MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 11:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2008 9:38 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
berts pisze:
Czy po ustawieniu drążka w położeniu P i wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki można zmienić jego położenie? U mnie można, nie powinno tam być jakiejś blokady? Lub czegoś w tym stylu?


W moim 300SEL z 91 roku jest taka blokada: po wyciągnięciu kluczyków lewarka nie da się ruszyć.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 26, 2008 6:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
roadrunner pisze:
Przy ustawieniu na Standard powinien wyzej krecic biegi przed zmiana i po znacznym wcisnieciu gazu powinien zredukowac (oczywiscie masz jeszcze kickdown czyli przy wcisnieciu gazu do podlogi powinien zredukowac o 2 biegi). Troch uproszczone ale powinno dac ci pojecie jak to dziala. Najczestsza awarja jest zabrudzenie wlasnie tego przelacznika i wtedy skrzynia chodzi tylko w trybie Econo. Wyczyszczenie pomaga w wiekszosci przypadków.


Podepnę się pod temat...

W moim W126, gdy go kupowałem, skrzynia była na S i redukował po wciśnięciu (bez kick-down), później trochę jeździłem na E i jakoś teraz na S nie redukuje... "Po drodze" był jeszcze wystrzał gazu... Tak więc najpierw zacząć od przełącznika S/E, czy może jakiś wężyk podciśnieniowy przy wystrzale spadł?

Jak się dobrać do tego przełącznika?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 27, 2008 1:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Dzisiaj Dolores miała zmierzone ciśnienie na garnkach

Obrazek

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 27, 2008 2:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Trzeba bylo tez z olejem na tych slabszych cylindrach sprubowac!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 27, 2008 3:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
TReneR pisze:
Trzeba bylo tez z olejem na tych slabszych cylindrach sprubowac!


jedna z głowic była najprawdopodobniej robiona stąd wieksze ciśnienie, a co masz na myśli mówiąc że z olejem trzeba było je spróbować?

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 27, 2008 4:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Nalac troszeczke oleju do cylindra, zeby sprawdzic, czy cisnienie ucieka pierscieniami czy przez zawory.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 27, 2008 7:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
wynik OK, nie kombinuj ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 27, 2008 8:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
bary123ce pisze:
wynik OK, nie kombinuj

na tym etapie nie mam zamiaru grzebać drugiej głowicy, rozrząd jest ok, także zostawie tak jak jest. Ale podobno jak by ciśnienie się wyrównało i było podobne na wszystkich 8 garkach, wyeliminował bym ostatecznie delikatne drgania silnika. Ale chyba nie warto kombinować.

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 27, 2008 10:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 24, 2007 11:42 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
Obok drążka zmiany biegów jest przycick a pod nim ukrywają się literki E i S. Domyślam się, że chodzi o ustawienie skrzyni na jazdę ekonomiczną bądź sportową. Podczas jazdy bawiąc się guzikiem nie wyczuwam żadnej zmiany w jeździe. W jakiej pozycji powinien byc ów guzik aby skrzynia była ustawiona na ekonomiczną jazdę?

a ja coś takiego kiedyś znalazłem:
S - straszne spalanie
E - ewentualnie trochę mniejsze

raczej żart, ale coś w nim jest :)

_________________
SL z M103 lub M119 na razie wymarzona
w124 300 CE nareszcie moja
ex w201 2.0D ideał
ex w123 2.0D żółty
ex w124 2.0D poskładana z czego się tylko da
ex w124 2.0D skradziona na części :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 27, 2008 11:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Jest prawie w każdym poście napisane co i jak z E i S :P
E to ekonomiczny S to STANDARDOWY !!
Jak widzisz literke E to znaczy ze jedziesz na ekonomicznym a jak widzisz S to na standardowym. Jak przełączasz w czasie jazdy to raczej nic nie poczujesz.. bo nic tam sie nie przestawia oprócz charakterystyki pracy skrzyni (np na E wcześniej zmienia biegi, nie pozwala tak bawić się kick downem itp)
pozdrawiam
p.s a czemu ja w SELu mniemam takiego przełącznika :P??

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 28, 2008 10:24 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
BrunoGiamatti pisze:
p.s a czemu ja w SELu mniemam takiego przełącznika ??

bo masz wersję "biedak" [zlosnik]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 28, 2008 10:29 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
bary123ce pisze:
bo masz wersję "biedak"

I jest ciągle na ekonomicznym ażeby nie palił więcej jak 23l/100km [oczko]
A tak serio to już się dowiedziałem że hamerykańce nie lubiły posiadać przełącznika ... w sumie się nie dziwie czemu tam nikt by nie używał go ....

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl