MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 11:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 24, 2008 5:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Witam

przestała mi działać dmuchawa, wcześniej czasem się jeszcze załączała bez jakiegoś konkretnego schematu. Raz działała, a raz nie. Wszystkie biegi chodziły poprawnie. Wymieniłem bezpiecznik, przeczyściłem tam styki, jednak nic to nie pomogło.

Czy jeszcze gdzieś jest jakiś elektryczny element odpowiadający za działanie dmuchawy, który powinienem sprawdzić ?

i najważniejsze

Jak wymontować samą dmuchawę ? Proszę o opis jak dla nowicjusza, bo nie mam zielonego pojęcia :oops: Żeby nie było - szukajka nic nie poradziła :(

Wóz '92 rok i bez klimy.

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 24, 2008 7:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Ja sie podczepie pod temat. Jak wyjąć dmuchawe w 124?

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 24, 2008 8:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
MercSwir pisze:
Jak wyjąć dmuchawe w 124?

Jeśli chcesz wyjąć silnik, trzeba wywalić wycieraczkę i potem jest już z górki.


Marv pisze:
Czy jeszcze gdzieś jest jakiś elektryczny element odpowiadający za działanie dmuchawy, który powinienem sprawdzić ?

Rozumiem, nie masz tego pseudoklimatronika tylko zwykłą dmuchawę sterowaną pokrętłem z "biegami". Powinieneś sprawdzić opornicę, bo to ona najczęściej odpowiada za "padnięcie" nadmuchu.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 24, 2008 8:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Mor pisze:
Jeśli chcesz wyjąć silnik, trzeba wywalić wycieraczkę i potem jest już z górki.

A to jakoś prosto można zrobić? Czyli rozumiem, że od środka to w ogóle dmuchawy się nie wyjmuje ? Gdzieś w archiwum znalazłem takowe rozwiązanie, ale to chyba do wersji z klima było.


Mor pisze:
Rozumiem, nie masz tego pseudoklimatronika tylko zwykłą dmuchawę sterowaną pokrętłem z "biegami". Powinieneś sprawdzić opornicę, bo to ona najczęściej odpowiada za "padnięcie" nadmuchu.

Tak zwykły nadmuch z pokrętłem z biegami. Gdzie jest ta opornica?

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 24, 2008 9:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Wycieraczka jest chyba na 3 śrubach (mocowany stelaż) odkręcasz, wyciągasz i potem chyba 2 czy 3 i wysuwasz silnik o ile pamiętam. Bardzo możliwe, że masz uszkodzony (zużyty komutator).

Oczywiście musisz najpierw zdjąć plastikową osłonę podszybia, też o ile dobrze pamiętam to wysuwa się ona w stronę przodu auta.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 24, 2008 10:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Marv pisze:
Gdzie jest ta opornica?


Obrazek

Demontaż dmuchawy W124 z dużą ilością fotek krok po kroku. Widać też dobrze umiejscowienie filtra przeciwpyłowego.
http://www.online-translator.com/url/tr ... terair.htm

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 25, 2008 10:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki Mirmur za link, przyda się na pewno. Jutro mam zamiar zasiąść do tego tematu.

Jednak dziś dmuchawa zaczęła znowu działać po kilkuset kilometrach nie działania. Stalo się to po tym jak pasażer wysiadł i zamknął za soba drzwi. Już kilka razy się zdarzyło, że właśnie po zamknięciu drzwi pasażera zaczynała działać. Tak jakby lekki puk ją uruchamiał ? Jakiś pomysł ?

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2008 9:58 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
wieszające się szczotki silnika :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2008 12:31 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 24, 2007 1:08 pm
Posty: 42
Lokalizacja: mazowieckie, gm. Jabłonna
Tu jeszcze nasz kolega zamieścił swoje fotki i opis:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... 329#272329

_________________
124 300D 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2008 4:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Dobrałem się do dmuchawy przed chwilą, niebawem będe robił jej oględziny, szczotki są, tylko ile to jeszcze nie wiem:) Poza tym słychać niemiłe dźwięki podczas kręcenia się silniczka, więc jeszcze coś jest do porpawy. Demontaż łatwy, aczkolwiek pracochłonny. Czas operacji około 1,5h.

Janfocus pisze:
wieszające się szczotki silnika

Bardzo możliwe, jak puknąłem w dmuchawę, zaczynała działać. Podobnie jak mocniej przycisnąłem do niej wtyczki.


Marcin C. pisze:
Tu jeszcze nasz kolega zamieścił swoje fotki i opis:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... 329#272329



Dzięki, u mnie to jednak wyglada trochę inaczej niż u Mora i niż na ruskiej stronie. Mocowania plastików w innych miejscach oraz cała komora dmuchawy inna.

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2008 5:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Marv pisze:
Dobrałem się do dmuchawy przed chwilą, niebawem będę robił jej oględziny, szczotki są, tylko ile to jeszcze nie wiem:) Poza tym słychać niemiłe dźwięki podczas kręcenia się silniczka, więc jeszcze coś jest do poprawy.


Przejrzyj ją dobrze jak już jest na wierzchu. Szczotki muszą swobodnie chodzić w prowadnicach i nie mogą być zbyt krótkie. Usuń wszelkie zanieczyszczenia i kurz. Popatrz czy nie jest gdzieś przypalone złącze lub oberwany lut. Jeśli dmuchawa piszczy przesmaruj dobrym i niezbyt gęstym smarem okolice łożysk/panewek.

Marv pisze:
Dzięki, u mnie to jednak wyglada trochę inaczej niż u Mora i niż na ruskiej stronie. Mocowania plastików w innych miejscach oraz cała komora dmuchawy inna.


W wersji bez klimy może być inna dmuchawa.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2008 7:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Muszę chyba nową dmuchawę sobie sprawić, szczotek niby trochę jest, ale komutator jakoś słabo wygląda, zwróćcie uwagę na ten rant :( :o


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

czyli takie coś potrzebuję, jeśli ktoś ma w dobrym stanie, chętnie kupię
Obrazek

@Mirmur:
komutator w pewnym miejscu jest tak przetarty, że chyba cała miedź się zużyła, przypuszczam, że jak silnik stanął w tym miejscu to nie mógł ruszyć, aż nie dostał impulsu np. puknięcia drzwiami.

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2008 9:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Marv pisze:
Muszę chyba nową dmuchawę sobie sprawić


Niestety komutator wirnika jest wypalony. Całość do wymiany.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl