Proszę bardzo
Mimo wszystko jeśli można prosić o namiary to będe wdzięczny. (Na PW)
Oczywiście przesadzam z tym "z miejsca nie ruszysz",
ale ogólnie o to chodzi.
Jeśli most ma przełożenie 2.82 to znaczy, że 2.8 obrotu wału/silnika.
to jeden pełny obrót kół.
Jeśli przełożenie nominalne jest 3.46 to po założeniu mostu
2.82 samochód będzie miał większą prędkość maksymalną
ponieważ 2.82 przy obrotach 4000/min silnik zakręci kołami więcej razy.
4000/min : 2.82 = 1418 obr (kół)
4000/min : 3.46 = 1156 obr (kół)
(oczywiście biorąc pod uwagę bieg o przełożeniu 1.0 czyli IV)
Więc Vmax się zwiększa, ale za to żeby ruszyć z miejsca
potrzeba sporo więcej mocy, gdyż już przy 2.8 obrotu silnika
samochód pokonuje pełny obrót kół.
A przy masie 2000kg to dużo. W związku z tym
w trasie spalanie może być nawet trochę mniejsze,
ale za to przy jeździe po mieście będzie odczuwalnie większe.
Czyli jeśli siedział most 3.46, a dasz 2.82
to Vmax większy przyspieszenie mniejsze
Jeśli siedział most 2.82 a dasz 3.46 to będzie dużo lepiej przyspieszał
ale za to skończą mu się biegi i będziesz miał wrażenie jak byś
na 1-ce jechał 60km/h - silnik wyje a ty stoisz
Najprościej mówiąc tak jak z przerzutkami w rowerze,
z największej praktycznie nie da się ruszyć, ale za to
można bardzo szybko pojechać z górki
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)