bo w vw zalaczaja sie na max jak tylko wlaczy sie klime a tu stopniowo w zaleznosci od temp silnika

swoja droga jak wlaczasz klime to juz chlodniac klimy sama z siebie daja taka temp ze podwyzsza temp chlodnicy sinlika stad wyzsza temp ogolu.

obstawiam u ciebie na trzy rzeczy:
- wiskoza
- regulator wiatrakow (mala puszka gdzies po lewej stronie za zderzakiem - taka z radioatorem)
- termostat

skrzynia sie nie martw widocznie tez jej goraco uwazaj jedynie by sie nie wlaczyla w tryb serwisowy - mi sie tak stalo i to jakies 600km od domu wiec jechalem na II biegu przez pol niemiec i polski...)

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 04, 2008 7:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Przypadloscia tych silnikow jest raczej niedogrzanie, ale jak widac i inne usterki sie zdarzaja ;) Termostat wystepuje w komplecie z obudowa, koszt ponad 100zl w serwisie, jak znajde fakture, to podam dokladny koszt. Sprawdzisz go tak jak napisal Trener, jak sie nie otwiera, to i chlodnica bedzie zimna.. Jak sprawdzic wiskoze chyba pisac nie musze, przy 90-95 stopniach powinna juz dzialac.

Przednie wentylatory raczej bym wykluczyl, ale dzialac powinny, nie sposob tego nie zauwazyc, bo zalaczaja sie dosyc wczesnie tak jak blackmilk napisal, z tym ze maja kilka stopni predkosci (slyszalem o 4).

Pomijajac takie kwestie jak wlasciwy plyn i wlasciwy (sprawny) korek zbiorniczka, to przyczyna moze byc jeszcze brudna/zakamieniona chlodnica. Co do samej szczelnosci ukladu, to najlepiej podjedz do warsztatu zeby Ci to sprawdzili pompka, wyjdzie czy to nieszczelnosc, czy uszczelka pod glowica.

A co do tego kapania przy kole pasazera, to sprawdz czy to aby nie kapie z podgrzewacza/webasto, sa zamontowane w taki sposob, ze przy uszkodzeniach przodu z prawej strony czesto robi im sie kuku.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 11:18 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
sprawdziłem dzisiaj, przy wskazniu 82 stopnie na wskaźniku chłodnica jest bardzo ciepła (w moim odczuciu miała jakieś 50-60 stopni) a przednie wentylatory prze kręceniu nimi ręcznie pracują niezależnie (a powinny razem) czyli prawdopodobnie brakuje tam paska napędowego i pewnie uszkodzony jest układ elektryczny który steruje jednym z tych wiatraków.

Mój wniosek na tą chwilę jest taki, że w momencie gdy wentylator na silniku (który cały czas pracuje) nie daje rady schłodzić silnika na postoju w korkach (na trasie ten problem nigdy nie występuje) to powinien włączyć się elektryczny wentylator oraz jego "bliźniak" napędzany paskiem z tego elektrycznego a że jest coś uszkodzone to się nie włączają co powoduje dalszy wzrost temperatury co w efekcie doprowadza do odparowania płynu przez korek i jego wycieku przez przelew.

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 11:21 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
no to najpierw sprawdz wiatraki na "sztywno" tam u gory jest wtyczka
jak silnik wiatraka pracuje to znaczy ze raczej sterownik ktory kosztuje cos kolo 300-400zl na allegro
pasek kupisz choc by w aso czy innym sklepie i powinien byc tani

udanej walki
:)

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 1:20 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
co do VISCO jeszcze to właśnie sprawdziłem, przy temperaturze 88 stopni można z lekkim oporem ale jednak zatrzymać wentylator (rolką papieru), przy zwiększaniu obrotów silnika do 3-4 tys. prędkość wentylatora nie zmienia się (a chyba powinna?)

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 2:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
o ile mi sie dobrze wydaje to przy 95' powinien sie blokowac na stale do 3tys obrotow, wyzej powinno go puszczac
u mnie nie zaleznie czy jest 80-90 czy 2500rpm czy 4000 zawsze chodzi tak samo - z oporem bo mam uwalone wisko w polowie (bardziej przypomina dzwiek actrosa niz r6)

chyba jednak to nie wisco - szukaj dalej

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 2:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 04, 2008 12:02 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Gdańsk
Tak jak Beet wyżej napisał, sprawdź czy chłodnica nie jest usyfiona. U znajomego było to samo - termostat cacy, nic nie ciekło, wentylatory śmigały, a okazało się że przez jakiś czas uzbierał się syf wpadający przez atrape i wystarczyło porządnie chłodnice wyczyścić.
Pozdrawiam.

_________________
W124 230E '87 smoke silver metallic
W210T 320CDI '99 brilliant silver metallic -ex
W211T 220CDI '05 titanite red metallic -ex
W123 230E '83 manganbraun
W210T 290TD '96 brilliant silver metallic - ex
W211 270CDI '03 - ex
W124 200D '93 bornite metallic


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 10, 2008 3:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Serwis MB postawił diagnozę, do wymiany:
- wiatrak wentylatora na Visco (sam wentylator) + śruby mocujące - 194 zł.
- pasek klinowy wentylatora klimatyacji (bo nie miałem) - 56 zł.
- wentylator elektryczny klimatyzacji (jest martwy) - 630 zł.
- osłona wentylatora na Visco (bo mam połamaną) - 86 zł.
- obejmy sprężyste (spinające chłodnicę z pasem przednim) - 5 zł szt.

części zamówiłem prócz wentylatora elektrycznego bo mam zamiar oddać go do znajomego elektryka a nóż okaże się że jest do odratowania i sześć stów w kieszeni.
Wymianę elementów też zrobię we własnym zakresie bo w serwisie zawołali około 1000 zł. :o :o :o więc odpuściłem… [zlosnik]
termostat jest ponoć ok więc nie zamawiałem :)

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2008 5:02 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
ertee pisze:
Serwis MB postawił diagnozę, do wymiany:
- wiatrak wentylatora na Visco (sam wentylator) + śruby mocujące - 194 zł.


Porządny wiatrak w sklepie na Pestalozziego kosztuje ok. 90 zł....
Pozdrawia Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl