MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 3:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw paź 30, 2008 5:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
Nie mogę dojść z przyspieszeniem zapłonu tz w zasadzie po założeniu na niego podciśnienia nic się nie dzieję, może minimalna różnica, przy obrotach 3000 brak różnicy, gdy zassam ręcznie duża różnica(aparat ok), mam zdjęcia chyba prawidłowo założonych podciśnień i mam pytania odnośnie kliku elementów, zaznaczyłem je na 1 foto ?.

Obrazek



było nie najgorzej aż coś kichło i teraz ciężko coś ustawić ekonomizer 1cm od prawidłowego położenia, przy kichnięciu zrzuciło jedno z podciśnień i rozerwało zaznaczony element, wstępnie sprawdziłem dolot i wygląda ok, z tym że po kichnięciu zapalał i gasł musiałem zwiększyć dawkę co sugeruje że jednak chyba łapie dzikie powietrze. Prosze zerknąć ogólnie na podciśnienia czy są pozakładane ok na pierwszy rzut oka.

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 30, 2008 8:10 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Jeżdzę na LPG już 8 lat i w ciągu tego czasu zdążyłem przerobić praktycznie każdy rodzaj kichnięcia ,od leciutkiego po dość mocny wystrzał .Może- rozsadzić i to dosłownie obudowę filtra powietrza,zrzucić wąż od regulatora wolnych obrotów z jednej lub drugiej strony.rozerwać odmę ,skrzywić blachę w dzwonie (przepustnicy ) wyrzucić lub rozerwać płaszcz gumowy pod przepustnicą (trzeba to sprawdzić bo tam najczęściej gdy guma już stara to rozsadza i ciągnie bardzo dużo lewego powietrza,praktycznie NIE MA JAZDY ) no i jak kolega doświadczył ,zrzuca podciśnienia .U mnie w tej chwili wszystko OK, chodzi na LPG wręcz idealnie ,wszystko co opisałem wyżej wymienione+kable+świeczki+kopułka+palec no i obudowa filtra(bardzo ważna rzecz ) musi być szczelny,dokładnie dolegać bo jeśli prostowany to prędzej czy póżniej strzeli i to na bank !!!

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 30, 2008 8:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
z tym że to na benzynie było, gaz też mam ale na razie nie uruchamiałem, filtr mam własnej roboty bo mam blosa i musi być super szczelnie gdy w gre wchodzi blos inaczej to by nie był wystrzał czy kichnięcie tylko explozja :), natomiast nie wiem co z tymi częsciami od podciśnień.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 30, 2008 9:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
w-126 pisze:
ekonomizer 1cm od prawidłowego położenia

myślę że powinieneś zdjąć rozdzielacz wtrysku i poszukać lewego powietrza pod spodem...

co do rurek nie pomogę, bo u mnie jest inaczej...


czarek12 pisze:
obudowa filtra(bardzo ważna rzecz ) musi być szczelny,dokładnie dolegać

to akurat zależy od tego gdzie jest mikser i kompensacja...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 30, 2008 10:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
Janfocus pisze:
w-126 pisze:
ekonomizer 1cm od prawidłowego położenia

myślę że powinieneś zdjąć rozdzielacz wtrysku i poszukać lewego powietrza pod spodem...

hm co dokładnie masz na myśli ?, rozdzielacz ściągałem jak się zatarła klapa ale nie pamiętam co mogło by tam łapać lewe powietrze ?.

co do rurek nie pomogę, bo u mnie jest inaczej...



"to akurat zależy od tego gdzie jest mikser i kompensacja"

to prawda a patrząc że czarek12 ma mixer to raczej filtr powietrza nie gra juz takiej roli, natomiast nie zmienia to faktu że reszta dolotu musi byc idealna żeby nie było wybuchu.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 30, 2008 10:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
fartuch pod rozdzielaczem, uszczelki do kolektorów ssących, wyprowadzenia podciśnień pod kolektorami, uszczelniacze wtrysków, rurka łącząca odmy pod rozdzielaczem... Każda z gum musi być miękka i nie popękana i łączyć się z lekkim oporem.
Mam nadzieję że Twój motor nie ma znacznych przedmuchów, bo one obniżają podciśnienie dolotu i zakłócają pracę...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 31, 2008 12:30 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
rozumiem inaczej mówiąc wszystko, uszczelki mam nowe pod kolektorami, ale wracając do przyspieszacza zapłonu jak to jest technicznie rozwiązane ?, chodzi mi o to jak mozna zdiagnozować czy siła podciśnienia idąca do aparatu zapłonowego jest prawidłowa ?.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 31, 2008 10:14 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
w-126 pisze:
jak mozna zdiagnozować czy siła podciśnienia idąca do aparatu zapłonowego jest prawidłowa ?.

najpierw powinieneś się uporać z podciśniniem w dolocie, bo skoro jest nieprawidłowe (czyli za małe na co wskazuje ekonomizer) to i siła do zmiany zapłonu jest zbyt mała... W końcu to to samo podciśnienie

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl