MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 2:15 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn gru 08, 2008 11:34 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Chciałbym w swoim MB pousuwać denerwujące i nie przeszkadzające a także denerwujące i przeszkadzające usterki.
Zwracam się do Was z Pomocą jako osoby bardziej doświadczone o wskazówki.

1)Deska rozdzielcza - spaliła mi się żarówka od prawego kierunkowskazu - chciałbym ją wymienić.
Czy w w201 spalenie żarówki od któregoś ze świateł nie powinno być sygnalizowane przez kontrolkę? jeśli tak to coś mam nie tak - być może również spaloną żaróweczkę.
Jaka żarówka tam idzie? no i jak się dostać do zegarów nie robiąc spustoszenia.


2) Nawiew - w prawym pokrętle spaloną mam żarówkę - jak się do niego dostać i co to za żarówka, a także czasem odzywa się łożysko wiatraka nawiewu - czy trzeba rozbebeszać pół samochodu jak w w115 żeby się do niego dostać? czy da się prościej?

3)Wymiana lewego lusterka ? jak to ugryźć - manualne i nie podgrzewane
4) Wymiana gumowej podstawy gaźnika - nie wydaje się raczej skomplikowana czy może się mylę? może zna ktoś numer OE tej części - gaźnik to pierburg 2ee

5)Centralny zamek - działa, czasem od strony kierowcy nie chce zamykać - zawsze otwiera ( przez nie chce zamykać rozumiem nie możność przekręcenia kluczyka w prawo)

6) jak dużym problemem będzie odkręcenie kolektora wydechowego by wymienić metalowe "uszczelki" , de facto które dają nieszczelność

7) oprócz małych zacieków do środka bagażnika ( tak jak już ustaliłem przez wykruszone uszczelnienie tylnej szyby) jak podnoszę klapę bagażnika to z odpływów przy zamku skapuje mi woda - to jest normalne?

Paweł
Dziękuje za pomoc

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 11:49 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 8:34 am
Posty: 181
Lokalizacja: 3citi
2. co do spalonej żarówki nawiewu: pociągnij mocno za pokrętło a powinno zejść i żarówka będzie na wierzchu; wyciągnąć i wcisnąć nową standardową żarówkę ( taką malutką) i po robocie
6. jaki będzie problem to się okaże, nie wiem dokładnie jak jest w 201, ale może byćpotrzebny kanał do dolnych szpilek; trzeba popróbować
pozdr

_________________
C 126 E 50 1990r
W 203 1,8k 2006r
W 639 2,2 2009r


ex W201 2,0D, ex W124 2,5D,


Ostatnio zmieniony pn gru 08, 2008 11:52 am przez yagood, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 11:50 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
Za dużo Ci nie pomogę ale mam dobrą radę. Jak już zabierasz się za wymianę spalonej żarówki podświetlającej zegary to wymień wszystkie. Jedna robota a na lata będziesz miał spokój. Koszt jednej żarówki to góra parę zł a roboty żeby się do niej dobrać od groma.

Worek

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 11:54 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 10, 2008 1:55 pm
Posty: 227
Numer GG: 392926
Lokalizacja: Radom
Witaj.jesli chodzi o dmuchawe to dostaniesz sie do niej od strony silnika,musisz zdjac plastikowa oslone.prawdopodobnie poluzowac mechanizm wycieraczki,troche kombinacji i da sie wymontowac bez wiekszej demolki,dawno to robilem i szczegolow nie pamietam.jesli sie odzywa dmuchawa pewnie juz sie konczy,ja kupilem uzywana,niecale 100zl,jak na razie chodzi,ciezko bylo dostac.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 12:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
1) Zegary mozna wypchnac, zdejmujesz wtedy dolna obudowe przy pedalach, wsadzasz lape i wypychasz. Mozna tez wyciagnac zegary przy pomocy uchwytow z drutu, powinienem miec takie w garazu. Czasem przeszkadza linka, wtedy trzeba sie pofatygowac na podnosnik i odkrecic od skrzyni.

2)Jak nie pojdzie reka, to szczypcami/kombinerkami przez szmatke.

3)Zdejmujesz dzwigienke, potem podwazasz od gory oslone, samo lusterko trzyma sie na 3 srubach.

4)KLIK
Na EPC nie wyglada to na skomplikowana operacje, ale nie mam z tym doswiadczenia.

5)Moze wystarczy wyczyscic wkladke zamka, moze trzpien z wkladki nie siedzi na swoim miejscu, moze.. ;)

6)Jesli sruby sa tak zapieczone jak te przy feldze, to problem moze byc rzeczywiscie spory [zlosnik] Jak nie pourywasz srub, to dalej sobie poradzisz.

7)Sprawdz na wszelki wypadek szczelnosc kloszow oswietlenia tylnej tablicy.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 12:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
4. Co do wymiany podstawy to robota latwa i prosta. Podstawe dostalem w intercarsie Lemfodera ale jest też Pierburga za 150zl (nr. 3.50001.31.0). Zdejmujesz wszystkie wtyczki i przewody podciśnienia, zdejmujesz filtr powietrza wykręcasz 4 śruby z gaźnika są one bardzo długie i wymieniasz podstawe ona jest przykręcona na 3 albo 4 śrubki. Nie przechylaj gaźnika bo zacznie wylewac sie z komory na wszystko dookola.

7. U mnie tego nie ma wiec chyba cos nie hallo.

2. Mocno pociągnij i załaduj żarówke chyba 0,3W albo 0,7W bedzie na niej napisane. Co do wiatraka to tak jak pisal kolega ale żeby sobie ułatwic robote odkręć gródź jest ona na takich plastikowych śrubkach (albo metalowych) taki czarny kawal blachy zaraz za silnikiem. Musisz też odsunąc wszystkie przewody od kompa bo one też ją trzymają są w takiej plastikowej rynnie (ona jest przykręcona na plastikowe śrubki) no wycieraczkę tez musisz wyrzucić. Reszte zobaczysz sam.

1. W w201 brak kontrolki przepalonych żarówek. Procedura wyjmowania licznika jak w w123.

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
Post: pn gru 08, 2008 12:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
mojojojo13 pisze:
2) Nawiew - w prawym pokrętle spaloną mam żarówkę - jak się do niego dostać i co to za żarówka, a także czasem odzywa się łożysko wiatraka nawiewu - czy trzeba rozbebeszać pół samochodu jak w w115 żeby się do niego dostać? czy da się prościej?


O ile dobrze pamiętam, to trzeba zdjąć ten plastik na podszybiu, pod nim jest dmuchawa.

mojojojo13 pisze:
3)Wymiana lewego lusterka ? jak to ugryźć - manualne i nie podgrzewane


Zdejmujesz tą rączkę od regulacji, od strony słupka z tyłu jest taka karbowana wsuwka, wysuwasz ją w stronę drzwi i wtedy rączka schodzi. Następnie poważasz ten plastikowy "trójkącik", który osłania mocowania lusterka, po zdjęciu go odkręcasz 3 śruby trzymające lusterko i gotowe.

Tak przynajmniej jest w W123 i W126, ale widywałem już W201 z lusterkami od W123, tak więc powinno być podobnie. :)

Tylko trzymaj lusterko przy odkręcaniu ostatnich śrub, chyba że jest do wyrzucenia, he he. ;)

mojojojo13 pisze:
5)Centralny zamek - działa, czasem od strony kierowcy nie chce zamykać - zawsze otwiera ( przez nie chce zamykać rozumiem nie możność przekręcenia kluczyka w prawo)


A wkładka zamka sprawna?

mojojojo13 pisze:
6) jak dużym problemem będzie odkręcenie kolektora wydechowego by wymienić metalowe "uszczelki" , de facto które dają nieszczelność


Jeśli gwinty pordzewiały w wyniku nie ruszania ich przez lata i działania wysokich temperatur, to bez kątówki i gwintowania od nowa, itp. może się nie obejść. Akurat nie miałem do czynienia z taką wersją silnikową jak Twoja, więc tylko tyle mogę napisać. Ogólnie z wydechem często jest problem. :-? Lepiej dotykać tego tematu w warsztacie samochodowym.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 12:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
Witam

Licznik - wypychasz od spodu, wkładasz łapkę, odkręcasz linkę prędkościomierza, ja ważę 95 kg i rączki niczego sobie, trochę w życiu ciężarów przeniosłem, a dałem radę, trochę tylko pościerałem kostki :).

Żarówki - wyjmij i sprawdź jakie są, w tej chwili nie pamiętam ich mocy, ale spotkałem się z relacją, że jak się włoży za mocne to może się pokrętło roztopić.

Żarówka w pokrętle - bierzesz szmatę i szczypce, łapiesz szczypcami przez szmatę za pokrętło i ciągniesz, uwaga siedzą dość mocno, a wiec trzeba zabezpieczyć, aby nie pokaleczyć.

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 2:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Bardzo dziękuje wszystkim za rady - na pewno z nich skorzystam.
Gdybym miał jakieś problemy to będę jeszcze dawał znać.
Paweł

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 14, 2008 9:08 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Witam po przerwie
Większość usterek udało mi się usunąć - nie dało ruszyć szpilek od kolektora więc z obawy przed urwaniem umówiłem się na wymianę.

Problem pojawił się z dostępnością Gumowej podstawy gaźnika - w miejscach w których się zaopatruje nie mają i nie mają ich dostawcy.
Może ktoś w waszym miejscu zamieszkania mógłby się zorientować czy jest dostępna?? oczywiście pokryje wszystkie koszty zakupu i przesyłki.
Pewnie w tym tygodniu udam się do serwisu ale boje się nie miłego rozczarowania.

Aha - wymieniłem lusterko - moje dawne okazało się podgrzewane a nowe nie ..da się dokonać transplantacji organów? udało mi się zdemontować wkład ale trzyma się na jakimś mocowaniu kulkowym od strony łączenia z drzwiami i boje się żeby nie urwać.

Paweł

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 14, 2008 12:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Podstawa u mnie np. lemforder jest na drugi dzien od zamowienia koszt 70-80zl a ASO (1020711568) kosztuje okolo 170zl. Jezeli nikt u Ciebie nie ma to daj znac w we wtorek moge ją miec i wysłać Tobie tylko poczta moze ja troche przetrzymać... :roll:

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl