MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 1:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Lewe ogrzewanie
Post: śr wrz 17, 2008 8:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Witam może ktoś to już przerabiał to doradzi

Objawy : Lewe ogrzewanie grzeje na full, wyłacza się jedynie przy całkowicie zamkniętym pokrętle

Co sprawdzałem : pokrętło, lewy czujnik temperatury, czujnik temperatury główny ten u góry

Zawór to chyba nie będzie bo otwiera się i zamyka, tylko że nie ma położeń pośrednich, napięcie na stykach pokrętła ok 8-9 V, podczas gdy powinno rosnąć od ok 1 V w górę w miarę zwiększania temperatury pokrętłem.

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
Post: czw wrz 18, 2008 12:03 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
pszamrej pisze:
Zawór to chyba nie będzie bo otwiera się i zamyka, tylko że nie ma położeń pośrednich,.


Bo ten zawór ma tylko dwa stany: zamknięty i otwarty. Położeń pośrednich nie ma.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2008 4:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Czyli nie zamyka się po osiągnięciu odpowiedniej temperatury, zaworem steruje chyba sterownik elektroniczny, czy możliwe że to on się zepsuł ?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2008 10:15 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Możesz sobie pokombinować ze sprawdzaniem - przyrząd jest prosty:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 721e2814ba

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 19, 2008 3:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
ok dzięki spróbuję chociaz wydaje mi się że jeśli zawór zamyka się w pozycji min to powinien być ok

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 20, 2008 12:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
pozycje min/max to tzw. warunki brzegowe czyli by-pass (jest lub calkowity brak napiecia na zaworach typu NO - normally open czyli w stanie BEZNAPIECIOWYM jest on otwarty czyli w tym przypadku grzeje na full. jesli krecioly na ustawisz min to na zaworku powinno byc min 12VDC. Sam przerabialem ten temat u siebie (grzalo na full tylko z lewej) i z wlasnego doswiadczenia Ci powiem, ze w chwili ustawienia jakiejkolwiek temp. posredniej czyli 18-26C PROFESJONALNYM multimetrem nie da sie praktycznie tych momentow zasilania (lub jego braku wylapac). Zarowa (tak napisal Gerri) prawde Ci powie jesli Ci chodzi o optyczna interpretacje sterowania tego ukladu (o ile jest sprawne) ale:

co innego trafna diagnoza a co innego proba zalatwienia tematu. U mnie pomogla terapia napisanego przez uzytkownika innego forum MB. Pomoglo "rozruchanie" tego zaworka - tez tylko z lewej byla Brazylia, z prawej wsio ok.

Co trzeba bylo zrobic - odlaczac/podlaczac wtyczke zasilania elektrozaworow w odstepach 1-2 sek. (dobrze je trzymac paluchami aby odczuc czy sie zamykaja/otwieraja). U mnie po x-minutowej obrobce praca zaworow wrocila do normy i tyle stopni ile ustawie tyle mam (wniskuje po temepraturze wdmuchiwanego powietrza)

Sprobuj tego sposobu (wiele wyrzeczen nie kosztuje). wtyczke elektrozaworu znajdziesz przed nimi samymi (taka 3 pinowa). Zawory sa sterowane masa czyli na srodkowym pinie w odniesieniu do gleby na auciue jest ZAWSZE 12VDC.

Moze pomoze :)

Powodzenia

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 20, 2008 12:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Dzięki za obszerne wyjaśnienia, w ten sposób uzyskaliśmy jakiś sensowny tok postępowania, najpierw sprawdzić żarówką czy dochodzą wogóle impulsy sterownicze potem ewentualnie rozruszać lub przeczyścić zawór - będziemy próbować, o efektach dam znać.

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 20, 2008 12:52 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 16, 2007 10:12 pm
Posty: 28
Lokalizacja: Warszawa YELONKY
U mnie w W124 jest taki sam objaw , z tym, że ciepłe powietrze przestaje wiać na jałowych obrotach. Obroty silnika wzrastają i znowu wieje ciepłe.Przyczyną jest zepsuta pompka wymuszająca obieg cieczy chłodzącej. Proponuję sprawdzić i to.

_________________
W 124 200D
HONDA CBR 1000F
PATRZ W LUSTERKA, SPRAWDŹ DWA RAZY, MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl