MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 11:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob lip 05, 2008 6:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Marcin S pisze:
Problem polega na tym że silnik o przebiegu ok 230tys km, na wolnych obrotach pracuje nie równo. Wrażenie jest takie jak by nie palił na jeden cylinder.

Tak jak kuba124 napisał najprawdopodobniej przyczyna jest lewe powietrze gdzieś w układzie zasilania/sterowania -takie lewe powietrze powoduje zbyt ubogą mieszankę i auto zachowuje się jakby nie paliło na 1-2 cylindry.

Mam ten sam problem u siebie i dziś mechanik mi powiedział że raz na pół roku trzeba zdjąć i sprawdzić wszystkie gumowe rurki aby znaleźć lewusa (4h pracy i gotowe) -w końcu te auta mają po 20 lat...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: ndz lip 06, 2008 11:23 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
bodek126sec pisze:
Czy mozesz mi powiedziec w jaki sposob rozwiazac ten problem?


Oprócz układu dolotowego powietrza, zapłonowego i paliwowego również przyczyną nierównej pracy silnika może być wyciągnięty łańcuch rozrządu.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 05, 2008 4:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
kuba124 pisze:
Sprawdź gumy pod kolektorem ssącym. U mnie tamtędy dostawał lewe powietrze.

Ma może Ktoś fotkę jak to wygląda? -mowa o małych rurkach średnicy ok 5mm?

Czy do wymiany gum pod wtryskami potrzeba jakiś narzędzi/wiedzy -co i jak?
Będe musiał to wymienić a jak to bywa czasem dobrze jest znać jakiś patent...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 05, 2008 6:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Janfocus pisze:
kuba124 pisze:
Sprawdź gumy pod kolektorem ssącym. U mnie tamtędy dostawał lewe powietrze.

Ma może Ktoś fotkę jak to wygląda? -mowa o małych rurkach średnicy ok 5mm?


Masz tu zdjęcie z 450SLC, ale powinno być podobnie.

Obrazek


Na górę
Post: czw wrz 25, 2008 7:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:09 am
Posty: 162
Lokalizacja: Kuj-Pom
Marcin S pisze:
Poszukuje ( w zasadzie nie ja) informacji dotyczacych b.dobrego serwisu V8.
Problem polega na tym że silnik o przebiegu ok 230tys km, na wolnych obrotach pracuje nie równo. Wrażenie jest takie jak by nie palił na jeden cylinder.
Wymienione :
układ WN ( przewody, palec rozdzielacza, kopołka, świece)
Wymienione gumy między wtryskiem a kolektorem ( miała małe pęknięcia)
wtryski - sprawdzane sa OK, oringi pod nimi - sprawdzana szczelnośc - tez ok
kompresja sprawdzana po ok 13atm
Samochód jeżdzi od serwisu do serwisu , w zasadzie nikt nei wie co jest.
Został wymieniony przekażnik wolnych obrotów ( taki dziwny z bezpiecznikiem)

Usterka pojawiła się po ok 300km jazdy non stop w trasie, i na światłach zaczeło coś telepotać - nigdy wcześniej tak nei było - od tego momentu zjawisko sie powtarza

Samochód jeżdzi, wszystko OK, tylko irytujące sa takie trzęsienia na wolnych obrotach. Wcześniej wszystko było OK, gdyby nei kontrolki - niewiadomo by było czy silnik pracuje.

Samochód jeżdzi tylko na Pb, brak LPG [zlosnik]

Wszelkie informacje mile widziane, i teraz:

ma ktos może serwisówke/instrukcje do silnika do W126SEC 420 , 237KM ( podobno), samochód na rynek szwajcarski ( tym dziwnym zaworem zwrotnym, żeby obniżyc emisje CO ) , ksero i wszelkie koszta z tym związane nie sa problemem.

Wszelkie telefony do naprawde ludzi znających się na V8 mile widziane.

SEC nie mój.. ale mercu jest mercu i choremu cylindrowi trzeba pomóc [zlosnik]

moge podac VIN jeśli to będzie potrzebne



Witam, chciałbym zapytać się czy udało się naprawić usterkę? Ja też mam podobny problem :?

_________________
MB C126 560 SEC '87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 25, 2008 7:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Marcin1981 pisze:
Ja też mam podobny problem :?

jeśli zapłon masz pewny to trzeba sprawdzić czy nie łapie lewego powietrza w dolot, a jak z tym dojdziesz do ładu to sprawdź czy nie leją Ci wtryski i czy równo dawkuje rozdzielacz, a jak to wszystko będzie cacy i dalej będzie się szarpał to zostaną wałki rozrządu :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl