MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 3:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob paź 25, 2008 3:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Witam.

Panowie, jak zdemontować konsolę środkową (tą ze sterowaniem ogrzewaniem i wybierakiem automatu) w W124?

Znajomy ma problem z ogrzewaniem, nie działa mu dmuchawa i chyba ustawianie temperatury. Ma ktoś może schematy tych układów? Samochód to W124 300TD z lat '93-'95, z automatem i klimą manualną.

Pilne.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 25, 2008 8:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
Z tego co pamiętam to najpierw śrubka pod dywanikiem między kierowcą a pasażerem (odsłaniasz dywanik i widzisz) później ramka od skrzyni. Później od strony wkrętka podnosisz drewienko. Powoli żeby nie popękało. Będziesz czół opór ale to dlatego że jeżeli MB posiada jakieś przełączniki na tym drewienku to jednocześnie zdejmując drewienko wypinasz je z gniazd elektrycznych.

Później to już z górki.
Energicznie ciągniesz za pokrętła od dmuchawy (wyskakują z zatrzasków) i ukazują ci się dwie nakrętki (do odkręcenia :)) a no i wkręty widoczne nad radiem pod wybrzuszeniem (z góry nie widać a od spodu zobaczysz) No znowu delikatnie musisz pociągnąć :) (bez skojarzeń) od strony radia.

WŁALA :)) zdjęte!!!

_________________
_________________________
W123 200D 84 ex
W124 250D 92 ex
W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)
W126 500sec - w trakcie odbudowy
W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy

nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 26, 2008 2:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Dzięki. :)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 26, 2008 4:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
Co do problemu z ustawieniem temperatury to przeważnie siada coś takiego

Nie trzeba kupować nowego wystarczy rozebrać i wyczyścić.
Obrazek <br>Dodano po 2 minutach.:<br>

Pompa ogrzewania odpowiedzialna za temperature

_________________
_________________________

W123 200D 84 ex

W124 250D 92 ex

W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)

W126 500sec - w trakcie odbudowy

W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy



nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
Post: ndz paź 26, 2008 10:20 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Szumek pisze:
Panowie, jak zdemontować konsolę środkową (tą ze sterowaniem ogrzewaniem i wybierakiem automatu) w W124?


Sprawdziles bezpieczniki?

_________________
w123


Na górę
Post: pn paź 27, 2008 5:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
laudan pisze:
Sprawdziles bezpieczniki?


W pierwszej kolejności. Spaliło bezpiecznik i spala każdy następny.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: pn paź 27, 2008 8:24 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Szumek pisze:
W pierwszej kolejności. Spaliło bezpiecznik i spala każdy następny.


To zacznik od silnika wentylatora. Sprawdz go na krotko (znajdziesz jego wtycze nad serwem). Jak nie ruszy to go rozbierz i oczysc.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2008 10:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
Cytuj:
Co do problemu z ustawieniem temperatury to przeważnie siada coś takiego

Nie trzeba kupować nowego wystarczy rozebrać i wyczyścić.

Dodano po 2 minutach.:


Pompa ogrzewania odpowiedzialna za temperature

to nie jest pompa ogrzewania TYLKO ZAWORKI...
faktycznie można je rtozebrać i wyczyścić ale mogła też pójść faktycznie dodatkowa pompka do obiegu wody czyt. ogrzewania

a jeśli nie działa dmuchawa to mógł pójść silnik... tzn jest juz dobrze zatarty i nie rusza... oczywiscie jesli bezpieczniki są sprawne...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
Post: wt paź 28, 2008 11:13 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
laudan pisze:
Szumek pisze:
W pierwszej kolejności. Spaliło bezpiecznik i spala każdy następny.


To zacznik od silnika wentylatora. .


Skąd wiesz, że chodzi o bezpiecznik silnika wentylatora??
A może chodzi o bezpiecznik od regulacji temperatury?
W tym wypadku to też nie jest jeden bezpiecznik, gdyż osobny jest do elektroniki, a osobny do elektrozaworów.
Już się tu gubię - brak rzetelnej informacji, mieszanie nazw i pojęć ale za to pełen pakiet dobrych rad... [szalone]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2008 10:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Chodziło o bezpiecznik od wentylatora, sorki za niesprecyzowanie.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2008 10:48 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Jeżeli chodzi o ten model, to najbardziej popularne usterki są następujące:
- gniazdo bezpiecznika nr 12 (osobny dla wentylatora wnętrza) Śniedź na końcówkach bezpiecznika powoduje ograniczenie przepływu prądu i zwiększone wydzielanie ciepła. Powoduje to "zapadnięcie" się dolnego gniazda pow. bezpiecznika (pod wpływem temperatury) i rozłączenie obwodu. Jeżeli jest wolne znajdujące się obok gniazdo nr 11 to można się tam z obwodem przerzucić.
-styk "15X" w kostce stacyjki. Jest to styk tylko dla dmuchawy wnętrza i lubi wysiąść.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2008 10:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
OK, dzięki. :)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl