MERCEDES 4 EVER pisze:
tam sa rozne zaworki ,przepływka itp -trzeba sprawdzac...Poza tym to nie jest zadne CDI tylko zwykły turbo D! ten silnik jest to dosc archaiczny twór bo to jest stare 250Dz W 124 tylko rozwiercone i uturbione.P.S to był manual czy automat? zreszta niewazne skrzydeł to dostaje 300TD lub 320CDI
![[cool]](./images/smilies/cool.gif)
Nie masz racji - 290 td to jest 350 td / z ski 350 / bez jednej sekcji. Zobacz skok i średnicę tłoka. Ma dołożone chodzenie pow. dolotowego. Osiągi są niezłe - warto zobaczyć dane kat. spalania. Pali minimalnie .więcej niż 220cdi, ale mniej niż 270 cdi.
Co do przechodzenia w tzw. tryb serwisowy - kręci wtedy do 3500 obr/min to przyczyn może być wiele - jedną to przepływomierz, drugi sterowanie podciśnieniem - taka mała puszka na samej górze motoru na wierzchu steruje przepustnicą pow. - silikonowy mieszek w środku może być przetarty i po wzroście temp.silnika upuszcza pow. i przymyka dopływ pow. do turbiny. - z obudową w mercedesie ok.180 zeta.[/quote]