MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 8:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sie 13, 2008 12:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Hej.
W przyszlym tygodniu bede w oku zmienial tuleje wozka, juz kupilem tuleje (4 szt) i tuleje plywajace (2 szt) wszystko Lemforder za 315zl. Jeszcze tylko czekam na zestaw naprawczy do tylnego zawieszenia Lemforder z IC (94zl) i gumy na sprezyny z ASO (2szt-34zl) zaloze teraz 17mm najgrubsze. Robota zacznie sie gdzies od wtorku, cos mi pukalo czasem przy zmianie biegow albo puszczeniu lub szybkim dodaniu gazu, okazalo sie ze wlasnie 1 poducha jest juz baaardzo padnieta...Poza tym, jedna tuleja plywajaca zaczela lekko popiskiwac, wiec wymieniam obie...Caly wozek bedzie wyjmowany...Robota na 2-3 popoludnia...
Czytalem juz na forum rozne wskazowki itp. ale zdecydowalem sie wyjac caly wozek i powymieniac co trzeba. Zobaczymy jak wyjdzie [oczko]
Obrazek
Moze ktos ma podobne objawy, typu pukanie itp. z tylu, moze to byc wlasnie poducha zawieszenia...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Ostatnio zmieniony pn sie 25, 2008 9:54 am przez trocin, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 13, 2008 1:29 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Zrob sobie sciag srubowy do wyprasowania tulei plywajacych - 2 kawalki rurek i dluga sruba (chyba, ze masz dostep do fabrycznego narzedzia). Inaczej ciezko bedzie wprasowac tuleje bez jej zniszczenia.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 13, 2008 3:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Kolega, u ktorego bede robil ma prase ;)

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 13, 2008 3:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Do prasy tez potrzebujesz odpowiednia rurke - inaczej rozwalisz tuleje.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 13, 2008 4:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Ok, cos sie dorobi...Rozumiem, ze srednica rurki musi byc dobrana odpowiednio do srednicy tulei?

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 13, 2008 4:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Tak, zeby pchac za zewnetrzna czesc tulei ale, zeby nie zgniesc kolnierza na ktorym trzyma sie gumowa oslona. Wrazie klopotu ze znalezieniem odpowiedniej srednicy zawsze mozna wzisc gruboscienna i od srodka przetoczyc.

ps. to jest ciekawe rozwiazanie; http://www.allegro.pl/item410914190_sci ... salny.html

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 13, 2008 11:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Ok, damy rade ;)
Nastepne graty potrzebne do roboty
Obrazek

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 25, 2008 9:52 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Auto odebrane, wszystko gitara, jutro rano jeszcze zbieznosc...
Wymienione zostaly oprocz tego co wyzej, 2 drazki ze srubami regulacyjnymi i 2 wahacze, bo po rozebraniu okazalo sie ze tez nie wygladaja ciekawie, wszystko poszlo gladko, teraz zawieszenia z tylu nie slychac [oczko] Koszt roboty 350zl, wszystkich czesci jeszcze nie wiem, bo nie placilem jeszcze za wahacze i drazki ze srubami, dowiem sie jutro (bralem od kolegi ze sklepu). <br>Dodano po 11 godzinach. 16 minutach.:<br> 2 drazki ze srubami regulacyjnymi i 2 wahacze w komplecie z tulejami (wszystko Lemforder) 250zl. Zbieznosc 50zl.
Zrobione [ok]

Obrazek
Obrazek

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 29, 2008 11:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
trocin pisze:
Zbieznosc 50zl.


Z tyłu zbierzność??? Regulowałeś czy tylko sprawdzałeś?

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 11:52 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Regulowałem, co w tym dziwnego...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 01, 2008 7:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
trocin pisze:
Regulowałem


A czym sie reguluje zbierzność tylnych kół? Bom nie w temacie. Myślałem, że MB ma nieregulowane tylne zawieszenie.

Pozdrawiam.
Jakub

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 01, 2008 8:58 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
kumbasy pisze:
Myślałem, że MB ma nieregulowane tylne zawieszenie.


Tak to juz jest na tym świecie że człowiek uczy się całe zycie......... Nawet na fotce widać śrubę mimośrodową.... [oczko]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl