MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 6:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lis 18, 2008 2:36 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz sie 03, 2008 7:17 pm
Posty: 7
Rozterki moralne właściwie już przezwyciężone, matematycznie to wygląda tak, SEC'a mamy od ok 3m-cy, przejechaliśmy nim ponad 10.000km pali średnio 20l./100km przy średniej cenie benzyny 4zł wychodzi 8.000zł na paliwo. Najgorsze jest to że używamy tego auta dosłownie w niedzielę i święta, na co dzień i ja i żona mamy inne auta. Apetyt rośnie w miarę jedzenia i człowiek przyzwyczaja się do "luksusu", zwłaszcza w okresie zimowym webasto i grzane fotele robią swoje, możliwość z korzystania z niczym nie ograniczonej mocy też... Tak bardzo jesteśmy zakochani w SEC'u że podjęliśmy decyzje że będziemy używać go do jazdy na co dzień. Mój przebieg to ok 6tyś km miesięcznie czyli 4800zł na miesiąc i gdyby zaoszczędzić dzięki LPG 2.000zł/m-c to jest rocznie 24.000zł czyli bezwzględnie się opłaca(można by za kwotę oszczędności z jednego roku odrestaurować SEC'a na "laleczkę")

Meritum sprawy:
Czy ktoś z Was może z CZYSTYM SUMIENIEM stwierdzić że jest zadowolony z LPG w SEC'u 500? Że nie czuje straty mocy, że nie czuć gazu, że silnik równo chodzi na wolnych obrotach itd. itp. Bierzemy oczywiście pod uwagę najlepszy gaz jaki można założyć do tego auta, nie zważając na koszty montażu, a może nawet kogoś polecicie z okolic Poznania lub woj. wlkp. Będę niezmiernie zobowiązany za podjęcie dyskusji na ten temat.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 18, 2008 2:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Szukaj na forum po haśle "IGS". Jest to III generacja czyli wtrysk ciągły i jest to najnowocześniejsze co wsadzisz do tego silnika bez przeróbek.

Przy dobrze założonym igs'ie nie odczujesz strat mocy, zapachu gazu też nie, ale z pływającymi lekko obrotami sobie od czasu do czasu powalczysz :)
Cenka ok. 4k

Na jelonkach na ulicy Słomianej 14 w Warszawie mają doświadczenie w igs'ach

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Ostatnio zmieniony wt lis 18, 2008 6:31 pm przez zegarek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 18, 2008 4:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
Tylko IGS - pozecam zakłady w Zielonce k. Warszawy lub Pszczynie ( śląskie)

Weź jednak pod uwagę iż codzienna jazda to nie tylko LPG . To 300-400 zł na olej i filtry co 2 miesiące , to amortyzatory NiVO 1700 zł para co jakiś czas . Elementy gumowe zawiedzenia , hamulce , okresowe reglacje - to wszystko jest "nieco" droższe niż w innych modelach.

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 18, 2008 4:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Śmigam na co dzień 500ką na gazie i jest to gaz 2giej gen. wiem, też bym wolał IGS'a, ale jak na razie nie widziałem V8 z KE-jetem, który byłby dobrze jeździł z IGS'em -chetnie poznam takie auto, bo sam chetnie bym wsadził IGS. Mój gazownik choć znany ze swej fachowości i z tego że 560ki jada lepiej na gazie niż na benie odradził mi IGS, choc zakłada taki do innych aut...
Podstawa to 2 parowniki po 100kW, bo nie ma jednego o tak dużej wydajności i dobrze zrobiona instalacja i nie ma problemów... Zanim Ci ktoś powie że Ci załozy gaz znajdź kogoś kto w identycznym silniku tam zakładał gaz, bo kazdy silnik jest nieco inny i potem różnie bywa... (nawet 4,2 od 5.0 potrafią inaczej jeździć...)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 18, 2008 10:26 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz sie 03, 2008 7:17 pm
Posty: 7
hogben pisze:
Tylko IGS - pozecam zakłady w Zielonce k. Warszawy lub Pszczynie ( śląskie)

Weź jednak pod uwagę iż codzienna jazda to nie tylko LPG . To 300-400 zł na olej i filtry co 2 miesiące , to amortyzatory NiVO 1700 zł para co jakiś czas . Elementy gumowe zawiedzenia , hamulce , okresowe reglacje - to wszystko jest "nieco" droższe niż w innych modelach.


Do tej pory jeździłem e39 540ia więc ceny przeglądów są mi znane, w naszym SEC'u niema nivo więc no problem, hamulce właśnie zamontowałem ate więc na pół roku powinno wystarczyć, zresztą serwisowanie SEC'a w stosunku do serwisowania naszej bm'ki czy patrola gr'a to taniocha tylko ten przelicznik jak w taxówce, złotówka za kilometr psuje przyjemność z jazdy choć z drugiej strony jeśli na razie nie znalazł się jeszcze nikt kto by był w stu procentach zadowolony z lpg to sprawa jest otwarta.. Dzięki za zainteresowanie tematem.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 18, 2008 10:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
merol500SEC pisze:
hogben pisze:
Tylko IGS - pozecam zakłady w Zielonce k. Warszawy lub Pszczynie ( śląskie)

Weź jednak pod uwagę iż codzienna jazda to nie tylko LPG . To 300-400 zł na olej i filtry co 2 miesiące , to amortyzatory NiVO 1700 zł para co jakiś czas . Elementy gumowe zawiedzenia , hamulce , okresowe reglacje - to wszystko jest "nieco" droższe niż w innych modelach.


Do tej pory jeździłem e39 540ia więc ceny przeglądów są mi znane, w naszym SEC'u niema nivo więc no problem, hamulce właśnie zamontowałem ate więc na pół roku powinno wystarczyć, zresztą serwisowanie SEC'a w stosunku do serwisowania naszej bm'ki czy patrola gr'a to taniocha tylko ten przelicznik jak w taxówce, złotówka za kilometr psuje przyjemność z jazdy choć z drugiej strony jeśli na razie nie znalazł się jeszcze nikt kto by był w stu procentach zadowolony z lpg to sprawa jest otwarta.. Dzięki za zainteresowanie tematem.



Ależ jest spore grono osób zadowolonych i to nawet na tym forum. Wszystko jest sprawą pryiorytetów. Jeżeli chcesz jeździć klasycznym mercedesem a jeździsz naprawdę dużo to gaz super rozwiązaniem w porównaniu ze swapem na diesla. ( No może z wyjątkiem Bary'ego - który na diesla przerabiałby i samoloty [zlosnik] )

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 19, 2008 9:22 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 8:34 am
Posty: 181
Lokalizacja: 3citi
mam SEC-a od kwietnia, na benzynie jeździłem 2 tygodnie i trochę bolało. założyłem LPG frimy BRC na jednym reduktorze OMLV R90/E i daje rade. w kwestii zadowolenia z uzytkowania -tak jestem zadowolony szcególnie, że po przejechaniu 10kkm instalcja mi się praktycznie zwróciła. Dynamika - z początku było słabo, ale po uszczelnieniu układu jest całkiem nieźle [zlosnik]. średnie spalanie widac poniżej, zbiornik mam w kole 53l, wlew pod klapką. z zewnątrz nic nie widac, że mam LPG.

wg mnie wszystko zależy od nastawienia właściciela czy chce jeździc tanio czy miec full oryginał nie skalany LPG.

_________________
C 126 E 50 1990r
W 203 1,8k 2006r
W 639 2,2 2009r


ex W201 2,0D, ex W124 2,5D,


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 19, 2008 10:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
yagood pisze:
mam SEC-a od kwietnia, na benzynie jeździłem 2 tygodnie i trochę bolało. założyłem LPG frimy BRC na jednym reduktorze OMLV R90/E i daje rade. w kwestii zadowolenia z uzytkowania -tak jestem zadowolony szcególnie, że po przejechaniu 10kkm instalcja mi się praktycznie zwróciła. Dynamika - z początku było słabo, ale po uszczelnieniu układu jest całkiem nieźle [zlosnik]. średnie spalanie widac poniżej, zbiornik mam w kole 53l, wlew pod klapką. z zewnątrz nic nie widac, że mam LPG.

wg mnie wszystko zależy od nastawienia właściciela czy chce jeździc tanio czy miec full oryginał nie skalany LPG.


Jaki był koszt montażu Twojwj instalacji ? jeżeli to I lub II reneracja to jak rozwiązałeś zagrożenie wystrzałem?

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 19, 2008 12:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 8:34 am
Posty: 181
Lokalizacja: 3citi
instalacja kosztowała 2400pln II gen, jezeli chodzi o zagrożenie wystrzałem, to:
założyłem przed montażem nowe świece, kable WN, kopułkę, cewke.
gazownicy zamontowali klapę z otworami, na które położyli gumę coby zakryła otwory.
guma poleciała do kosza i do tej pory mam krążek wycięty z materiału odpornego na temperturę i oleje, paliwa - Gore-Tex ( to nie pomyłka to jest właśnie Gore-Tex).
jak do tej pory jest ok, ale nie to jak oryginalna klapa i właśnie jestem w trakcie rozbiórki silnika - uszczelki i inne rzeczy, a po złożeniu będzie włożona oryginalna klapa.

_________________
C 126 E 50 1990r
W 203 1,8k 2006r
W 639 2,2 2009r


ex W201 2,0D, ex W124 2,5D,


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 19, 2008 1:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hmm ... osobiście gazowanie 500SEC uważam za moralną porażkę. Ale z drugiej strony doskonale rozumiem... 4800zł piechotą nie chodzi... a przy takiej sumie na paliwo miesięcznie to można się złożyć.
Pamietaj tylko o tym, że po założeniu LPG mogą być problemy z "bezobsługowością". Na każdym kroku spotykam sie z KE-Jetem, w którym trzeba więcej bądź mniej zrobić .. a jak dojdzie gaz... a moze jeszcze jakieś prychnięcie to zaczyna się zabawa na całego - nieprzespane noce, godziny dłubania, regulowania i sprawdzania, czytanie forum (bo przypadków i możliwości jest wiele) .. latanie po fachowcach...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 19, 2008 2:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:12 pm
Posty: 288
Numer GG: 5288954
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
BrunoGiamatti pisze:
hmm ... osobiście gazowanie 500SEC uważam za moralną porażkę.

Też tak uważam! Gaz jest do kuchenek, zapalniczek i samochodów służbowych... ;)
Pozdrawiam i życzę szybkiego rozwiązania problemu...

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy...
W201 190 2.0 '84 --> kundel 2,3E elpidzi - ex
C124 230CE '92 - ex
W123 240D '80 - w rękach dziadka
C124 320CE '92 - Viola
Suzuki GSX 750 F '97 - Zuzia


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 19, 2008 3:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
hogben pisze:
No może z wyjątkiem Bary'ego - który na diesla przerabiałby i samoloty

podczas II WW niemieckie bombowce były napędzane dieslami [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 19, 2008 4:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
Janfocus pisze:
hogben pisze:
No może z wyjątkiem Bary'ego - który na diesla przerabiałby i samoloty

podczas II WW niemieckie bombowce były napędzane dieslami [zlosnik]


Czyżby germańscy przodkowie Bary'ego ? [zlosnik]
I podobnie jak Bary nie wyszli poza fazę prototypu [zlosnik]


LPG w SECu moralną porażką ? :-? , być może. Ale na pewno wolałbym jeździć zagazowanym SECem niż "plaskitową porażką "

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 19, 2008 4:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hogben pisze:
Ale na pewno wolałbym jeździć zagazowanym SECem niż "plaskitową porażką "

Dlatego napisałem, że rozumiem :)
Podstawa na "nie" istnieje w tym, że szkoda by mi było Seczyny.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 19, 2008 5:44 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
I podobnie jak Bary nie wyszli poza fazę prototypu

wyszły, wyszły były w normalnej regularnej służbie [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl