MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 10:21 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sie 19, 2008 11:30 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
a mianowicie jeden mój problem jest taki iż nie wiem jak czy zawór wolnych obrotów jest odpowiednio założony tzn. w którą stronę powinna byc skierowana strzałka??? w stronę wtrysku czy w stronę głowicy???
jeśli ktoś mógłby wyttłumaczyć jak by chodził tak i na odwrót ??

a drugi mój problem to nie wiem co to jest przy dźwigni od gazu znadjuą się dwie linki jedna jest do pedału gazu a druga jest w takim czerwonym pancerzu i wydaję mi się że idzie do skrzyni biegów ale po co ona jest i jak powinna być naciągnięta???

mowa o W124 3.0E - M103


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2008 11:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 10, 2008 7:42 pm
Posty: 173
Czerwona Linka Obstawiam tempomat;];]

_________________
Wiedza o MB nie mała i ciągle poszerzana... z miłości do 126.
Mercedes Vito 2,3D (80KM)
IVECO 5912 2,8 TDI
RENAULT Master 2,5 DCI
RENAULT Megane 1,6 16V + gaz ( kur... nie do zdarcia ;) )
Opel Astra 1,7 D(rezynka) ;];]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2008 11:49 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
jachimek pisze:
Czerwona Linka Obstawiam tempomat;];]



Lepiej nie chodz do kasyna

rogra pisze:
idzie do skrzyni biegów

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2008 11:50 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
W zeszlym tygodniu pisalem o nastawniku wolnych obrotow - wystarczylo poszukac. Strzalka ma byc skierowana do weza idacego do kolektora (przy wtrysku rozruchowym).
Linka idaca do skrzyni biegow steruje momentem przelaczenia biegu. Im bardziej otwarta przepustnica tym przy wyzszych obrotach bieg zostanie zmieniony.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2008 1:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
rogra pisze:
jest w takim czerwonym pancerzu i wydaję mi się że idzie do skrzyni biegów ale po co ona jest i jak powinna być naciągnięta???

JA słusznie zauważył trener nastawia sie nia moment przelaczania biegu, im bardziej napieta tym dluzej ciagnie autko na obroty na danym biegu, na luzniejszym bedzie zminial juz przy nizszych obrotach... generalnie milej sie jezdzi jak jezt luzniejsza, a jak bedzie napieta to bedzie bardziej agresywnie...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2008 5:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Regulacja linki

Warunki regulacji:
W silniku pracującym na biegu jałowym i nagrzanym do normalnej temperatury pracy,zacisnąć przewód elastyczny połączony z regulatorem podciśnienia i zatrzymać w ten sposób silnik.
Silnik gaznikowy
* Odczepić od sworznia kulowego linkę ciśnienia sterowania.
* Nacisnąć miseczkę sworznia w kierunku linki,a następnie w kierunku do przodu , aż do natrafienia na lekki opór.
* Miseczka powinna znalezć się w osi sworznia i dać się założyć na niego bez wysiłku.
* W razie konieczności , obracając śrubę regulacyjną umieszczoną na pancerzu linki , doprowadzić do właściwego położenia miseczki i sworznia oraz założyć sworzeń.

Silnik zasilany wtryskiem benzyny
* Wyciągnąć klamrę sprężystą ze sworznia kulowego , wycisnąć sworzeń z miseczki i odczepić linkę ciśnienia sterowania.
* Nacisnąć miseczkę sworznia w kierunku linki , a następnie w kierunku przeciwnym , aż do natrafienia na lekki opór.
* Założyć miseczkę na sworzeń.Miseczka powinna wystawać o około 3 mm nad sworzeń kulowy.W przeciwnym razie poluzować przeciwnakrętkę i obracając odpowiednio ustawić miseczkę.Dokręcić przeciwnakrętkę.

Za WKŁ MB 190 .

Orginał na
http://www.w201w124.bytom.eu.org/forum/ ... php?t=3669

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2008 5:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
[quote="TReneR"]W zeszlym tygodniu pisalem o nastawniku wolnych obrotow - wystarczylo poszukac. Strzalka ma byc skierowana do weza idacego do kolektora (przy wtrysku rozruchowym).

czyli mam rozumieć że strzałka skierowana ma być w stronę głowicy do wtrysku rozruchowego czy w stronę tego rozdzielacza wtrysków???


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2008 6:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
w strone wtrysku rozruchowego (tam jest wlot do kolektora dolotowego)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2008 6:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
TReneR pisze:
w strone wtrysku rozruchowego (tam jest wlot do kolektora dolotowego)

no dobrze a jeśli byłby w druga stronę to jak zachowywał by się silnik???


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 9:41 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Sprubuj :-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl