MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 2:32 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw paź 02, 2008 7:14 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
Hej :)
Ma ktoś jakiś spis / opis czym różnią sie poszczegolne serie W126 ? I jak sie one maja do modeli zza oceanu ?


Pozdrowki ;)

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 02, 2008 9:25 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
tapicerka, lampami, listwami, silnikami.
w pierwszej serii karbowane listwy i silniki 2,8; 3,8; 5,0;
w drugiej 2,6; 4,2; 5,0; 5,6 i nie pasujace do beczki przelaczniki elektryki, inna wiązka do lamp tylnych, gładkie listwy i inne zderzaczki.
w trzeciej fotele szyte a'la sec (nie mylic z qp Anlage), boczki z przeszyciami, czujniki spalania stukowego, lakierowane listwy i zderzaki na kolor budy.
Pewnie cos pominąłem, ale to nie ze złośliwości
W ameryce podobne podziały, jednak jak wiadomo inaczej to wygląda.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 02, 2008 9:47 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
w drugiej serii były również silniki 3.0 i 3.0 TD oba R6 w pierwszej serii 3.0TD R5


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 02, 2008 10:31 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Tak, zapomniałem, czegoś mi brakowało. Turbo diesle były na stany, w pierwszej serii 5 cyl, 300SD, w drugiej 6 cyl i długa buda 300SDL, w trzeciej 3 i pół litra, krótka i długa buda, 350SD i 350 SDL...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 02, 2008 12:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
Dzieki :)
Czyli wynika z tego ze bede miec serie nr II :)

_________________
Pozdrowki

adi

W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 02, 2008 12:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Ocet pisze:
czujniki spalania stukowego

jesli czujnik spalania stukowego oznacza brak korektora oktanowego, to 2seria po 89r werska KAT (może ma to znaczenie że szwajcaria) też nie ma korektora...
Na amerykę nie było 500SE tylko SEL.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 02, 2008 7:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Tu masz wszystkie silniki montowane w sedanie:
http://w114-115.org.pl/dane/typy.php?id=1227

Nie znajdziesz tam jednak różnic w wyglądzie itp. o których piszą chłopaki wyżej.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 03, 2008 3:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sie 15, 2007 9:04 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
I seria nie ma katalizatora,sondy lambda oraz elektronicznego wtrysku...to raczej dosyć ważne bo regulator ciśnienia paliwa kosztuje w serwisie około 300zł...natomiast do II serii już jakieś 1300-1500zł...kolega ma dwie 500-ki z I i II serii w drugiej są dwie pompy paliwa a I jedna...lepiej dobrze przemyśleć zakup bo takie autko może okazać się skarbonką.


Ostatnio rozsypał mi się napinacz łańcucha rozrządu...lużny łańcuch uderzył w pokrywę zaworów i zrobił dziurę [zlosnikz] ...koszt ...napinacz i łańcuch jakieś 600zł+olej Mobil 1 5W50 400zł+uszczelki pod głowicę i kolektory dwa komplety prawie 800zł+dekiel jakieś 200zł...oraz zawory+planowanie głowic+laweta+płyn do chłodnicy,razem jakieś 4500.

Trzeba pamiętać że są to już auta które mają parę latek i wszystko się może zepsuć a do S-klasy części zawsze są droższe,chyba że ktoś wstawia używki lub podróbki.

Pozdrawiam i miłej jazdy.

_________________
W 126/380SE/1983r


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 03, 2008 4:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
leggio pisze:
II serii w drugiej są dwie pompy paliwa

a gdzież jest ta druga? :o
Dla mnie 2ga seria ma zaletę w postaci ocynku, a elektronika bywa przydatna :) (chocby do lpg, czy regulacji wtrysku), brak regulacji zaworów, wyższa moc, co do cen częsci, jak 2 seria będzie tak stara jak 1 pewnie i częsci będą w podobnej cenie, a zawsze możemy mieć 10lat młodsze auto, a więc potencjalnie w lepszym stanie...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 03, 2008 4:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sie 15, 2007 9:04 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Nie mam pojęcia gdzie jest druga pompa,też się trochę zdziwiłem...kolega ma warsztat na ul.Sołtyka chyba 7 na tyłach stacji paliwa Orlen ul.Obozowa...i ma piękną 500sec..a właśnie jest w trakcie zmiany silnika na 5600,jak będę to się spytam.

_________________
W 126/380SE/1983r


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 03, 2008 4:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
Czyli II seria ma juz ocynk tak? Dobrze wiedziec :)

_________________
Pozdrowki

adi

W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 04, 2008 4:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
leggio pisze:
..kolega ma dwie 500-ki z I i II serii w drugiej są dwie pompy paliwa a I jedna..

Zgadza się.
Janfocus pisze:
a gdzież jest ta druga?

Pompy paliwa są zamocowane jedna obok drugiej i są połączone w układzie paliwowym szeregowo. Nr.5 na rysunku.

Przykładowe W126 500SE I serii do roku 85.
Obrazek
Przykładowe W126 500SE II serii po roku 85.
Obrazek

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 04, 2008 6:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sie 15, 2007 9:04 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
To jeszcze mam pytanko...mam I serię i kiedyś jak kupiłem to zdjąłem chromy z nadkoli(wiadomo dlaczego)...i lakiernik powiedział mi że jest ocynk :) ?....jeśli nie był robiony seryjnie w 83r,to tak sobie myślę że może któryś z poprzednich właścicieli może podmienił karoserię z II serii??? i polakierował bo auto wygląda jak nowe po 25 latach. Może ktoś kto ma pojęcie i mieszka w Warszawie mógłby to sprawdzić fachowo...chętnie podjadę :)

_________________
W 126/380SE/1983r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl