MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 11:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 26, 2008 2:57 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 27, 2008 3:39 pm
Posty: 17
Lokalizacja: kolega
Hej !

Mam pewien problem, od pewnego czasu dochodzi dziwne stukanie z tylnego lewego zawiedzenie, dzwięk jak by był odkręcony amortyzator, a dzwiek bardzo przenosi sie do kabiny. byłem na trzepaku takim co sprawdzaja auto na przegladzie i Pan stwierdził że to amortyzator. Dodam do tego że od pewnego czasu około 3 miesięcy opadł tył o około 5-7cm.

Teraz pytanie jak sobie z tym poradzić lub od czego zacząć ? Czy można jakoś ręcznie podregulować (podnieść) tylne zawieszenie ? Czy można przetestować nivo i jego poprawność działania, Czy amortyzatory nivo można zastąpić normalnymi amortyzatorami ?

Za wszelka pomoc bardzo dziękuję. Pozdrawiam Marcin.

_________________
Marcin.
Mercedes 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2008 4:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Jezeli masz NIVO to z pewno uszkodzony jest dolny sworzeń amirtyzatora .Jak jest wybity to tłucze sie na dołkach .Mozna to regenerować ,niektóre zakłady sie w tym specjalizują ,lub do wymiany cały amortyzator.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Ostatnio zmieniony pt wrz 26, 2008 6:07 pm przez VALENTINE123, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2008 6:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
AXSDV pisze:
.. byłem na trzepaku takim co sprawdzaja auto na przegladzie i Pan stwierdził że to amortyzator. Dodam do tego że od pewnego czasu około 3 miesięcy opadł tył o około 5-7cm. Teraz pytanie jak sobie z tym poradzić lub od czego zacząć ? Czy można jakoś ręcznie podregulować (podnieść) tylne zawieszenie ? Czy można przetestować nivo i jego poprawność działania, Czy amortyzatory nivo można zastąpić normalnymi amortyzatorami ?


MB z Nivo nie ma z tyłu zwykłych amortyzatorów tylko siłowniki hydrauliczne. Rolę amortyzatorów pełnią gruszki Nivo. W miarę upływu lat tracą one swoje właściwości i w aucie robi się 'twarde' tylne zawieszenie. Siłownik Nivo jeśli nie ma zewnętrznych wycieków jest sprawny. Zdarza się, że ulegają uszkodzeniu przeguby tych siłowników. Opis gdzie je zregenerować znajdziesz tutaj http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... racja+nivo Można też kupić używane siłowniki Nivo. Regulator wysokości wzniosu nadwozie znajdziesz pod autem w okolicy tylnego mostu. Można zastąpić Nivo zwykłymi amortyzatorami, ale to jest rzeźba i strata komfortu. Sprawne Nivo utrzymuje zawsze zadaną wysokość tyłu nadwozia. Rozumiem, że masz prawidłowy stan oleju do Nivo w zbiorniczku?

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2008 7:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Jesli Ci opadł samochód to szukaj przyczyny w:
a) akumulatorze NIVO
co do stukania to może stukać albo górne mocowanie(te gumy można kupić)
lub dolne mocowanie które można regenerować lub wymienić cały siłownik na sprawny-używany około 100-400 pln lub nowy 900 pln

b)zbyt małej ilości płynu hydraulicznego w zbiorniczku

jeśli chcesz sprawdzić nivo to uruchom silnik i wsadź do bagażnika przynajmniej 3 solidnej budowy osoby , nadwozie powinno zacząć się podnosić

jeśli nie to możne zardzewiał regulator/zawór pod samochodem
sprawdź go lub patrz punkt b)

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2008 7:49 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Cytuj:
Jesli Ci opadł samochód to szukaj przyczyny w:
a) akumulatorze NIVO

Przez takie bzdury ludzie niepotrzebnie wymieniają dobre akumulatory NIVO. Akumulator NIVO = grucha służy do tłumienia drgań, pełni rolę amortyzatora, natomiast opadanie tyłu nie ma związku z Akumulatorem NIVO! Kompressor mam nadzieję, że chodziło Ci o regulator, a nie akumulator?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2008 7:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
nie, myślę o akumulatorze Nivo właśnie- a wiem to nie z zasłyszenia a z praktyki, membrana w akumulatorze może padać i wtedy auto stoi niżej 2-3 cm

opaść nie opadnie na glebę bo pompa cały czas pompuje i dodatkowo jest zawór

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2008 8:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Jeśli membrana padnie to gaz nad nią nie amortyzuje i nie ma to wpływu na wysokość bo tą przestrzeń wypełnia olej ZH-M ze zbiorniczka. Gruchy mogą być nawet wypełnione w calości przez olej i nie ma prawa wpływać to na wysokość auta.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2008 9:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Jest przypadek - Auto niezaładowane stoi dobrze. Po dużym obciążeniu bagażnika, tył lekko siada. Nic nie cieknie, płynu jest wystarczająco.
Po miesiącu stania bez włączania silnika, w ogóle się nie opuścił, czyli sądzę, że wszystko jest szczelne jak powinno.
Teraz pytanie - może lekko się opuścić przy dużym obciążeniu czy w ogóle i powinien trzymać idealnie poziom niezależnie od obciążenia? A jak nie, to co jest najbardziej prawdopodobne, że padło i jak to zdiagnozować?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2008 10:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
Jak masz płyn w układzie i nie masz żadnych wycieków to albo pdła ci pompa, albo zawór przelewowy się podwiesił, ale najprawdopodobniej przestawiła lub całkowicie odkręciła ci się dzwigienka regulatora od stabilizatora. A co stuka to najlepiej wjechać na kanał zdjąć plastikową osłonę z wachacza dolnego i sprawdzić mocowanie amora, znam z autopsji przypadek urwania dolnego mocowania od tłoczyska amortyzatora.

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2008 10:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Napisze CI jak jest w moim aucie
Bez znaczenia jak jest obciążony(w granicach przyzwoitości) a wiozłem kiedyś paletę kartonów 300 kilo(jednostkowy przypadek , na co dzień nie robię takich rzeczy bo szkoda auta) to jest na takiej samej wysokości-nivo podniesie /wypoziomuje i tak trzyma, na takiej samej wysokości jak bez obciążenia

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2008 11:53 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
zegarek pisze:
Jest przypadek - Auto niezaładowane stoi dobrze. Po dużym obciążeniu bagażnika, tył lekko siada. Nic nie cieknie, płynu jest wystarczająco.
Po miesiącu stania bez włączania silnika, w ogóle się nie opuścił, czyli sądzę, że wszystko jest szczelne jak powinno.
Teraz pytanie - może lekko się opuścić przy dużym obciążeniu czy w ogóle i powinien trzymać idealnie poziom niezależnie od obciążenia? A jak nie, to co jest najbardziej prawdopodobne, że padło i jak to zdiagnozować?

Moim zdaniem powoli kończą Ci się zaworki w regulatorze. Miałem tak w kombi, które nigdy nie było przeciążane, aż dostało raz lawetę i regulator nie wytrzymał.
Gdy jest niskie ciśnienie to albo zaworki jeszcze trzymają, albo pompa pracując uzupełnia straty oleju które wracają do zbiornika. Sprawdź czy podczas obciążenia na postoju olej wraca do zbiorniczka, jeśli tak, tzn że puszcza regulator. Ojciec rozbierał regulator i mówił, że raczej nie da rady zregenerować tych zaworków. [szalone]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 27, 2008 12:03 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Ok, a regulator gdzie się znajduje?
Czy to jest to co zaznaczyłem na czerwono?
W EPC nie moge znaleźć numeru tego.

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 27, 2008 12:21 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Cytuj:
Ok, a regulator gdzie się znajduje?
Czy to jest to co zaznaczyłem na czerwono?

Tak.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl