MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 8:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lip 07, 2008 9:55 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Hej.
Mam maly problem.
Rano zaswiecila mi sie kontrolka "Hydraulic oil level", stwierdzilem znaczny ubytek plynu w zbiorniczku NIVO/wspomaganie. Wspomaganie dzialalo normalnie. Przejechalem 20km bo musialem, po nocy wyciek widocznie sie zwiekszyl, bo wspomaganie juz siadlo (slychac bylo pompe :( ) plynu w zbiorniczku bylo na dnie...
Zostawilem auto w seriwisie (ASO na św.Michala w Poznaniu) i zdiagnozowali znaczny wyciek z tylnego lewego amortyzatora, koszt 4500zl [zlosnik] bo wymienac trzeba oba (nie same gruchy tylko podobno cale amory). Podziekowalem serdecznie i zaraz zabieram auto...
Podpowiedzcie co robic... Gdzie to zrobie za rozsadne pieniadze i jak jest z uzywanymi amorami... Auto jak w podpisie

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Ostatnio zmieniony śr lip 09, 2008 10:34 pm przez trocin, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 07, 2008 12:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Zrob regeneracje- to jest zwykły siłownik a nie amortyzator...Jest taka firma jesli pamietam Nanegast czy cos takiego -poszukaj.Ewentualnie allegro-napewno znajdzies zjakies ofert regeneracji lub uzywki.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 07, 2008 1:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
W serwisie skasowali 180zl za diagnoze :evil: dobrze ze chociaz 1,5l oleju dolali, olej kapie powoli z tylnego amora... Mam zamiar zlac olej ze zbiorniczka (kupilem tez 1l w razie czego na dolewke) i wlac rano jak bede jechal bo tak to wszystko znow wykapie przez noc (olej 64zl litr).
Nagengast jest w Gdansku - troche daleko, ale tak to chetnie bym oddal do regeneracji... Jak dzwonilem do goscia w Poznaniu to powiedzial mi ze tych amorow sie nie regeneruje i skierowal mnie do serwisu :roll:
Zauwazylem, ze jak sie jezdzi to nie ubywa tak szybko tego oleju, najgorzej jak auto stoi...
Bede dolewal na razie i wracam do Pulaw, tu mam chociaz sprawdzonego mechanika-kumpla i znajomych w Intercarsie i innym sklepie motoryzacyjnym, zobaczymy co sie da zrobic... Moze jednak da sie to gdzies zregenerowac lub jakos uszczelnic, a jak nie to trzeba bedzie kupic drugie...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 07, 2008 1:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Moze na razie kup uzywke - zeby jezdzic a swojego daj do regeneracji.
http://www.allegro.pl/item395908453_amo ... _nivo.html

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 07, 2008 1:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
No wlasnie pewnie tak zrobie, znalazlem jeszcze takie 2 oferty
1
2
Ta co ty znalazles wydaje sie byc najlepsza oferta...
Tylko czy na pewno da sie regenerowac te amory nivo... I czy te z alledrogo beda w lepszym stanie niz moj... Jak sprawdzic te amory?

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 07, 2008 3:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Troche duzy ubytek jak na cieknacy silownik, obadaj dobrze przewody od nivo. Silownik spokojnie mozna wyrzucic tylko jeden, dobrze by bylo gdyby mial te same oznaczenia co drugi. Wazne, zeby na dolnym mocowaniu nie mial luzow, bo bedzie stukac, z tego powodu wywalalismy jeden silownik u ojca. Najlepiej miec pewne zrodlo, bo drugi cieknacy silownik nie problem kupic. Jak chcesz, to dam Ci namiary na warsztat w Lublinie gdzie moga to zrobic i maja takie silowniki na stanie.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 07, 2008 4:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Jasne ze chce, dawaj... Kupilem juz ten silownik od kompressora ale moze sie namiar przydac...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 07, 2008 4:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Poszlo pw

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 07, 2008 4:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Thx [pub]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 09, 2008 10:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
No i zrobione...
Silownik od kolegi kompressora (dzieki :) ) zamontowany :)
Pasuje, razem z grucha, tylko przewod do gruchy musialem zalozyc swoj bo byl inaczej wygiety, teraz nic nie kapie, zalalem nowy plyn (FEBI 21648, odpowiednik oryginalnego oleju MB nr z korka 001 989 20 03 ). Zauwazylem, ze po wymianie silownika auto z tej strony troche wyzej stoi nieznacznie, jakies 2-3mm. Mozliwe, ze ten silownik z grucha co nie byl zmieniany jest bardziej "wytluczony", ale jest to roznica niewyczuwalna i nie zauwazalna dla kogos kto nie wie o co chodzi. Auto prowadzi sie swietnie, dobrze tlumi nierownosci i amortyzuje dziury, jest sztywne.
Wracalem dzis z Poznania do Pulaw (430km) na starym silowniku i plynu w ogole nie ubylo, a jak stal przez noc to ucieklo ok.1,5 litra (widoczna plama).
Co ciekawe, jak wymienialem ze znajomym ten silownik nie bylo widac zeby kapalo i gdzie z silownika wycieka... Moze na samym dole albo pod ta guma? Bede jeszcze musial wymienic regulator wzniosu, bo jest uszkodzony, ale to moze poczekac.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 09, 2008 10:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Trochę to dziwne. Olej do Nivo to Febi ZH-M FE02615 a Ty na fotce prezentujesz olej do przekładni kierowniczej ze wspomaganiem.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł: olej
Post: śr lip 09, 2008 10:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
może fotke pomylił-w kombi jest ten sam olej we wspomaganiu i nivo
imo jest ok


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 09, 2008 11:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
To jest olej do hydrauliki centralnej ( dziwne okreslenie) czyli nivo wspoma i co tam jeszcze sie ma w wypasie. Febi ZH-M FE02615 to jest olej tylko do NIVO stosowany w starszych modelach np. W123 i W124 gdzie wspomaganie ma osobny zbiornik.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 09, 2008 11:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
roadrunner pisze:
To jest olej do hydrauliki centralnej ( dziwne okreslenie) czyli nivo wspoma i co tam jeszcze sie ma w wypasie...


Zdziwiła mnie jego nazwa Lenkgetriebeol - olej do przekładni kierowniczej.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 10, 2008 9:14 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Koledzy, nic nie pomylilem, to jest odpowiedni olej (central hydraulic fluid), zamiennik oryginalu (ktory tez robi FEBI tylko jest w butelce MB :lol: ) (na fotce). To ten sam olej, jest bezbarwny i troche gesty, jest do wspomagania i NIVO w jednym. Cena oryginalu w serwisie w Poznaniu 80zl w jednym i 64zl w drugim, ja zamiennik FEBI mam po 45zl (nawet nie wiecie jak ciezko dostac ten olej, w Focie ani InterCarsie nie maja!).
Obrazek
Obrazek

Tu widac nr oleju (na korku zbiorniczka NIVO/wspomagania).
Obrazek

Mam jeszcze takie pytanie, na starym silowniku, ktory wyjalem, jest nr 012400102410 oraz 2103201713.
Na nowym, ktory zalozylem, nr 012400102415 oraz nie moglem odczytac dokladnie ale chyba 210232113 (moze brakowac jednej cyfry). Czy te silowniki sa zamienne (moj byl z 1997 a nowy jest z 2002 roku)? Silownik pasuje, gruchy maja te same numery. Sport suspension.

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl