MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 11:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 19, 2008 2:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 27, 2005 10:55 am
Posty: 59
Lokalizacja: Częstochowa
Witam.

Kiedy kupiłem pierwszego w124 nie miał siły, ciężko zapalał etc... Znajomy mechanior wymienił mi pompę i nie ten sam samochód... gasł zimny ale potem się ociepliło i całe lato nie miałem problemu. teraz zaczyna się znowu... auto czy ciepłe czy zimne pięknie ciągnie, ale jak puszczę gaz to obroty spadają, zaczyna się telepanie i gaśnie.... Nie jest tak za każdym razem, ale w większym stopniu.

Elektryczne podnoszenie obrotów działa, jak auto się zarzeje obroty spadają na dół... o co chodzi??

Ostatnio śledziłem osprzęt pompy, może mi ktoś powiedzieć co takiego jest wkręcone w głowice od przodu silnika, i wychodzą z tego 2 weżyki, jeden do pompy a drugi chyba do serwa? jakiś termostat? może to od tego? będe wdzięczny za podpowiedzi. Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 20, 2008 12:32 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Kurde pare lat smigalem 2,5D i nie przypominam sobie o elektrycznym podnoszeniu obrotow w tym reaktorze - owszem bylo takowe ale na podcisnieniu i proponowalbym tam zaczac kopac. Z tego co pamietam to el. ma tylko 300D

Dawno tego silnika nie widzialem na oczy (i nie chce sie tu wymadrzac ale to okragle (przy pompie) to moze pneumatyczny gaszak czyli jak wyciagasz kluczyk to jakos tego diesla trzeba odzeganc od pracy. Najlepiej pstryknij fote i zaznacz o jaki element Ci dokladnie chodzi

Takie okragle z przodu silnika wkrecone w glowice to moze byc tez.....pompa NIVO (w kombi standard) w sedanie AUF WUNSCH.
Tak jak mowie lepiej o dokladne foty bo wrozek tu niezbyt wiele [zlosnik]

Pozdrawiam

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 20, 2008 12:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Milosh pisze:
akie okragle z przodu silnika wkrecone w glowice to moze byc tez.....pompa NIVO


Milosh, nie spij ;) Koledze zapewne chodzi o pompe podcisnienia.

Milosh pisze:
Z tego co pamietam to el. ma tylko 300D


W OM601 i OM602 tez takie bylo, o ile byly wyposazone w klimatyzacje.


Do DJ_Mouse, okresl dokladnie jaki masz samochod, (klima? automat?) i podaj maila, to Ci podesle schemat instalacji i krok po kroku sobie wszystko sprawdzisz. Ale skoro piszesz, ze to jest zalezne od temperatury, to moze czujnik temperatury w glowicy albo przekaznik sterujacy wariuje.

Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 20, 2008 12:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 27, 2005 10:55 am
Posty: 59
Lokalizacja: Częstochowa
hehe... do rzeczy:

Mam silnik 2.5D bez klimy, sedan czyli nivo też nie ma, nie ma też ABS i ASR. Model z roku 88'


Dzisiaj byłem w sklepie i ten element o który mi chodzi to tzw. termoregulator. Jest wkręcony w głowicę, do jednej rureczki jest podpięty wężyk podciśnienia z pompyvacum a do drugiego wężyk idący do pompy.

Uprzejmy Pan w sklepie stwierdził, że tylko ten element w silniku 2.5 odpowiada za "podwyższenie" niskich obrotów na zimnym silniku i żadnej elektroniki tam już nie ma, kiedy auto zimne podnosi niskie obroty, żeby nie trzymać auta "na gazie" - no tu ma rację, tak jest też u mnie.

Tylko, że jest jedno ale... Gość, który wymieniał mi pompę, stwierdził że pompa ma elektryczne podnoszenie obrotów na zimnym silniku, i coś w tym musi być bo zimne auto o ile samo nie zgaśnie ma jakieś tam obroty... (nie wiem jakie, bo od chwili kupna obrotek leży cały czas na zerze, mogę stwierdzić na słuch bo mam drugie 2.5 i wtedy tam jest ok 900obr.) o ile sam nie zgaśnie i pracuje chwile to po zagrzaniu słyszę, że momentalnie obroty spadają na niższe. Zazwyczaj jeżeli nie zgasł po puszczeniu gazu to wtedy też gaśnie.

W moim drugim 124 jakoś to wszystko działa, na zimnym silniku mam równo 900obr. po minucie czy dwóch wolne obroty momentalnie spadają sobie na ok 500 i auto normalnie pracuje, jeszcze nigdy sam mi nie zgasł...



O co chodzi? Czy ma to jakiś związek z leżącym obrotkiem? Może kupić nowy ten termozawór? 120zł też na drodzę nie leży... jak to sprawdzić? Może spiąć te 2 wężyki "na krótko" bez tego zaworku i zobaczyć?

_________________
* W123 3.0D - Biała dama - Sprzedany

Jest:
*124 2.5D 88' - Król szos
*124 2.5D 88' - Lift to E-Class - Dziwkowóz :)
*Golf mk1 TDi - Der Classic auto


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 20, 2008 8:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
DJ_Mouse pisze:
sedan czyli nivo też nie ma


No patrz, a moj sedan i ma nivo. Cuda, cuda ;)

Ale do rzeczy - na pompie masz silownik podcisnieniowy czy elektromagnes? Z tego co piszesz, to wnioskuje ze masz elektromagnes wiec pewnie cos jest namieszane z instalacja, jak jest elektromagnes to i powinien byc sterownik.

A co do obrotomierza, to sprawdz srebrny przekaznik za akumulatorem, zaczynajac od bezpiecznika. Nie wiem, czy to moze miec jakis wplyw na samo sterowanie pompy.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 20, 2008 8:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Myślę, że beet jest na dobrym tropie, jeśli faktycznie masz elektrycznie sterowanie wolnych obrotów. Sprawdź czy za akumulatorem masz sterownik. Uszkodzenie, brak lub niewłaściwy sterownik wolnych obrotów powoduje również brak wskazań obrotomierza. Ważny jest też sprawny czujnik obrotów wału.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 20, 2008 11:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 27, 2005 10:55 am
Posty: 59
Lokalizacja: Częstochowa
sprawdzałem bezpiecznik na tym przekaźniku już dawno, jest ok.


A jakbym zamienił przekaźniki z jednego 124 do drugiego? Chyba niczym się nie różniły?

Będę się tym zajmował w przyszłym tygodniu, to cyknę fotke

_________________
* W123 3.0D - Biała dama - Sprzedany



Jest:

*124 2.5D 88' - Król szos

*124 2.5D 88' - Lift to E-Class - Dziwkowóz :)

*Golf mk1 TDi - Der Classic auto


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 20, 2008 11:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
DJ_Mouse pisze:
A jakbym zamienił przekaźniki z jednego 124 do drugiego? Chyba niczym się nie różniły?


Drobna korekta. Srebrny przekaznik niech sobie bedzie, bo jak dla mnie on ma niewiele wspolnego z ukladem wtryskowym, ale skoro Mirmur pisze, ze przyczyna moze byc brak/uszkodzenie sterownika, to tym bym sie zajal najpierw. To sie nawet lepi do kupy, wymieniales pompe, zalozyli Ci z elektromagnesem, ale ktos byc moze zapomnial o sterowaniu tym wszystkim. Daj maila na pw, to Ci wysle jak to powinno wygladac, jak o czyms mechanik zapomnial, to bedziesz mial podkladke, zeby to poprawil.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 21, 2008 11:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
To jakis wałek. W 88r sterowanie pompy bylo podcisnieniowe. Wiec ktos zmienial pompe albo silnik albo robil szczepana.
Obroty sa za niskie w calym zakresie temperatur silnika?

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl