MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 10:43 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: gaśnie czasem
Post: śr sie 27, 2008 10:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 01, 2008 11:26 am
Posty: 137
Numer GG: 9309000
Lokalizacja: Gliwice
Witajcie, podobnych tematów jest już kilka na forum, ale w żadnym nie znalazłem nic konkretnego.
Mianowicie, podczas jazdy auto po prostu gaśnie, najczęściej jak zdejmę nogę z gazu. Ostatnio zdażyło mi się to na rondzie i wyłączyło mi się wspomaganie kierownicy :) uwierzcie ciężko było.
Czasami zdaży się to raz na miesiąc, a czasmi 2 razy w dziesięćminut.
Ostatnio zaobserwowałem, że zdarzyło się to po włączeniu kontrolki ASRu. Bądź co bądź nie bierzcie tego jako sugestię, może to był tylko przypadek.
Proszę o pomoc,

P.S.wyczytałem jeszcze na tym forum, że może to byc zależne od mieszanki oktanowej i ustawienia opcji Economy lub Sport
P.P.S.dodam, że tankuję najczęściej na stacjach BP i SHELL, tak więc o syfie w paliwie chyba nie ma mowy

_________________
C140 CL500 - '96


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2008 10:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
bilek pisze:
Ostatnio zaobserwowałem, że zdarzyło się to po włączeniu kontrolki ASRu. Bądź co bądź nie bierzcie tego jako sugestię, może to był tylko przypadek.

zapalająca się kontrolka ASR/ABS często świadczy o spadku napięcia w instalacji, być może masz gdzieś zwarcie w elektryce i stąd takie zachowanie. Sprawdź napięcie aku i ładowanie.
Inną przyczyną może być duża ilość lewego powietrza -czy auto równo chodzi na wolnych?
Przyczyn gaśnięcia może być jeszcze kilka od silnika krokowego wolnych, przez cewkę i układ wysokiego -parę innych przyczyn też się znajdzie...
Napisz coś więcej czy są jakieś inne objawy nieprawidłowej pracy silnika...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2008 10:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
bilek pisze:
Economy lub Sport

Economy i Standard ;)
Może być tak jak Janfocus mówi z tym spadkiem napięcia. Miałem tak w CE, że zaczęły palić się kontrolki i zdechł...
Masz LPG??

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2008 11:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 01, 2008 11:26 am
Posty: 137
Numer GG: 9309000
Lokalizacja: Gliwice
Janfocus pisze:
Sprawdź napięcie aku i ładowanie.
czy auto równo chodzi na wolnych?


napięcie na aku idealne, a jeślii chodzi o obroty to na Neutralu lub Parkingu są większe niż na Drive, nie zawsze sąrówne

BrunoGiamatti pisze:
Masz LPG??

Na szczęście nie mam :)

_________________
C140 CL500 - '96


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2008 11:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
bilek pisze:
a jeślii chodzi o obroty to na Neutralu lub Parkingu są większe niż na Drive

jeśli są większe o 100obr to w normie (650 +100/-50), rozumiem że ładowanie tez sprawdziłeś pod obciążeniem -odnośnie aku...
Chodzi równo na wolnych, nie szarpie, wkręca się od samego dołu (bez dziury) -nie za dożo napisałeś jak chodzi silnik... <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
bilek pisze:
dodam, że tankuję najczęściej na stacjach BP i SHELL, tak więc o syfie w paliwie chyba nie ma mowy

jak wiemy marka stacji nie gwarantuje jakości...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2008 11:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 01, 2008 11:26 am
Posty: 137
Numer GG: 9309000
Lokalizacja: Gliwice
Janfocus pisze:
rozumiem że ładowanie tez sprawdziłeś pod obciążeniem -odnośnie aku...

sprawdzałem w ASO, panowie powiedzieli że jest super, tym bardziej że aku nowy jest, tzn ma miesiąc
Janfocus pisze:
nie za dożo napisałeś jak chodzi silnik...

jak dla mnie ok, nie szarpie, idzie równo od dołu, jak mu dam w "deche" też sobie radzi bez zbędnych szarpnięć i zaników mocy czy paliwa.
Forumowy kolega Hogben jeździł tym Mesiem i też nie zauważył jakichś niepokojących oznak.

Jedna rzecz mnie martwi, ten ASR. Jak daje mu w palnik, to zapala się kontrolka i już nie gaśnie, a jak po odpaleniu wyłczam ASR, to i tak po kilku minutach się załącza...
Sam ju nie wiem

_________________
C140 CL500 - '96


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2008 11:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
bilek pisze:
zapala się kontrolka i już nie gaśnie

te kontrolki akurat tak mają -po zapaleniu pala się aż do wyłączenia zapłonu (mówię o tej z napisem ASR), u mnie zawsze zapalały się razem z ABS -problem był w zasilaniu (aku, regulator)...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 28, 2008 7:40 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
bilek pisze:
Janfocus napisał:
rozumiem że ładowanie tez sprawdziłeś pod obciążeniem -odnośnie aku...

sprawdzałem w ASO, panowie powiedzieli że jest super, tym bardziej że aku nowy jest, tzn ma miesiąc

To też nie musi o niczym świadczyć... Panowie w ASO lubią różne rzeczy opowiadać .. a nowy aku wcale nie znaczy, że czyści z problemów cały samochód.
Pod obciążeniem może nagle tracić ładowanie i dupa... Sprawdził bym regulator a może nawet sam alternator. Jak już mówiłem w CE miałem podobny przypadek... i wtedy sobie nie poradził z obciążeniem w postaci otwieranych i zamykanych okien.
Pozdrawiam

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 28, 2008 8:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 01, 2008 11:26 am
Posty: 137
Numer GG: 9309000
Lokalizacja: Gliwice
jeśli chodzi o obciążenie to sprawdzałem chyba porządnie. tzn, włączona klima, podgrzewanie foteli i światła

_________________
C140 CL500 - '96


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 28, 2008 10:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
No niby tak ale mimo wszystko moze to być nie wymierne .. gdyż wystarczy jakiś bodziec albo cokolwiek .. (jak u mnie .. otwieranie szyb... czy nawet jakaś inna głupota niezależna od pasażerów czy kierowcy)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 29, 2008 4:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 01, 2008 11:26 am
Posty: 137
Numer GG: 9309000
Lokalizacja: Gliwice
ważna rzecz jaką dziś odkryłem,

gaśnie zawsze po włączeniu kontrolki ASR. Dziś dodałem ostro gazu zapalił się wspomniany ASR i po minucie auto gaśnie, pomyślałem że spróbuje drugi raz wcisnąć "do dechy". Efekt jak się domyślacie - włącza się kontrolka ASR, po minucie auto gaśnie.
Proszę podpowiedzcie, czy powinienem wymienić czujnik ASR, czy może zacząć od sprawdzenia/przeczyszczenia istniejącego (jeśli tak to gdzie go szukać i jak odszczurzyć?)

Dzięki za wszystkie podpowiedzi, te powyżej i te poniżej tego posta

_________________
C140 CL500 - '96


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 29, 2008 4:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
kontrolką ASR nazywasz trójkąt z wykrzyknikiem czy lampkę na desce z napisem ASR?
Jeśli trójkąt z wykrzyknikiem, to ten gdy sie pali faktycznie odcinane jest paliwo, zaś po złapaniu przyczepności powinien odpuścić i podawać paliwo. Wtedy nie gasnięcie tego trójkata jest błedem. Ja bym wyjął przekaźnik od ABS/ASR i zobaczył czy będzie gasł... -tylko ostrożnie z gazem i hamulcem w podłodze ;)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 29, 2008 7:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 01, 2008 11:26 am
Posty: 137
Numer GG: 9309000
Lokalizacja: Gliwice
kontrolką ASR nazywam tą kontrolkę z napisem ASR, natomiast trójkącik ten na środku zegarków w ogóle się nie zapala jak koła "mielą"

_________________
C140 CL500 - '96


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 30, 2008 10:55 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
kontrolką ASR nazywam tą kontrolkę z napisem ASR, natomiast trójkącik ten na środku zegarków w ogóle się nie zapala jak koła "mielą"

w takim razie już wiemy gdzie jest usterka :), dalej polecam test z odpięciem przekaźnika od abs/asr -podejrzewam że ma (asr) jakieś zwarcie i dlatego gasi Ci motor lub na stałe zuboża mieszankę i wynik jest ten sam...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 31, 2008 12:22 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
bilek pisze:
trójkącik ten na środku zegarków w ogóle się nie zapala jak koła "mielą"


Może żarówka jest spalona,albo wcale jej tam nie ma co ostatnio zauważyłem u znajomego w C klasie.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl