MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 10:44 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn sie 25, 2008 11:42 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
AndyS pisze:
Janfocus napisał:
Tyle się mówi o KE-jecie i LPG że strzela, że są same problemy. Aż się dziwię, że u mnie (nawet z przedpotopową instalacją I gen.) motor działa bezproblemowo.

nie ja jestem autorem tego cytatu :)


AndyS pisze:
No właśnie dlatego działa dobrze bo prosta. Trzeba odłączyć sygnał sondy, wywalić wszelkie ustrojstwa kompensacji wolnych obrotów i wszystkie silniczki. Zasada fizyki: ssanie - podciśnienie - zwężka w dolocie działa bezproblemowo. Tylko spalanie większe...

u mnie jest podłączona sonda, komp steruje parownikiem i tez nie ma problemów...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2008 10:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 01, 2007 8:49 pm
Posty: 198
Lokalizacja: kraków
czy ktoś wie jak ma być podłączona kompensacja gdy zamiast miksera jest BLOS?

_________________
w124/w210 poszukiwana
w140 CL 500 93' była
w126 300 SE 89' była
w126 260 SE 86' była
w123 230 E 81' była


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 30, 2008 5:13 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz cze 29, 2003 10:48 am
Posty: 520
nie chce znać gazu :evil: mercedes nigdy go nie lubił.... takie gazowe rzeźby tylko człowieka psychicznie wykańczają a i samochód też na tym cierpi
w moim VR6 do pewnego momentu jeździłem na gazie i było ok ale się skończyło.... powiedziałem sobie nigdy więcej gazu, mam teraz spokojną głowę


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 30, 2008 8:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 01, 2007 8:49 pm
Posty: 198
Lokalizacja: kraków
Jokker pisze:
było ok ale się skończyło.

pytanie tylko dlaczego?
nic nie dzieje się bez przyczyny

_________________
w124/w210 poszukiwana
w140 CL 500 93' była
w126 300 SE 89' była
w126 260 SE 86' była
w123 230 E 81' była


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 30, 2008 10:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
moonracer pisze:
czy ktoś wie jak ma być podłączona kompensacja gdy zamiast miksera jest BLOS?

Przed blosem a za filtrem powietrza.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 31, 2008 4:30 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz cze 29, 2003 10:48 am
Posty: 520
moonracer pisze:
Jokker pisze:
było ok ale się skończyło.

pytanie tylko dlaczego?
nic nie dzieje się bez przyczyny

tylko że przy gazie ciągle są przyczyny i wiecznie się coś dzieje... wiem że wielu mercedesiarzy jeździ na gazie i ja nie mam nic przeciwko ale ja się przekonałem i jestem pewny że mercedes nigdy nie będzie jeździł dobrze na gazie i wielu przyzna mi racje... jeżeli mercedes to na pewno nie na gazie


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 31, 2008 9:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Jokker pisze:
jeżeli mercedes to na pewno nie na gazie

Kolego Jokker Mercedes nie produkował ani nie produkuje rozwiązań technicznych, które wcześniej czy później nie były spotykane u innych producentów. Stąd taka generalizacja nie ma żadnego sensu! Oczywiste jest że pewne rozwiązania techniczne łatwiej jest poddać "gazowaniu", inne trudniej, ale zapewniam Cię że jest tu sporo także użytkowników LPG zadowolonych ze Swoich Mercedesów. Z resztą rozpoczynanie kolejnej dyskusji na temat wad i zalet LPG nie ma sensu, bo owa tematyka była wielokrotnie przedstawiana na tym forum. Poza tym wszelkie usterki w każdym sprzęcie mają jakąś przyczynę. Zaś problemem tego tematu jest problem techniczny nie zaś dyskusja nad zasadnością LPG.

Pozdrawiam
js

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 01, 2008 12:29 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Jokker pisze:
.... powiedziałem sobie nigdy więcej gazu, mam teraz spokojną głowę


Mialem kiedys zapalniczke na gaz, czerwona, plastikowa, co chwile z nia byly problemy, kamien wyskakiwal, ciezko sie zapalalo, plomien gasl, na mrozie to wogole nie chciala palic - gaz nie nadaje sie do zapalniczek!!! Nigdy wiecej gazu!!! Tylko Zippo :-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 01, 2008 8:02 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz cze 29, 2003 10:48 am
Posty: 520
gaz w samochodzie = problem, a chyba większość z nas wolałaby nie mieć problemów :-? takie jest moje zdanie...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 01, 2008 10:01 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Benzyna w samochodzie = eksplozja. Wystarczy ogladnac jakikolwiek amerykanski film - jak te samochody wybuchaja!!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 03, 2008 10:04 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 14, 2008 12:27 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Koszalin
Do kolegi KIT. Opisany problem może wynikać również ze złej regulacji .Spróbuj wyregulować (ja bym zmniejszył dawkę gazu) i napisz co i jak.Taki problem miałem w silniku 2.8. i po regulacji (zubożeniu mieszanki) problem zniknął. I spalanie spadło (przyspieszenie nieco też he he).
pozdr

_________________
126 SE 2.8 było....
124 300D było...
W210 300 TD..diesel power :) jest


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 03, 2008 1:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Widzę, że koledzy dali się sprowokować [zlosnik]
Może by ktoś założył temat benzynowcy vs gaziarze, podkleiło by się go i każdy mógłby się w nim wyżyć [oczko] . Kto wie, może nawet by przebił ilością postów temat potato.

TReneR pisze:
Sprubuj zamontowac jakas puszke przy samym parowniku, a dopiero z tej puszki waz do filtra powietrza


Zrobiłem próbę, zamontowałem puszkę o objętości około 1 dm3 i jeszcze się krztusi ale jak wyjmę rurkę kompensacji z obudowy filtra powietrza to już nie. To może być dobry trop. Jak znajdę chwilę to pobawie się z tym. W innym miejscu wepnę się z kompensacją.

Na razie mam plan. Jak nic nie pomoże to pobawię się regulacją. Chciałbym tego uniknąć bo auto działa na gazie bezproblemowo.

Thx za odpowiedzi.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 03, 2008 2:30 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Kompensacja aby była kompensacją potrzebuje pobierać ciśnienie odniesienia tuż przed mikserem (za filtrem i innymi bebechami dolotu, wąż od kompensacji najlepiej umieścić kilka cm od wlotu miksera!). Inaczej nie będzie spełniała podstawowych założeń.
Jeśli wszystko jest prawidłowo zestrojone na parownik oddziałuje tylko różnica ciśnień powstająca na zwężce miksera - czyli wydatek gazu jest niezależny od ciśnienia w obudowie filtra (prędkości jazdy, zabrudzenia filtra).
Jeśli na postoju instalacja zostanie prawidłowo zestrojona a kompensacja była wetknięta we własciwe miejsce - układ musi działać.
Dywagowanie o własnościach jeśli wąż od kompensacji nie jest podłączony jak opisałem nie pozwoli wyciągnąć właściwych wniosków. T
A i jeszcze - wąż kompensacji musi mieć średnice wiekszą (w krańcowym przypadku równą) niż zasilania LPG.
Jak kolega spełni w.w. warunki działania kompensacji i nadal nie będzie OK to będziemy się zastanawiali nad innymi zjawiskami gazodynamicznymi :-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl