MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 3:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 12, 2008 5:13 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
Jak w tytule, kto moze mi doradzic, ewentualnie wspomoc wiedza od czego zaczac, majac praktycznie komplet do zalozenia z innego auta, gdzie sie wpinac w przewody od plynu, a gdzie w przewody do pradu? zeby wszystko dzialalo jak w orginale...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 12, 2008 9:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
jesli masz wszystko to:
1. do zbiorniczka spryskiwacza dokładasz dodatkowa pompke spryskiwacza i temat płynu masz zamkniety
2. jesli twoja wiazka elektryczna jest kpl-a, to rozkręcasz skrzynkę bezpiecznikow
w wolne miejsce dokładasz złącze przekaźnika załączającego silniczki wycieraczek i podłaczasz dwa kabelki pod bezpieczniki
co i gdzie podłączyc znajdzesz w schemacie >> http://www.speedyshare.com/337525316.html
I tak dla przypomnienia, wycieraczki działają tylko przy włączonych światłach po użyciu spryskiwacza szyby.

Pozdrawiam

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 12, 2008 11:00 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Sprawdź jeszcze przed całą zabawą czy działają i czy zatrzymują się w tej pozycji z której wystartowały.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 12, 2008 2:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
Ok, bo jeszcze paczuszka nie dotarla do mnei wiec zapytam, w komplecie powinna byc dodatkowa pompka do spryskow, ktora bez bolu sie montuje do orginalnego zbiornika tak?

i miejsca 2 i 3 w skrzynce powinny byc wolne?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 12, 2008 2:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
W paczce powinno być to co zamówiłeś.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 22, 2008 1:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
wiec sie okazuje ze nie wszystko takie proste jakby sie wydawalo, po pierwsze primo, okazalo sie ze to od anglika, wiec wydluzenie wiazki stalo sie koniecnoscia, po drugie primo, okazuje sie ze oprocz przekaznika dolaczanego do skrzynki bezpiecznikowej, i podmianka przewodow od swiatel, jest u dolu jeszcze jedzna kostka na 5 pinow, z czego w orginalnej intalacji, byly 3, a tu w tej ze spryskami jest 5...wiec dwoch przewodow mi brakuje i nie mam bladego pojecia gdzie je podlaczyc, przewodow do podlaczenia bezposrednio pod bezpieczniki nie mam, i pomijam fakt ze jeden silnik na krotko nie dziala, ale sprawa z kolega z forum mam nadzieje zakonczy sie pozytywnie..., aaa i nie wiem skad wziac prad do pomp, bo w starej wiazce ten przewod lecial osobno od wiazki z czujnikiem wys plynow spryskow i chlodniczych, a schemat zamieszczony powyzej niestety nie odpowiada tej instalacji ktora posiadam ja, a przynajmniej tak mi sie wydaje.. <br>Dodano po 2 minutach.:<br> moze troche nieskladnie to opisalem, ale wybaczcie 12 godzin sie z tym uzeralem w garazu i mam serdecznie dosc...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 22, 2008 8:30 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Ja też instalowałem z anglika i operacja zakończyła sie sukcesem .Podaje Ci linki do innego forum gdzie jest schemat i wszystko chłopaki opisali:
http://www.mb201-124.eu/topics11/w201-w ... vt2537.htm
http://www.mb201-124.eu/topics12/w124-w ... vt2574.htm

Ja robiłem według tego schematu i na pewno jest dobry.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 22, 2008 9:40 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
gizmo pisze:
a schemat zamieszczony powyzej niestety nie odpowiada tej instalacji ktora posiadam ja, a przynajmniej tak mi sie wydaje.

U siebie dokładałem tez z anglika spryskiwacze wg powyższego schematu
ale dołożyłem tylko ta cześć instalacji elektr. odp. za prace spryskiwaczy i wycieraczek.


gizmo pisze:
aaa i nie wiem skad wziac prad do pomp

pompka spryskiwacza jest zasilana bezpośrednio z silnika wycieraczki pin nr. 4 (tzw master z wtyczka 4-pinowa), drugi przewód brązowy podłaczasz do masy
Obrazek

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 22, 2008 1:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
ok, troche mi to pomoglo, ale dalej nie do konca ogarniam:

Porzadkujac,

Pompka od swiatel dostaje prad z silnika, to jest jasne, ale prad do spryskiwaczki szyby idzie gdzies od skrzynki bezpiecznikow, i skad na nim wziac prad?

i te dwa dodatkowe przewody co sa w kostce (tam gdzie klakson) nalezy podpiac pod 2 i 3 bezpiecnzik?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 22, 2008 2:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
gizmo pisze:
i skad na nim wziac prad

z samego silniczka pompki spryskiwacza szyby
Obrazek
reasumując, nie wiem co masz tam za dwa wolne przewody ? :-?
ale najprościej było rozciąć cala wiązkę z anglika i przystosować do swoich potrzeb cześć odpowiedzialna za czyszczenie reflektorów.

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 22, 2008 3:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
Na to juz za pozno, bo za szybko sie za to zabralem i stara wiazka zostala zniszcona..

Do skrzynki bezpiecznikowej oprocz przekaznika, kostki pod przekaznik swiatel, idzie jeszcze kostka z 5 nozkami, ktora to kostke sie wpina tam gleboko pod spodem w kostke z 5 dziurkami (tam gdzie klakson), z tym ze w nowej instalce mam tych przeowod nie 3 a 5! a po stronie auta sa tylko 3 dziurki z blaszkami, te dwa przewody zasilaja i wyzwalaja spryski od reflektorow, i czy to nalezy podpiac pod bezpieczniki, o to mi chodzi...a z tymi silniczkami od spryskow jest zupelnie inna bajka....w nowej wiazce jest to skonstruowane w ten sposob, ze jedna pompka jest zasilana z silniczka wycieraczki a druga normalnie gdzies z bezpiecznikow, i gdzie to drugie podpiac? czy zostawic na starej kostce orginalnej zasilanie pompki od szyby a tylko z nowej wiazki wykorzystac zasilanie pompki do reflektorow?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 22, 2008 7:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Ja juz tutaj nic nie doradze, masz schemat i info z drugiego forum ,musisz sam kombinować co i jak.
Jak będziesz miał dalej problem pisz na PW, jak znajde czas poza praca i obowiązkami codziennymi to pomogę, daleko nie masz [zlosnik]

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2008 2:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
Jurand pisze:
daleko nie masz [zlosnik]


No tak :)

bede walczyl dalej w nast tyg bo w tym sie juz nie powyrabiam :)

dzieki za pomoc


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 31, 2008 2:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
Uporalem sie z zamontowanienm tego wszystkiego, nie obylo sie bez rozbiorki i generalnego iczyszczenia wszestkich elementow, wszystko ladnie pieknie, tylko wycieraczki zatrzymuja sie w polowie reflektorow, chodza normalnie na krotko od gory do dolu, ale jak sa polaczone w calosc przez instalacje zatrzymuja sie w pol drogi...jakies rozwiazanie?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl