Wyparowane tłoki w CDI to chyba żadna nowość... poprostu silnik dostawał za dużo paliwa i tłok odparowaywał razem z paliwem osiadającym na denku, wina... oszukany czujnik temp, lub co bardziej prawdopodobne i normalne to uszkodzone wtryskiwacze CR (lejący wtrsykiwacz) , lub zatkane otwory (wystarczy połowa)wylotowe wtryskiwaczy CR spowodowane niską jakością paliwa ( niekoniecznie znajdującego się w zbiorniku w chwili uszkodzenia).Wystraczy kropla wody w szynie CR i po wtryskiwaczu
Prędkość samochodu nie ma tu nic do tego, jedynie można przyjąć obciążenie silnika czyli czas otwarcia oraz ilośc wtrysków ( przy max sa dwa wtryski na cykl). Lub poprostu miałeś niefarta i kilka czynników złożyło się w czasie...
Kup inny silnik, tego nie naprawisz w ludzkiej cenie. i nawet nie myśl o zmontowaniu nowego silnika na starych wtryskiwaczach CR ( lub oddaj do sprawdzenia, nie tylko na szczelnośc, ale i na jakośc rozpylenia). Dodatkowo wypłukaj cały układ paliwowy, filtry paliwa do wymiany co pareset km, potem juz normalnie.
Ale to problem wszystkich producentów samochodów stosujących CR że tłoki parują
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
chociaż w pompowtryskach też jest podobnie (ale nieporównanie leprze rozwiązanie od CR, dlategoMB stosuje w ciężarówkach - tylko te chore normy spalin

.... i wszyscy idą na CR) , a spowodowane jest to nieodpowiednim rozpyleniem paliwa w komorze spalania, lub nawet się spotyka zastosowanie innych wtryskiwaczy CR niż powinny być zastosowane w tym konkretnie silniku.
Robiłeś coś w tym silniku? czy jak kupiłes tak jeżdzisz?