MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 6:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 16, 2008 1:11 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lis 16, 2008 12:36 pm
Posty: 2
Na wstępie jako nowy użytkownik forum chcę się przywitać.
Tematyka mercedesów była mi do piątku znana jedynie z gazet i ulicy. Sam jezdze sluzbowym autem i nie jest to nawet niemiecki auto :D. W piatek w Poznaniu w kolejce do myjni stalem za mercedesem 560 sel i majac troche czasu pogladalem sobie to cacko. Wlasciciel zauwazyl to i pozwolil mi zagladnac do srodka i troche poopowiadal.
W drodze do domu juz o niczym innym nie myslalem tylko o kupnie starej s-klasy. W sieci znalazlem wiele informacji na temat tego modelu jednak, jak sie zorientowalem 560 to model topowy i niekoniecznie identyczny jesli chodzi o czesci z 500 i 420(nie chodzi mi tylko o silnik).
Powaznie przymierzam sie do kupna takiego auta, ale jako ze jestem czlowiekiem skrupulatnym chce zebrac maksimum informacji na temat w/w roznic. Juz wiem ze na pewno to bedzie v8 - (chodzi o dzwiek) i najchetniej nadwozie sel ew. sec (ale to troche poza moimi mozliwosciami). Natomiast wielkosc silnika rozwazam. Wiekszosc informacji juz znalazlem natomiast niewiele jest na temat roznic. Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 16, 2008 2:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Cześć :) Miło powitać.
Uzupełnij profil na wstępie.
Ale nie wiem co Ci tu teraz napisać :P SEL jest wspaniałym samochodem, jedynym w swoim rodzaju więc nie dziwię Ci się.
560 jest fajny ale mało ekonomiczny i części są "drogawe". Lepiej poszukać po popularniejszych 500 i 420.
Osobiście moja Kalifornijka leci pod młotek:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=36690
Pozdrawiam

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 16, 2008 5:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
Witaj ,

V8 silnie uzależnia [zlosnik] , jeżeli chodzi Ci tylko o dzwięk to polecam tak jak Bruno 420-500. Dużo części jest wymiennych , najłatwiej dostać używki , apetyt na paliwo też o te 2 l mniejszy niż 560 . 380 raczej odpada , bo słaba , paliwożerna i awaryjna ( a przynajmnej skrzynie )


Ale musisz pamiętać , to nie jest tania zabawa. Niedoiwestowany SEL czy SEC zemści się na tobie ...

Bez szczęścia i 15 kpl - raczej nie poszalejesz w wyborze , a koszty utrzymania to całkiem inna historia.

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 16, 2008 5:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Witamy kolegę :)
ja akurat uważam że SE jest dużo ładniejsze od SEL'a -ale jak wiemy to kwestia gustu, SEC dla mnie pachnie "BMW" [zlosnik] -chyba się naraziłem 80% forum [zlosnik]
a tak poza tym to faktycznie V8 ma więcej zalet w trakcji niż dźwięk, ponieważ nie bardzo go słuchać [zlosnik]
Co do cen części to zależy od silnika i serii, nie wątpliwie zawsze topowe motory i nadwozie coupe winduje cenę ekstremalnie, SEL i SE nie wiele się różnią (tylne drzwi,czasem suwana kanapa, dywaniki, plastiki i wszystko co związane z wydłużonymi tylnymi drzwiami)... 560 w standardzie miało nivo na wszystkie koła -nie pomijalny element w razie kosztów remontu, V8 (nie wiem czy Iseria też) mają aluminiowe zawieszenie z tyłu, u mnie jest też system dociskania tyłu podczas hamowania. 500 i 560 mają te same największe przednie tarcze hamulcowe 30cm :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 16, 2008 5:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Cytuj:
u mnie jest też system dociskania tyłu podczas hamowania.

Na czym polega ten system :o

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 16, 2008 5:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
mati124 coupe pisze:
Cytat:
u mnie jest też system dociskania tyłu podczas hamowania.

Na czym polega ten system

to stara zabawka stosowana już W113, zaciski hamulcowe nie są mocowane na sztywno do wahaczy tylko są na dźwigniach i jak hamujesz to te dźwignie dociskają tył do ziemi -efekt jest taki że auto nie nurkuje podczas hamowania tylko całe przysiada... -tyle pamiętam [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 16, 2008 9:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Janfocus pisze:
zaciski hamulcowe nie są mocowane na sztywno do wahaczy tylko są na dźwigniach

Są tam takie zaciski, ale nic nie dociskają, tylko zachowują ten sam kąt ustawienia zacisku względem tarczy, niezależnie od obciążenia auta. Ten sam patent jest stosowany w wielu motocyklach i nic tam nie dociska (popatrz na stoppie).

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 17, 2008 8:50 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Mor pisze:
Są tam takie zaciski, ale nic nie dociskają, tylko zachowują ten sam kąt ustawienia zacisku względem tarczy

to ja poprosze jaśniej, bo nic z tego nie rozumiem -jaki kąt?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 17, 2008 12:33 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Cytuj:
Są tam takie zaciski, ale nic nie dociskają

Od momentu W140 system dociskający tył auta to ADS (Adaptive dumping system). Utwardza on też tą stronę auta, która aktualnie nurkuje.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 17, 2008 12:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Kolega imigrant bardzo aktywnie uczestniczy w życiu forum ;)
Może wiec niech opowie jakie ma plany odnośnie MB?

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 18, 2008 11:03 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Mor pisze:
Ten sam patent jest stosowany w wielu motocyklach i nic tam nie dociska (popatrz na stoppie).

wygląda na to że to jednak nie ten sam patent, bo w motorach/rowerach usztywniane jest tylne zawieszenie (koło podczas hamowania jest odpychane do dołu), zaś w 126 z tym systemem auto przy hamowaniu (dobrze to widac przy hamowaniu z wiekszych prędkości) siada tyłem, czyli całe auto przysiada bo przednia os jest dociskana bezwładnością zas tył konstrukcją układu hamulcowego -czy jak kto woli mechanicznego układu poziomowania...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 19, 2008 8:51 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lis 16, 2008 12:36 pm
Posty: 2
BrunoGiamatti pisze:
Kolega imigrant bardzo aktywnie uczestniczy w życiu forum ;)
Może wiec niech opowie jakie ma plany odnośnie MB?


Uczestnicze, uczestnicze - nie na codzien, bo zwykle w trasie, ale za to juz obejrzałem 2 auta niestety w wersji se. Jak wspom,inalem jestem zdecydowany na sel. I na pewno bedzie to 500 lub 560, choc tych drugich ze swieca...
Na razie jestem w fazie rozglądania i jak wspominałem zbierania informacji. Muszę obejrzeć pare - parenascie aut, aby sie otrzaskac z tematem. Dotychczas do tematu kupna podchodzilem po rusku - odpala za pierwszym razem to biore:)
Dzieki za wszelkie informacje. Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 20, 2008 6:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Eee jak nie chcesz mojego Sela to Cie nie lubie [oczko] ... No to powodzenia w poszukiwaniach. Jak by można coś pomoc to pamietaj, że zawsze mozna sie do nas zwrocić :P

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl